Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik heb momenteel een Asrock ION 330HT met Win 7 en XBMC De content voor XBMC staat op een windows 7 machine, waarbij alles bedraad is aangesloten.

Met name met HD content heeft deze het toch wel moeilijk. Ik vroeg mij nu af of ik met de volgende verbeteringen weer even vooruit zou kunnen?

* Wiin7 vervangen door XMBCbuntu
* HDD vervangen door SSD, bijvoorbeeld: pricewatch: Kingston SSDNow V Series V300 60GB
* Geheugen (2x 1GB) vervangen voor 2x2GB, bijvoorbeeld: pricewatch: Mushkin DDR2 PC2-6400 5-5-5-18 Silverline

Zou ik dan weer even vooruit kunnen? Zijn er andere/betere tips, waarbij ik niet het hele systeem hoef te vervangen? Mijn budget wat ik hier in wil steken is ongeveer 100 EUR.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe speelt HD materiaal als je deze lokaal op de Asrock hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Durf ik zo niet te zeggen, zal het vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb eenzelfde systeem in gebruik voor XBMC maar dan met OpenElec. In het systeem zit 3GB bruikbaar geheugen. Films komen vanaf het netwerk.

Deze setup is dikke overkill voor hetgeen XBMC moet afspelen. 1080P films met een extreem hoge bitrate gaan zonder problemen. 720P series zijn uiteraard ook geen enkel probleem.

Ik denk dat je het probleem buiten je Asrock moet zoeken al kan ik dat natuurlijk niet uitsluiten.

OpenElec of XBMCbuntu kan je natuurlijk ook eenvoudig proberen door deze vanaf USB te booten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Heb besloten eerst maar OpenElec te installeren, lijkt allemaal goed te draaien. Eerste tests met HD materiaal gingen goed, maar durf vaak was het pas na een half uur dat hij begon te horten en stoten. Binnenkort maar eens een hele aflevering/film kijken.

Bedankt zo ver in ieder geval!