Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Laptop] Toetsen die piepen. Veertje?

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe laptop van HP.
Dit ter vervanging van een tablet, omdat ik toch de voordelen van een PC mistte.

Het is een HP Pavilion 17-E001ED geworden, gewoon een basis laptop.

Nu merk ik vandaag dat wanneer ik de Enter-toets of de Backspace-toets indruk, er een licht piepje te horen is bij het indrukken van de toets. Waarschijnlijk het veertje die je hoort.

Druk ik op een ander deel van de toetsen, dan is het niet waarneembaar.

Is dit makkelijk zelf op te lossen? Ruilen om dit kleine euveltje gaat de winkel natuurlijk niet doen, geen DOA.
Moet ik ermee leren omgaan en is er een kans dat het vanzelf weer weggaat na verloop van tijd?

Zijn dus alleen de Enter en Backspace toets die dit hebben.

Mijn vrouw heeft dezelfde laptop aangeschaft en daarbij is dit niet waarneembaar. Bij haar exemplaar lijkt de TAB-toets iets zwaarder in te drukken, maar goed.

Mierenneukerij, maar ik vraag het me even af.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Kan meerdere dingen zijn... waarschijnlijk een beetje spaarzaam geweest in de fabriek met het beetje vet wat er vaak aan zit om het soepel te laten glijden... een zwaarder drukkende toets kan betekenen dat er juist weer iets teveel vet aan zit :) Maar het kan ook zijn dat het gewoon eventjes moet inslijten omdat er misschien net even een ruw randje aan het mechanisme zit, een vuiltje misschien. Weinig aan te doen, zeker als de toets verder niet slecht aanvoelt. Je zou met een naald een drupje naaimachineolie oid erin kunnen druppen.

Ik zou mij er persoonlijk ook erg aan storen en zal dan altijd bij de winkel langs gaan om te peilen hoe gevoelig men voor een dergelijke klacht is... een nee heb ik een ja kan ik krijgen.

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11 12:38

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

een winkel hoort dit gewoon te repareren als je ermee terug gaat. maar ik zou gewoon even een weekje erop typen en kijken of het dan weg is. Kan zo zijn dat hij niet soepel veert en het een geluidje maakt.
Mocht dat niet helpen zou ik er gewoon mee terug gaan want als je er olie op laat druppen en dat komt net op een verkeerde plek terecht en je tb werkt niet meer, zal een winkel het niet meer voor je maken ;).