RS232 [COM] uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 05:29

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil een I/O Box uitlezen, die via een RJ11 -> USB kabel is aangesloten op COM poort nr3 in Windows.
(in die kabel zit een converter)

Nu wil ik de data uitlezen als de I/O Box getriggerd wordt en dus data wil gaan uitsturen.
Hoe krijg ik dit het beste voor elkaar?

Heb zojuist Serial Port Monitor geprobeerd en daar zie ik dan oa deze waardes:

IRP_MJ_READ
IRP_MJ_WRITE

Maar hier kan ik niet echt iets duidelijks uithalen.
Ik weet wel dat er wat gebeurt in de I/O Box, maar ik wil weten wát precies.
Zodat ik dit vervolgens kan gebruiken om te gebruiken om te implementeren in een nieuw programma.

Dank voor de moeite alvast. :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, als jij als eigenaar al niet weet welke signalen dat ding uitstuurt, hoe moeten wij dat dan weten? Als er nergens een stuk documentatie is om je uit te leggen hoe het protocol werkt dan zul je de maker van de hardware aan moeten schrijven en kijken wat zij voor je kunnen betekenen of moeten proberen het protocol te reverse-engineeren op basis van de informatie die je uitleest. Veel andere opties heb je niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Aangezien je dit vast niet met javascript gaat doen, gooi ik hem even naar Programming.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 12:22
Die IRP's zijn requests die naar de seriele driver gaan en die door jouw poort monitor gezien worden, het zegt alleen maar dat iemand ( het programma wat aan de poort hangt op die PC ) leest van en schrijft naar die poort.

De data is interessanter en wordt in een andere kolom weergegeven, als je daar soep van kunt koken ben je er.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.