Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Melding over wijzigen sjabloon in Word 2007

Pagina: 1
Acties:

• cj-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 16:48
Hallo ik loop nu al een tijdje met een probleem te worstelen en ik kom er maar niet uit.
Ik heb op een nieuwe laptop Office 2007 geïnstalleerd en de sjablonen ingesteld zoals die altijd ingesteld staan binnen ons bedrijf, verwezen naar een map op de server (dit heb ik zelfs nog opnieuw ingesteld en ge dubbel checkt).

Nu krijg ik bij het afsluiten van Word een fout melding die ik zelf nog nooit eerder heb gezien, namelijk "Er kunnen geen wijzigingen in de algemene sjabloon door Word worden opgeslagen omdat deze is geopend als Alleen-lezen. Wilt u wijzigingen in het sjabloon onder een andere naam opslaan?" met de bekende keuzes Ja, Nee en Annuleren.

Na te hebben gegoogeld op deze melding kwam ik uit bij een KB pagina van Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/918064, alleen konden deze tips en handelingen mij ook niet verder helpen.

Verder is er op Google vrij weinig te vinden over deze foutmelding en ik kom er zo echt niet meer uit ben ik bang, dus hoop ik dat er hier iemand is die deze foutmelding kent en weet hoe hij/zij het op moet lossen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat suggereert dat je gebruikerssjablonen op een read-only plaats staan.

This footer is intentionally left blank

• cj-
Dat zijn ze ook inderdaad want die mogen niet veranderd worden door jan en alle man, alleen dit probleem doet zich voor bij 1 laptop en niet bij de andere 50 gebruikers van de zelfde sjablonen

• cj-
Is er verder niemand die ooit zoiets heeft meegemaakt?
Het probleem loopt nog steeds namenlijk.

• cj-
Het probleem is eindelijk opgelost.
Het probleem schijnt te zitten in de invoegtoepassing "Send to Bluetooth".
Ik heb geen idee wat deze optie nou met het opslaan van een sjabloon te maken heeft, maar het heeft gewerkt.

Dit is hoe je het moet oplossen voor de mensen die in de toekomst misschien het zelfde probleem tegen komen:

1. Ga in word naar opties
2. Ga naar het tabblad “Invoegtoepassingen”
3. Helemaal onderin staat er “Beheren:”, zorg dat hier “COM-Invoegtoepassingen” geselecteerd staat en druk op start
4. Als het goed is kom je nu in een menutje waar de optie “Send to Bluetooth” staat met een vinkje er voor
5. Haal dit vinkje weg en sluit word af, het kan zijn dat hij nog steeds met de vraag komt
6. Start nu word weer op en als het goed is dan heb je nu nergens meer last van