Waarom zijn mijn posts verwijderd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Waarom zijn mijn posts van vandaag in het Het topic voor onbekende Chinese smartphones verwijderd ninja-style? (en niet alleen die van mij lijkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt op dit moment overlegd over hoe hiermee omgegaan wordt.

We willen nadrukkelijk niet dat allerlei fabrikanten hier viral marketing gaan ontplooien door mensen te benaderen, en ze te bewegen tot het plaatsen van content. En al helemaal niet dat er dan banners bij reviews gaan komen.

Tweakers is helaas iets te interessant voor mensen waardoor op korte termijn massaal de community te saboteren is als we het toelaten.

Er zijn allerlei acties tav reviews, weggeefdingen en andere zaken die al gedaan worden. Maar dan wel in overleg met Tweakers, en binnen de kaders die ervoor gelden, met de openheid die daar bij hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dat kwam er helaas pas later bij. De massieve ninja-mod was op zijn minst opvallend te noemen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:50:
Er wordt op dit moment overlegd over hoe hiermee omgegaan wordt.

We willen nadrukkelijk niet dat allerlei fabrikanten hier viral marketing gaan ontplooien door mensen te benaderen, en ze te bewegen tot het plaatsen van content. En al helemaal niet dat er dan banners bij reviews gaan komen.
Ben benieuwd, maar hoe is dat anders dan huidige case-mods/builds?
Daarnaast is reviews schrijven voor producten die niet eens in de PW staan volgens mij lastig. Het zou dus vooral een GoT aangelegenheid zijn waardoor eventuele gemiste advertentie-inkomsten (of conflicterende belangen van directe marketing bij reviews) ook niet/nauwelijks lijken te spelen.
Er zijn allerlei acties tav reviews, weggeefdingen en andere zaken die al gedaan worden. Maar dan wel in overleg met Tweakers, en binnen de kaders die ervoor gelden, met de openheid die daar bij hoort. :)
Ik gaf overigens volledige openheid en dat is wat nu volgens mij het probleem lijkt te zijn, zelfde voor M-Opensource.
Als ik gewoon stilletjes kortingscodes had geplaatst en M-Opensource bijvoorbeeld een topic voor de Cubot One compleet met hands-on review had geplaatst was er niets aan de hand en iedereen blij.
(ik spreek enkel namens mijzelf)

[ Voor 26% gewijzigd door eL_Jay op 15-10-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste kan je ook omdraaien ;)
Als jullie die reviews en posts stilletjes geplaatst hadden, en er was later geconstateerd dat er een fabrikant een account registreerde om mensen te benaderen, waarna die mensen er gehoor aan gaven stilzwijgend zich te leen voor viral marketingdiensten, dan waren die personen zeer waarschijnlijk permanent gebanned.

Ik begrijp heel goed dat het in eerste aanzicht een prima initiatief lijkt. Je schrijft graag reviews, bekijkt graag de nieuwste dingen. Wat kan er nog mooier zijn dan de mogelijkheid krijgen van de fabrikant?
Nou... Nogal wat.... :) En dat heeft eigenlijk helemaal niets met inkomsten aan advertenties en reclame te maken.

Het is niet voor niets dat we het viral marketing noemen. Je benadert mensen binnen een community, geeft die een privilege en voordelen. Het standpunt in basis van die mensen kan neutraal zijn, maar als de fabrikant zijn huiswerk doet, wordt daar al in geselecteerd voor je benaderd wordt.
Wat sowieso ontbreekt is de algemene openheid en gelijkheid die een complete chaos wordt als iedere fabrikant gewoon maar mensen hier gaat benaderen met voordeeltjes, de vraag of kortingscodes gepost kunnen worden (want we willen niet dat fabrikanten dat zelf doen om dezelfde reden).

Natuurlijk zijn er grensgevallen te bedenken, en we willen er ook terughoudend in zijn. Er wordt altijd eerst afgewogen of het waarde heeft voor de community - zowel korte als lange termijn. Vaak kunnen leuke acties in overleg ook gewoon gedaan worden.

Begint een account uit China mensen te benaderen die al reviews geplaatst hebben of positieve posts geplaatst hebben, dan trappen we toch héél snel op de rem (En dat is hier het geval). Een voorbeeld als het idee een banner van de fabrikant te plaatsen dat door mensen zelf geopperd wordt is een goede reden waarom; en er blijkt uit dat de fabrikant zijn huiswerk goed gedaan heeft.

Mensen beginnen daarmee zelf al te handjeklappen over reclame maken in ruil voor vroeg kunnen proberen. Nogmaals, in concept niet direct een probleem, maar dan wel op een wijze zodat het open en duidelijk is, met dezelfde regels en mogelijkheden voor iedereen, zonder dat er chaos ontstaat door een run op reviews vanuit fabrikanten en leveranciers.

Er zal vanuit kantoor even een standpunt moeten komen. Dit is iets wat niet in deze vorm zo direct naar voren is gekomen met ook het verzoek vanuit de community, en er is ook zeker niet de wens gelijk mogelijkheden te blokkeren. Wel moet er dan even goed over gedacht worden of, en in welke vorm zoiets gecoördineerd zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is contact geweest met de persoon die mensen benaderd heeft, en die is doorverwezen naar Zeef. Op die manier kan overlegd worden hoe wat waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Oke, helder toch vind ik het dan raar dat de genoemde case-mods wel gedoogd worden, want dat is feitelijk ook viralmarketing waar de banners je om de oren vliegen.

Ook de prachtige reviews van TERW_DAN lijken me dan volgens mij verboden aangezien hij hardware reviewd die door fabrikanten ter beschikking wordt gesteld.

Zonder zijn reviews en zonder casemods wordt het hier alleen wel een saaie boel. Het komt op mij dus een beetje over als met twee maten meten.

[ Voor 51% gewijzigd door eL_Jay op 16-10-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
Mooi voorbeeldje daarbij is Falqoon in "[CIP]Mustang BOSS 302" bijvoorbeeld, een 'update' in een progress-topic waar feitelijk niets gemod is maar alleen een stukje gekregen hardware geshowd wordt. Op zich vind ik dat ook wel een beetje afbreuk doen ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen ongetwijfeld reviewers zijn die dat zelf al organiseren, en ook dan is de vraag of het niet excessief wordt ten opzichte van de reputatie en content van de review. Dat zal altijd een grijs gebied zijn. Leidend vind ik dat een reviewer in eerste instantie reviewer / modder is, en dan wellicht wegen vindt meer reviews te kunen doen. De content moet natuurlijk wel in verhouding staan kwa waarde, en niet een reclamezuil worden.

Echter, als een fabrikant / leverancier hier een account maakt, en dan vervolgens actief mensen via DM gaat benaderen zodat er bijvoorbeeld kortingscodes, acties en reviews gepost worden dan is dat heel duidelijk over de grens.

Dat wil niet zeggen dat er niets mogelijk zou zijn; zoals gezegd zijn er wel vaker weggeefacties rond reviews, maar dan is het wel zo dat Tweakers de spelregels bepaalt. Wij loten de reviewers, een tegenprestatie moet ongeacht de uitslag van de review zijn, enzovoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Is er nog iets besloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... Dat ze acties met ons kunnen afstemmen ;)

Wat en hoe precies zal afhangen van overleg. Als er iets uit rolt kwa publieke actie, redactie-reviews of andere dingen, dan wordt dat uiteraard bekendgemaakt. Het is wat vroeg om iets te kunnen zeggen omdat het overleg nog niet concreet begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:
Dat wil niet zeggen dat er niets mogelijk zou zijn; zoals gezegd zijn er wel vaker weggeefacties rond reviews, maar dan is het wel zo dat Tweakers de spelregels bepaalt. Wij loten de reviewers, een tegenprestatie moet ongeacht de uitslag van de review zijn, enzovoort.
Dit zou aan de ene kant wel mooi zijn, zo krijgt iedereen een kans om een nieuw apparaat te reviewen.

In mijn situatie zou ik dit jammer vinden, Geekbuying heeft mij (volgens hen zeggen) benaderd omdat ze onder de indruk waren van mijn review van de Zopo C2 en willen mij op basis van die review andere reviews willen laten schrijven.

Het is niet zo dat ik het andere Tweakers niet gun, ik kan meerdere Tweakers bedenken die dit erg leuk zouden vinden! Maar het feit dat ze mij persoonlijk benaderen op basis van mijn review geeft mij de indruk dat ze een review van mij willen en niet zozeer iemand anders. Of zie ik dit verkeerd? :)

Overigens hebben zij mij benaderd via mijn persoonlijke email adres en niet via DM.

(edit) Overigens gaat het over een leverancier, niet een fabrikant. Bij een fabrikant zou het verhaal anders zijn en krijg je een "wij van Wc Eend" verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door M-Opensource op 17-10-2013 13:44 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, het gaat om een leverancier. :)

Ik begrijp heel goed dat het voor jouw situatie jammer is. Wellicht dat de mensen die al benaderd waren in basis een voorkeur kunnen krijgen als het tot een actie komt, maar ik ben niet degene die dergelijke zaken afstemt.

Vanuit het oogpunt verdedigen van de community tegen belanghebbenden die proberen content te pushen zonder dat het duidelijk is, hebben we niet heel veel keus dan waar het opduikt te proberen te coördineren. Hoe vervelend voor het individu ook. Bedankt voor je begrip daarvoor ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik begrijp absoluut dat dergelijke acties coördinatie nodig hebben, de integriteit van Tweakers en de community moeten beschermd worden, maar dat is ook niet wat mij tegenzit.

Heel fijn dat er begrip voor mijn situatie is, maar het gevoel bekruipt mij dat de 'deal' die mij is aangeboden, door dit systeem (en dus door Tweakers) een beetje gekaapt wordt, voornamelijk vanwege het feit dat ik nergens bij betrokken wordt terwijl het wel een deal was die mij aangeboden werd...

Ik ben er open over geweets op het forum en een dag later is Tweakers in gesprek met Geekbuying en ben ik voor mijn gevoel buitenspel gezet... En dat steekt mij een beetje. Nu weet ik dat er nog geen besluit is genomen dus misschien ben ik wat voorbarig met mijn gevoel, maar dat komt juist omdat ik er niet bij betrokkken wordt... snap je?

Overigens, "niet bij betrokken" moet ik een klein beetje nuanceren, via een collega-mod van je heb ik mijn argumenten via DM mogen laten horen en hij houdt mij op de hoogte maar actief aan de discussie deelnemen kon niet.

Wellicht kom ik (voorbarig) zeikerig over, excuses daarvoor, maar dit is zoals het nu overkomt op mij :)

(edit) ik realiseer mij dat ik mijn situatie nu loop te bespreken in een wat algemener topic, wellicht handiger dit via DM te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 17-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
En mag ik nu dus wel op maat gemaakte kortingscodes posten of niet?
M-Opensource schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:40:
Heel fijn dat er begrip voor mijn situatie is, maar het gevoel bekruipt mij dat de 'deal' die mij is aangeboden, door dit systeem (en dus door Tweakers) een beetje gekaapt wordt, voornamelijk vanwege het feit dat ik nergens bij betrokken wordt terwijl het wel een deal was die mij aangeboden werd...

Ik ben er open over geweets op het forum en een dag later is Tweakers in gesprek met Geekbuying en ben ik voor mijn gevoel buitenspel gezet... En dat steekt mij een beetje. Nu weet ik dat er nog geen besluit is genomen dus misschien ben ik wat voorbarig met mijn gevoel, maar dat komt juist omdat ik er niet bij betrokkken wordt... snap je?
Eens, snap je gevoel helemaal en een beetje gekaapt? Dit is een volledige kaap en vind ik dan ook alles behalve netjes van t.net. Wij hebben door onze bijdragen ons positief onderscheden en worden daarvoor beloond door partij X, nu zegt t.net bedankt voor het werk maar dikke vinger, wij gaan de vruchten ervan plukken. Het zou ze sieren als jij de eerste review mag doen.
Overigens, "niet bij betrokken" moet ik een klein beetje nuanceren, via een collega-mod van je heb ik mijn argumenten via DM mogen laten horen en hij houdt mij op de hoogte maar actief aan de discussie deelnemen kon niet.
Je had nog het geluk dat je via een mod kon communiceren ;)

@ ROD, zou dat dan helder in de topicwarning opgenomen kunnen worden? Want nu blijkt dat er onvoldoende uit deze horen dan thuis in het prijzen en levertijden topic? Overigens worden er in dat topic wel meer codes en acties gedeeld. (dat is ook de reden dat ik dat topic ooit begon om mijn mede GoT-ers aan goedkope chinese hardware te helpen)

[ Voor 93% gewijzigd door eL_Jay op 17-10-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
eL_Jay schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:09:
En mag ik nu dus wel op maat gemaakte kortingscodes posten of niet?
Sowieso mag dat niet in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Kortingscodes kunnen in het kortingscode topic. Reviewacties vanuit fabrikanten lopen via Tweakers. Daar kun je mij altijd voor aanschieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
zeef schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:19:
Kortingscodes kunnen in het kortingscode topic. Reviewacties vanuit fabrikanten lopen via Tweakers. Daar kun je mij altijd voor aanschieten. :)
Jammer dat er een beetje met 2 maten gemeten wordt (case-mods anyone?)
En moet een Terw-Dan voor elke review toestemming vragen?

Denk je echt dat de gemiddelde GoT-er telefoons uit China haalt?? Dat is echt een niche zelfs binnen de enthousiaste GoT. Daar zitten ze te wachten op kortingscodes van bol.com of amazon. Niet van geekbuying, pandawill of etotalk. De doelgroep die gebruikt maakt van die codes bevind zich niet in het kortingscode topic, die zit in het China mobile of prijzen en levertijden topic........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als jij in Het topic voor onbekende Chinese smartphones een link plakt naar je post in het kortingscode topic, is er niets aan de hand. Verder ga ik hier niet in op individuele gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
zeef schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:36:
Verder ga ik hier niet in op individuele gevallen.
Hi Zeef,

Hoe ga ik dan een reactie krijgen op mijn situatie? Tot nu toe heeft niemand van "achter de schermen" bij Tweakers mij iets concreets kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wij zijn in overleg met Geekbuying. Overigens heeft Geekbuying contact met ons opgenomen over marketing, en niet andersom. Een wezenlijk verschil.

Het maken van testpanels en het laten testen van producten binnen de community is een van onze bezigheden. Niet alleen uit commercieel oogpunt, maar veel belangrijker nog om te zorgen dat wat er in de reviews komt eerlijk en objectief is.

Bij ons staat voorop dat een fabrikant nooit de inhoud van een review kan kopen. Je kan een toestel Y van fabrikant X winnen om te testen en als jij dat toestel (gemotiveerd) tot de grond toe afbrand, dan kan de fabrikant op z'n kop gaan staan, maar halen wij die review niet weg.

Jij noemt het gekaapt, ik noem het ons businessmodel beschermen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 18-10-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik ben serieus met stomheid geslagen hier...

Geekbuying contacteert mij (buiten Tweakers om!) om reviews te schrijven en deze te plaatsen op Tweakers. Ik speel open kaart met Tweakers via het forum om te achterhalen wat jullie ervan vinden.

Mijn posts worden verplaatst naar een (voor mij) veborgen forum en vervolgens moet ik van een mod horen dat jullie in gesprek zijn met Geekbuying... Toevallig genoeg reageert Geekbuying totaal niet meer op mijn mails sinds jullie in gesprek zijn.

Als Tweakers had aangegeven dat ik de reviews niet op de site had mogen plaatsen dan had ik met Geekbuying andere mogelijkheden bekeken en had ik ze bijvoorbeeld op mijn eigen site gezet of op Youtube.

Ik zat midden in een "onderhandeling" met ze... het was niet in jullie recht om het stokje ongevraagd over te nemen van mij!

En dat noem jij niet gekaapt? Kom op Frederik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:31
Ik kan mij de gedachtegang van Tweakers heel goed voorstellen. Jij noemt het kapen, ik noem het goedkoop advertentieruimte kopen van de leverancier op Tweakers. Zonder de inhoud te kennen overigens, aangezien ik niet in Chinese hardware geïnteresseerd ben. Je gaat echter het punt voorbij, dat je Tweakers gebruikt als platform om je reviews (al dan niet beïnvloed door derden) te plaatsen. Als jij die deal 100% voor jezelf wil, kan dat, maar dan zul je die reviews op een eigen site moeten plaatsen die in je eigen beheer is. Hier bevind je je op een community die Tweakers heet, en waar hun regels gelden. Tuurlijk snap ik dat dit zuur voor jullie is omdat jullie dachten een leuke deal gesloten te hebben. Maar ik kan niet anders dan het eens zijn met de modjes hier... Zij staan wmb 100% in hun recht om zich hierin te mengen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
frumper schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:04:
Ik kan mij de gedachtegang van Tweakers heel goed voorstellen. Jij noemt het kapen, ik noem het goedkoop advertentieruimte kopen van de leverancier op Tweakers. Zonder de inhoud te kennen overigens, aangezien ik niet in Chinese hardware geïnteresseerd ben. Je gaat echter het punt voorbij, dat je Tweakers gebruikt als platform om je reviews (al dan niet beïnvloed door derden) te plaatsen. Als jij die deal 100% voor jezelf wil, kan dat, maar dan zul je die reviews op een eigen site moeten plaatsen die in je eigen beheer is. Hier bevind je je op een community die Tweakers heet, en waar hun regels gelden. Tuurlijk snap ik dat dit zuur voor jullie is omdat jullie dachten een leuke deal gesloten te hebben. Maar ik kan niet anders dan het eens zijn met de modjes hier... Zij staan wmb 100% in hun recht om zich hierin te mengen.
Ik realiseer mij zeer goed dat ik Tweakers als platform gebruik. Maar daarom wilde ik ook in overleg met Tweakers gaan en dat is gewoon niet gebeurd. Zoals ik in vorige post aangaf, als Tweakers dit niet wilde hadden ze dat alleen hoeven aangeven. Dan was ik in overleg met Geekbuying het op een prive website gaan doen!

Mijn punt is dat Tweakers hier voor mij heeft besloten en de onderhandeling met Geekbuying heeft overgenomen en mij dus volledig buitenspel heeft gezet.

En ik vind het kwalijk dat het op zo'n onfrisse manier is gegaan, ik wordt buiten de loop gehouden en heb pech... daar moet ik het mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nou, als met zulke kwalificaties wordt gestrooid, dan laat ik het er verder bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29
Waarom proberen jullie eigenlijk niet met zijn 3én hier uit te komen (Bijv. M-Opensource die freelance de reviews kan schrijven in een door tweakers gecontroleerde omgeving). Dat lijkt mij een betere optie dan in het openbaar met modder te gaan gooien. Ik zie in M-Opensources posts namelijk genoeg openingen om met tweakers om tafel te gaan zitten, als tweakers hem daarvoor de kans wil geven.

Wil tweakers dit niet, dan zit imho tweakers hier toch ook beetje verkeerd in het verhaal. Verbieden dat M-opensource review's zomaar mag plaatsen is natuurlijk een optie die tweakers heeft maar dan ook nog eens de communicatie met de contactpersoon volledig overnemen (lijkt het) is imho toch net een stap te ver, zeker als degene die in eerste instantie netjes tweakers op de hooge heeft gebracht (voor zover dit duidelijk wordt uit bovenstaande posts).

(Disclaimer: bovenstaande is afgeleid uit de posts in dit topic, waarbij ik er vanuit ga dat de waarheid in het midden ligt).

Imho zou het de netste oplossing zijn als jullie hier gewoon netjes met zijn 3en uitkomen met een oplossing die voor beide (alle 3) de partijen meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dennism schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:24:
Waarom proberen jullie eigenlijk niet met zijn 3én hier uit te komen (Bijv. M-Opensource die freelance de reviews kan schrijven in een door tweakers gecontroleerde omgeving). Dat lijkt mij een betere optie dan in het openbaar met modder te gaan gooien. Ik zie in M-Opensources posts namelijk genoeg openingen om met tweakers om tafel te gaan zitten, als tweakers hem daarvoor de kans wil geven.

Wil tweakers dit niet, dan zit imho tweakers hier toch ook beetje verkeerd in het verhaal. Verbieden dat M-opensource review's zomaar mag plaatsen is natuurlijk een optie die tweakers heeft maar dan ook nog eens de communicatie met de contactpersoon volledig overnemen (lijkt het) is imho toch net een stap te ver, zeker als degene die in eerste instantie netjes tweakers op de hooge heeft gebracht (voor zover dit duidelijk wordt uit bovenstaande posts).

(Disclaimer: bovenstaande is afgeleid uit de posts in dit topic, waarbij ik er vanuit ga dat de waarheid in het midden ligt).

Imho zou het de netste oplossing zijn als jullie hier gewoon netjes met zijn 3en uitkomen met een oplossing die voor beide (alle 3) de partijen meerwaarde heeft.
Het staat eenieder vrij om een userreview te plaatsen van zijn of haar producten. M-Opensource incluis. :) Waar de schoen wringt is bij dit soort constructies:
Zij stelden voor om de vraag hier op tweakers.net naar specifieke chinese producten kenbaar te maken aan hen en om acties vanuit geekbuying richting jullie te communiceren. In eerste instantie wilden ze mij een commissie aanbieden, maar omdat het waarschijnlijk maar om een paar Euro's gaat, het Nederlandse belastingrecht ingewikkeld is en ik vind dat ik hiermee mijn integriteit te grabbel gooi, kwam ik met een tegenvoorstel:

Ik zou de genoemde communicatie doen en hiervoor zou ik shoptegoed of hardware krijgen.

Omdat ik van mening ben dat iedereen aan deze constructie voordeel behaald heb ik besloten dit te doen.
Nee, is geen quote van M-Opensource

Nou zegt de poster daar meteen bij dat hij geen geld wil, maar er winkeltegoed of gadgets voor terugkrijgt. For what it's worth: ook dat vertegenwoordigd een waarde in geld en is in deze vorm zelfs een vorm van belastingontwijking. Dat is niet het belangrijkste punt, hier wordt onze site gebruikt als promotiemedium voor een fabrikant. De poster krijgt een vergoeding, de fabrikant heeft sales en wij hebben niets. Dat soort constructies, die gaan mij en mijn collega's te ver.

M-Opensource had blijkbaar een afspraak: gratis telefoon voor een review. Ondertussen heeft de marketing manager aan de andere kant zich blijkbaar gerealiseerd dat Tweakers een groter platform is, want twee dagen geleden kreeg ik een mail van Geekbuying met een verzoek om informatie. Let wel, Tweakers kreeg een verzoek van Geekbuying, niet Tweakers deed een verzoek bij Geekbuying.

Mijn voorstel is: Waarom bemoeien we ons niet allemaal met onze eigen zaken? Dat klinkt misschien hard, maar is aan 't einde van de dag wel zo. Tweakers bepaalt zelf met wie wij zaken doen en wie niet. Als ons platform gebruikt gaat worden voor promotie, dan kan dat. Maar dan wel op de normale manier.

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 18-10-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:31
Overigens, even aan M-Opensource gericht... dat Geekbuying niet meer reageert op je mails zou me ook te denken doen zetten... Ik zie Tweakers niet als organisatie die een bedrijf een verbod op kan leggen om contact met je te houden. Imho hebben zij dit als een makkelijke kans gezien voor goede promotie. Nu ze zien dat t.net daar vragen over gaat stellen / lastig om gaat doen trekken ze zich terug en laten vervolgens niets horen. Ik vraag me af of ik dan nog wel met zo'n partij zaken zou willen doen...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
zeef schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:33:
M-Opensource had blijkbaar een afspraak: gratis telefoon voor een review. Ondertussen heeft de marketing manager aan de andere kant zich blijkbaar gerealiseerd dat Tweakers een groter platform is, want twee dagen geleden kreeg ik een mail van Geekbuying met een verzoek om informatie. Let wel, Tweakers kreeg een verzoek van Geekbuying, niet Tweakers deed een verzoek bij Geekbuying.
Hier zou ik graag nog even op willen reageren, er was namelijk toen de discussie begon nog helemaal geen afspraak over "gratis telefoons". Ik heb in mijn posts in het Chinese smartphones topic aangegeven dat ALS ik iets gratis kreeg, ik de telefoons na review wil afstaan aan de community (dmv loting of wat dan ook). Dat is nu slecht te bewijzen helaas gezien de posts zijn verplaatst naar een verborgen forum.

Daarnaast heb ik pas gisterochtend de bevestiging gehad van Geekbuying dat ik de devices zou mogen houden.

Ik wil slechts duidelijk maken dat mijn bereidheid om mee te werken er wel degelijk was, en niet dat ik al een deal had voordat ik met Tweakers ging praten. Daar was totaal geen sprake van.
frumper schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:37:
Overigens, even aan M-Opensource gericht... dat Geekbuying niet meer reageert op je mails zou me ook te denken doen zetten... Ik zie Tweakers niet als organisatie die een bedrijf een verbod op kan leggen om contact met je te houden. Imho hebben zij dit als een makkelijke kans gezien voor goede promotie. Nu ze zien dat t.net daar vragen over gaat stellen / lastig om gaat doen trekken ze zich terug en laten vervolgens niets horen. Ik vraag me af of ik dan nog wel met zo'n partij zaken zou willen doen...
Ben ik met je eens, die schuld wil ik ook zeker niet bij Tweakers leggen, ik geloof echt niet dat Tweakers zoiets zou verbieden bij een bedrijf. Het is aan Geekbuying om te kiezen met wie zij zaken doen.

[ Voor 26% gewijzigd door M-Opensource op 18-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
M-Opensource schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:27:
[...]

Hier zou ik graag nog even op willen reageren, er was namelijk toen de discussie begon nog helemaal geen afspraak over "gratis telefoons". Ik heb in mijn posts in het Chinese smartphones topic aangegeven dat ALS ik iets gratis kreeg, ik de telefoons na review wil afstaan aan de community (dmv loting of wat dan ook). Dat is nu slecht te bewijzen helaas gezien de posts zijn verplaatst naar een verborgen forum.

Daarnaast heb ik pas gisterochtend de bevestiging gehad van Geekbuying dat ik de devices zou mogen houden.

Ik wil slechts duidelijk maken dat mijn bereidheid om mee te werken er wel degelijk was, en niet dat ik al een deal had voordat ik met Tweakers ging praten. Daar was totaal geen sprake van.
Ik denk dat er twee dingen naast elkaar zijn gaan lopen. Ik weet niet welke afspraken jij hebt/had met Geekbuying. Het is in ieder geval wel reden om op kantoor met elkaar in conclaaf te gaan over hoe we in de toekomst omgaan met reviews waarbij fabrikanten en/of leveranciers buiten Tweakers om exemplaren van hun producten aan leden van de community ter beschikking stellen voor een review.

Ik vind bijvoorbeeld dat je omwille van de transparantie en onafhankelijkheid van een userreview zou moeten vermelden dat het toestel is gegeven door fabrikant X of leverancier Y en dat het na de test wel/niet teruggaat. Dat doen wij altijd bij de tests die wij laten doen, daar weet je op voorhand hoe het is geregeld. Bij userreviews is dat niet duidelijk. Let wel, het voorgaande is een persoonlijke mening en niet noodzakelijkerwijs die van Tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 18-10-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
zeef schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat er twee dingen naast elkaar zijn gaan lopen. Ik weet niet welke afspraken jij hebt/had met Geekbuying. Het is in ieder geval wel reden om op kantoor met elkaar in conclaaf te gaan over hoe we dit in de toekomst gaan doen.

Ik vind bijvoorbeeld dat je omwille van de transparantie in een userreview zou moeten vermelden dat het toestel is gegeven door fabrikant X of leverancier Y en dat het na de test wel/niet teruggaat. Dat doen wij altijd bij de tests die wij laten doen, daar weet je op voorhand hoe het is geregeld. Bij userreviews is dat niet duidelijk. Let wel, het voorgaande is een persoonlijke mening en niet noodzakelijkerwijs die van Tweakers.
En dit ben ik ook met je eens, ook dit heb ik in meerdere posts (en DM's met een mod) aangegeven. Ik wil mij niet als reclamezuil laten gebruiken. Ik stem zelf ook voor transparantie, als ik een device afkraak omdat het gewoonweg slecht is... en Geekbuying stuurt dan geen devices meer, so be it... dat zegt mij genoeg over hun.

En dit heb ik allemaal aangegeven voordat er uberhaupt een deal was zodat we er een gezonde discussie op kunnen nahouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Gewoon ff mijn visie (zonder dat ik daarmee mensen tegen het verkeerde been wil stoten):

1) Er zijn diverse sites welke enkel bestaansrecht ontlenen aan reviews. Waar er geen CMS is en reviews dus lang niet zo goed/mooi zijn als op Tweakers. Dus waarom gaat Tweakers niet een andere strategie volgen m.b.t. reviews? Ik vind het dan ook kansloos dat b.v. bij 'Bol.com', 'Informatique', enz. ieder zijn eigen reviews online zet, vermarkt dit!

2) Door de 'react' mogelijkheid op de review op Tweakers kunnen (en worden) ook de minder positieve reacties m.b.t. de reviews/producten gegeven, waardoor objectiviteit toch (of enigszins) gewaarborgd is. Overigens zou ik het wel erg naïef vinden van mensen om (100%) op basis van één review wel of niet tot aanschaf over te gaan.

Greets,

Mr. Breaker

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat een topic idd zeg, er zijn wel meer mensen benaderd door Justin van Geekbuying ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CLB schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:30:
Wat een topic idd zeg, er zijn wel meer mensen benaderd door Justin van Geekbuying ;)
Dat gebeurt wel vaker hoor. Want laten we wel wezen, dat is vaak goedkoper voor zo'n fabrikant of leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Toch vind ik het geheel niet zo netjes vanuit T.net. (mega-ninja-edit / achterkamertjes) Van de andere kant siert het nog steeds bestaan van dit topic hier wel de diepere kernwaarden van tweakers.net. *(genoeg fora is iets dergelijks als in discussie gaan met het regime niet mogelijk)

Daarnaast erg jammer om te lezen dat ik geen reviews meer van M-opensource tegenmoet ga zien :(
Jammer dat goed werk niet beloond mag worden, ook al was dat niet het uitgangspunt waarom je het deed. (tenminste als ik voor mezelf spreek, leuk als ik er wat aan overhoud, maar leuker als ik mijn fellow GoT-ers iets positiefs kan leveren)

Iets anders, mag ik lopende kortingen/acties wel in de topicstart van dat topic opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De Ninja mod meld zich ook even :)

De posts die ik heb verplaats buiten het zicht zijn offtopic in het topic, of het er nu 2 of 10 zijn. Er is geen achterkamertjes verhaal, ik heb alles open met M-opensource besproken en hem gemeld wat er te melden viel, hij kan alleen niet achter de schermen meekijken. Uiteraard wordt dit wel achter de schermen besproken met ander mods en zeef, lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Zodra er reviews worden gemaakt tegen een beloning dan is de oprechtheid van die review discutabel en dat is niet de bedoeling.

Dus het antwoord op je vraag in de topictitel: ze waren offtopic en offtopic posts worden verwijderd :)

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 18-10-2013 16:16 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Zodra er reviews worden gemaakt tegen een beloning dan is de oprechtheid van die review discutabel en dat is niet de bedoeling.
Nu nog fanboys/girls modden, suc6 ;) .

Beetje vaag verhaal, ik ken zat mensen die als Apple een onding van een product zou uitbrengen, dat betreffende product dan nog steeds zullen blijven aanprijzen, als 'het perfecte ding'.

Ik denk dan ook dat je sowieso de waarde en afweging de lezer moet laten maken. Nu wil Tweakers 'instaan' voor iets waarvoor Tweakers helemaal niet kan instaan...

Bovenstaande niet om Tweakers te flamen, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:14:
De Ninja mod meld zich ook even :)

De posts die ik heb verplaats buiten het zicht zijn offtopic in het topic, of het er nu 2 of 10 zijn. Er is geen achterkamertjes verhaal, ik heb alles open met M-opensource besproken en hem gemeld wat er te melden viel, hij kan alleen niet achter de schermen meekijken. Uiteraard wordt dit wel achter de schermen besproken met ander mods en zeef, lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Dus het antwoord op je vraag in de topictitel: ze waren offtopic en offtopic posts worden verwijderd :)
Nou ben ik héél benieuwd naar die (offtopic) posts ;)
MIjn mening: Ik vindt het héél toevallig dat kort nadat M-Opensource wordt benadert, er ook contact wordt opgenomen met tweakers.net (deal)! Afgezien van achterkamer-praktijken :? ben ik benieuwd naar de reactie van tweakers.net op geekbuying.com. Ik vindt het in géén geval aanvaardbaar als tweakers.net, een soortgelijke deal maakt met geekbuying.com, zonder dat m-opensource er van op de hoogte wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Willian40 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:05:
[...]

Nou ben ik héél benieuwd naar die (offtopic) posts ;)
MIjn mening: Ik vindt het héél toevallig dat kort nadat M-Opensource wordt benadert, er ook contact wordt opgenomen met tweakers.net (deal)! Afgezien van achterkamer-praktijken :? ben ik benieuwd naar de reactie van tweakers.net op geekbuying.com. Ik vindt het in géén geval aanvaardbaar als tweakers.net, een soortgelijke deal maakt met geekbuying.com, zonder dat m-opensource er van op de hoogte wordt gebracht.
De laatste keer dat ik het checkte waren wij de beheerders van deze site. Als een (mogelijke) klant met ons contact opneemt, dan zouden we dat niet mogen doen omdat een lid van de community eerder contact heeft gehad met de betreffende marketeer? Uhhh... 8)7 Homey don't play that. :+

Alle gekheid op een stokje, wij gaan uiteindelijk over wat er wel en niet kan op Tweakers. Er is (gelukkig) een grote mate van meepraten en transparantie hier, maar laat het duidelijk zijn dat ik en mijn collega's uiteindelijk beslissen. Zo werkt het, en niet anders. :)

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 18-10-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
zeef schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:48:
[...]

Alle gekheid op een stokje, wij gaan uiteindelijk over wat er wel en niet kan op Tweakers. Er is (gelukkig) een grote mate van meepraten en transparantie hier, maar laat het duidelijk zijn dat ik en mijn collega's uiteindelijk beslissen. Zo werkt het, en niet anders. :)
Daar heb je gelijk in, maar als ik dan dit mailtje van Justin van Geekbuying krijg vraag ik me toch af welke belangen jullie zwaarder vinden wegen, geld of kwalitatief de beste (tech)site van de Nederlanden? (naief als ik ben ging ik altijd van het laatste uit)
Were not allowed to submit product reviews for GeekBuying in tweakers.net, right?
I have contacted with them. However they are not interested in product reviews, but advertising.
Justin
Immers wij tweakers zijn voornamelijk uit op content (reviews/nieuws/got) zeker niche content met een hoog tweakgehalte (china-meuk) en die content word ons nu feitelijk ontzegt (wij mogen het niet plaatsen, jullie doen het niet). Gelukkig is het nog steeds niet geld wat de voornaamste drijfveer achter T.net is (anders waren er wel ad's op GoT), maar deze info lijkt wel een bepaalde richting uit te wijzen.

Is een toegestane work-around om mijn mede-got-ers toch deze content aan te bieden een producttopic openen(zoals Mi2 of Jiayu G3) met daarin de review in de TS + actuele kortingscodes + alle bekende betrouwbare verkopende partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor kortingscodes bestaat al een forum en voor winkels hebben we topics in Telecomproviders. De (ongesponsorde) content kan dus gewoon gepost worden.
Pagina: 1