Geen beeld Asus 650ti 1gb

Pagina: 1
Acties:

• Djaberdjasti
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:13
Ik heb sinds kort een videokaart gehaald op marktplaats. Het gaat om de Asus 650ti 1gb
Maar bij het aansluiten krijg ik echter geen beeld. De pc start gewoon op en na een tijdje hoor het start geluid van windows bij het laden van desktop.
Hier voor had ik een Msi 6670 inmiddels is die verkocht.

Bij het aansluiten heb ik de 6pin voeding aangesloten op de videokaart en er brand een groen lichtje op de kaart.
De bios van me mobo is geupdate naar de nieuwste versie. In de bios al geprobeerd onboard video uit te schakelen en primary video pci-e als first boot.

Heb de videokaart meegenomen naar een vriend en daar aangesloten met succes. weet de specificaties van zijn pc niet. Op dit moment draai ik onboard video.

Ik zat te twijfelen of me voeding niet voldoende is. Maar naar wat lezen lijkt ~400watt voldoende
http://www.geforce.com/ha...-gtx-650ti/specifications

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

Mijn systeem specificaties (geen OC)
AMD Phenom II x4 955
Asrock 880GM-LE FX
Coolermaster RS-500-ACAB-L3 (432 watt +12v)
8gb ram

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 21:21
De videokaart zal door 20A nodig hebben, terwijl je voeding 36A kan geven, dat zou dus idd meer dan genoeg moeten zijn.

[ Voor 194% gewijzigd door Stef42 op 15-10-2013 15:36 ]

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

kun je wel in de bios komen (met beeld) en heb je beeld voordat ie klaar is met opstarten (oftewel zie je een ASUS logo of intel) of zie je iets uberhaupt?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58

Thomg

Aww yiss

Ik word niet zo vrolijk van de GX lite, is nogal meh. Vraag even aan je vriend welke voeding hij had en of hij toevallig nog een andere heeft liggen.

De voeding zelf is niet slecht, maar het kan net zoals meeste andere CM voedingen niet hetgene leveren dan erop staat, meer dan 350 vind ik al eng.

• Djaberdjasti
prupke15 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:39:
kun je wel in de bios komen (met beeld) en heb je beeld voordat ie klaar is met opstarten (oftewel zie je een ASUS logo of intel) of zie je iets uberhaupt?
Bij opstarten met videokaart krijg ik totaal geen beeld.
bios aanpassingen doe ik met onboard.

heb btw ook CMOS gereset.

• Stef42
Ik neem aan dat je de video kabel wel gewoon wisselt tussen on-board en de aansluitingen op de videokaart?
Dus wanneer je de videokaart in de pc hebt de kabel niet aansluit op de onboard...

• Djaberdjasti
Stef42 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:53:
Ik neem aan dat je de video kabel wel gewoon wisselt tussen on-board en de aansluitingen op de videokaart?
Dus wanneer je de videokaart in de pc hebt de kabel niet aansluit op de onboard...
Klop, ik switch de dvi kabel naar de videokaart

• Stef42
Kan je anders niet proberen de CMOS te resetten terwijl de videokaart in het PCI-E slot zit?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je in het BIOS onder Advanced > Primary Graphics Adapter ook 'PCI Express' gekozen? Want als je het systeem hoort opstarten en zelfs in Windows hoort komen, dan lijkt het erop dat het videosignaal niet naar de nieuwe videokaart wordt gestuurd, maar naar de onboard.

En nadat alle instellingen inderdaad kloppen en je kaart werkt in een ander systeem naar behoren, dan denk ik als eerste aan een aansluitingsfout.

[ Voor 75% gewijzigd door Rone op 15-10-2013 16:11 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Djaberdjasti
Rone schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:02:
Heb je in het BIOS onder Advanced > Primary Graphics Adapter ook 'PCI Express' gekozen? Want als je het systeem hoort opstarten en zelfs in Windows hoort komen, dan lijkt het erop dat het videosignaal niet naar de nieuwe videokaart wordt gestuurd, maar naar de onboard.

En nadat alle instellingen inderdaad kloppen en je kaart werkt in een ander systeem naar behoren, dan denk ik als eerste aan een aansluitingsfout.
Ik heb net even een 2 monitoren aangesloten 1 op de videokaart en 1 op de onboard.
Heb precies zo als je boven aangeeft primary pci-e gekozen. F10 maar dan gaat ie nog steeds over naar onboard. De monitor waarop de videokaart is aangesloten blijft zwart.

Als ik onboard uitschakel krijg ik op beide schermen geen beeld.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Heb je de AMD drivers er wel afgegooit en nVidia erop gezet?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Djaberdjasti schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:37:
[...]

Ik heb net even een 2 monitoren aangesloten 1 op de videokaart en 1 op de onboard.
Heb precies zo als je boven aangeeft primary pci-e gekozen. F10 maar dan gaat ie nog steeds over naar onboard. De monitor waarop de videokaart is aangesloten blijft zwart.

Als ik onboard uitschakel krijg ik op beide schermen geen beeld.
Dan herkend hij je videokaart niet. Probeer eens een ander pci-e slot mocht je die hebben.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Pagina: 1