Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Vind het artikel lastig te lezen. Ik heb meermaals het gevoel tegen ontkenningen aan te lopen.
Twee voorbeelden:
Eerst moeten fabrikanten als Nokia en HTC hun firmware aanpassen, waarna providers de update moeten testen. Je kunt enkele maanden verder zijn voordat de melding in je beeld verschijnt.

De update kan gelijktijdig voor alle telefoons worden uitgerold
Is die nu wel snel of niet?
Alle apps, instellingen en zelfs de indeling van het scherm met live tiles worden gewoon teruggezet; alles staat hetzelfde als voor de update.
Er staat al nergens dat de kans zou bestaan dat er data (/instellingen) verloren zouden gaan. Deze zin komt op mij dus over als een verrassing. Waarom zou er na een update iets verloren zijn? "Teruggezet" vind ik dus opvallend.
Microsoft geeft er wel een duidelijke waarschuwing bij dat je door het uitvoeren van de Update niet meer terug kunt en geen updates kunt ontvangen van de fabrikant zelf of van de chipleverancier. Volgens Microsoft komt de update van HTC, Samsung of Nokia gewoon over de preview heen.
Krijg je nu wel fabrikantupdates of niet?
Misschien is het vooral handig voor apps die blijven hangen, waardoor je ze kunt killen zonder de telefoon te hoeven rebooten.
Is dit een wilde gok of is dit uitgeprobeerd? Apps die blijven hangen bij mij kan ik gewoon sluiten met "<-" namelijk.

Ik snap wel wat er staat maar echt duidelijk is het niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 15-10-2013 15:34 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Is die nu wel snel of niet?
Er is in het verhaal een hele pagina gewijd aan de snelle manier van installeren, maar je kunt ook wachten op de reguliere update. Beide dus.
Er staat al nergens dat de kans zou bestaan dat er data (/instellingen) verloren zouden gaan. Deze zin komt op mij dus over als een verrassing. Waarom zou er na een update iets verloren zijn? "Teruggezet" vind ik dus opvallend.
Microsoft gaf daar gistermiddag in eerste instantie geen uitsluitsel over. De telefoon wordt gedurende de update helemaal leeggehaald, waarna op het laatste moment de data wordt teruggezet. Zo werkt dat met updates op Windows Phone, al sinds 2010.
Krijg je nu wel fabrikantupdates of niet?
Dat stond er slecht opgeschreven. Even gefixt, dank je wel.
Is dit een wilde gok of is dit uitgeprobeerd? Apps die blijven hangen bij mij kan ik gewoon sluiten met "<-" namelijk.
Educated guess. Om de app te killen moet je in de app zitten, die dus niet reageert. Als je met Back normaal terug zou gaan naar een hoger niveau in de app zelf, kun je hem dus niet killen. Dat kan nu wel. Ik heb - helaas, zou ik in dit verband zeggen - geen crashes meegemaakt.

Dank voor je feedback in elk geval, much appreciated :)