Toon posts:

Gaming accesoires

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit erover te denken om na mijn versleten standaard logitech setje, een nieuw gaming toetsenbord en een nieuwe gaming muis te kopen. Ik wil graag een toetsenbord met display (zoals MadCatz strike 5 eye of bij een van de andere hieronder), maar dat is niet noodzakelijk. Goede andere toetsenborden zonder schermpje zijn ook prima.

Ik zou graag wat meer informatie willen over wat nou echt belangrijk is en wat het verschil tussen sommige producten zo groot maakt, en wat je er dan precies mee kan.

Dit zijn de toetsenborden waar ik nu aan zit te denken:
- pricewatch: Roccat Isku FX
- pricewatch: Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)
- pricewatch: CM Storm Trigger (Black Switch)

Dit zijn de muizen waar ik aan zit te denken:
- pricewatch: Razer Ouroboros
- pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700

Dit zijn gewoon een paar resultaten na wat zoekwerk, heb geen idee of er nog andere toetsenborden zijn die heel geschikt zijn/goed bevallen. Graag ook daar advies over, ik koop niet vaak van dit soort dingen maar als ik iets koop wil ik iets goeds :P

Alvast bedankt,

Mvg Wouter.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 15:41 ]

• Snokola
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 16:33
Prijs technisch gezien zou ik voor het Logitech toetsenbord gaan. De Logitech G19 is een prima keuze. Zelf heb ik de Logitech G510 die ik ondertussen al bijna anderhalf jaar heb. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit toetsenbord. Misschien ook een toetsenbord voor jouw, het zit in de zelfde prijs range.

Voor de muis ga ik persoonlijk voor de Razer. Razer stopt meestal net wat meer in hun product. De kwaliteit van Razer is hoog en ik heb er zelf ook goeie ervaring mee. Verder stopt Razer altijd leuke accessoires erbij zoals stickers, posters verschillende boekjes en noem het maar op.

• Akujiproxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik heb een aantal madcatz producten gehad (wel de high end) maar de kwaliteit valt toch over te twisten.
Nu gebruik ik een Steelseries 7G.. heerlijk toetsenbord. Goede kwaliteit, typt en gamed heerlijk.
Geen rare fratsen op dat toetsenbord die je toch nooit gebruikt. Fijne armrest en de service van Steelseries is geweldig. 1 keer een toetsje gebroken omdat ik zelf te lomp bezig was, kreeg meteen een gloedje nieuw keyboard toegestuurd :D

De RAT9 heb ik maar ligt in een hoek. Erg fijne muis qua responsiviteit maar de twin laser maakt hem bijna onbruikbaar op veel oppervlakken. Tevens is hij totaal niet ergonomisch. Kreeg na lange gamesessies last van mn pols. Nu heb ik een Logitech G700 welke bedraad en draadloos kan. Erg fijne en ergonomische muis.
Alleen de software vindt ik wat raar gezien de muis ingebouwd geheugen heeft en switcht wanneer je hem draadloos gebruikt. De instellingen voor de draadloze variant zijn wat minder uitgebreid. Geen losse X en Y axis sensitivity bijv. Verder super spul!

[ Voor 39% gewijzigd door Akujiproxy op 16-10-2013 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartsikke bedankt voor jullie reacties!! Sorry voor de late terug reactie, onze router werd vernieuwd :)

Wat ik hier ten eerste uit opmaak, is dat mad catz niet aan te raden is. Ik zat al te twijfelen omdat er ook een aardig prijskaartje aanhangt dus dan wil je er wel iets goeds voor terug, die valt wat mij betreft dus af.

Over het logitech toetsenbord, de g19 heeft een prijs van 115euro waarbij de g510 maar op 80 ligt. Wat is er zo anders dat er zo'n groot prijsverschil in is? En wat zijn de (verschillende) functies/mogelijkheden die het schermpje bied?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 19:09 ]

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Heb de G19 zelf al ca 3 jaar. Toen 150 euro voor betaald. Eigenlijk belachelijk voor een toetsenbord maar de producten van Logitech zijn mijn inziens kwalitatief goed. Het lcd scherm is meer een gadget, er zijn niet erg veel games die ingame info laten zien (World of Warcraft en voor BF is er een custom iets) Verder vind het wel prettig om de clock, cpuid info etc te zien en je kan makkelijk switchen.

Ik kan de G19 zeker aanbevelen!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:48
Wat betreft input devices ben ik nogal een Logitech junky, met name de muizen. Heel lang een G7 gehad (2 stuks zelfs), nog een MX512 en nu een Performance MX. Heb ook een tijdje een Cyborg RAT 7 gehad maar ben toch weer terug gegaan naar een Logitech vanwege de pasvorm. De Cyborg muizen zien er heel cool uit, kan je ook leuk wat dingen aan tweaken, maar ik vind ze niet lekker in de hand liggen.

Wat betreft keyboards, heb nog een Logitech G15v2 liggen welke ik best lang heb gebruikt. Zelf zag ik nooit zo het nut in van het LCD scherm. Waarom naar beneden op zo'n klein ding kijken als dezelfde info op een 24 inch of groter scherm recht voor je staat.
Andere goede gaming keyboards zijn die uit de CM Storm reeks (paar leuke mechanische) of die van Roccat (ligt hier achter mij nog een Roccat Isku).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
- pricewatch: CM Storm Trigger (Black Switch)
Bedankt, ik heb de cm storm trigger black switch eens bekeken en dat lijkt me ook wel een aardig toetsenbord. Een van de dingen die me opvalt is dat het toetsenbord links macro keys heeft, wat doen die dingen eigenlijk? Kan je daarmee bijvoorbeeld automatisch een programma opstarten, of de toets een functie geven in een game?

pricewatch: Roccat Isku FX
Over de Roccat Isku FX, ik heb ergens op internet iets gelezen van (ik snapte er niet zo veel van) dat op de plaats van je caps lock normaal een soort extra shift zit waarmee je de toetsen in je handbereik (links op je toetsenbord dus) als macro keys activeert?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:48
Dat van het Roccat keyboard wordt hier uitgelegd. Kort samengevat: wanneer je op de zogehete "Shift Plus" key drukt kunnen toetsen zoals W A S D en een hele zooi daar in de buurt dienen als macro toetsen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Ahh zo werkt het, dankje. Het Roccat Isku FX keyboard lijkt me wel iets, de mad catz vallen voor mij af vanwege de hoge prijs en de niet zulke goede ervaringen. Ook zijn er veel goedkopere met goede functies maar zonder spul wat je toch niet gebruikt.

De cmstorm trigger heeft ook nog verschillende versies. Black switch, blue switch & red switch, wat is het verschil eigenlijk?

(basis post aangepast)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 15:42 ]

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:04
http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide de rode switch schijnt dus de betere te zijn wat betreft gamen. een mechanisch toetsenbord geniet ook mijn voorkeur het is toch wel fijn gamen.
ik vindt dit een heel gaaf toetsenbord pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout) of mischien wachten op de Roccat Ryos mk pro? dit is een mechanish soort van isku dus als je deze mooi vindt is het een leuke optie
ik heb ook de Ouroboros ( net terug van RMA) ik vind het een hele fijne muis hij is erg groot en dat moet je wel maar net fijn vinden.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt. Ik ga morgen even in een winkel wat toetsenborden uitproberen (verschil tussen die mechanische en wat niet mechanische)
Pagina: 1