Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2013 alias distributielijst

Pagina: 1
Acties:

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 12:00
Beste,

Is het mogelijk om een alias te maken voor de distributielijst zelf.
Voor het emailadres is dit geen probleem maar voor de distributielijst vind ik nergens op google iets van terug.
Je hebt dus bv een distributielijst met naam test1 en als email test1.ms.be. Een alias maken voor test1.ms.be gaat maar ik zou voor de naam test1 een alias willen maken die ook in de adressenlijst terechtkomt.

Groeten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat lukt daar niet aan dan? Want een distributielijst komt als je Exchange omgeving op orde is gewoon in de GAL te staan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Yarisken
De distributielijst komt mooi tevoorschijn. Ik wil net een "alias" voor die distributielijst die dan in de GAL ook komt te staan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een alias voor de distributielijst: die distributielijst heeft toch al een alias (ik ga er even vanuit dat je hiermee een e-mailadres bedoelt? )

Maar als je bedoelt dat je een tweede item in de GAL wil hebben welke mails aflevert aan dezelfde mensen, kan je dat oplossen met een tweede distributielijst met een ander e-mailadres waarvan je de mails door laat sturen aan de andere distributielijst.
Je kan binnen exchange (en de andere mailservers die ik ken) geen tweede account/groep aanmaken met hetzelfde e-mailadres. Dat MOET uniek zijn.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Yarisken
Ja dat is wat ik bedoel. Een extra alias voor een groep met ook hetzelfde mailadres. Ik had al een vermoeden dat het niet mogelijk was.

Thx voor de info.