Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stevige degelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Al een tijdje ben ik op zoek naar een degelijk laptop merk. Het moet een laptop zijn die 3 a 4 jaar mee zou kunnen gaan. Waarvoor gebruik ik mijn laptop:

- Studie
- Opslag foto's +- 200GB
- Photoshop
- Laptop wordt meegenomen naar studie.
- 1080

Wat ik het aller belangrijkste vind is dat het een degelijke stevige laptop is die stabiel is. Er hoeven geen tientallen aansluitingen op te zitten die ik niet gebruik. HDMI en USB is dan wel belangrijk.

Een behoorlijke accu zou ook fijn zijn.

Zelf zat ik te kijken naar een Lenovo laptop, omdat ik die wel kwaliteit vind uitstralen.

Prijs ongeveer 800 euro.

Kan iemand mij een advies geven, welk merk ik het beste kan kiezen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Er is geen goed merk. Er bestaan goede modellen. Welk Lenovo model heb je zelf dan gevonden?

• darkdesign
  • Niet online
lucash schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:27:
Er is geen goed merk. Er bestaan goede modellen. Welk Lenovo model heb je zelf dan gevonden?
Ik had zelf de ThinkPad Edge E330 gevonden. Alleen vind ik 4gb geheugen wat weinig. Ook weet ik niet of dual-core snel genoeg blijven de komende jaren.

Data protectie door het uitschakelen van de HDD bij impact vind ik ook wel bruikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door darkdesign op 15-10-2013 14:37 ]

• darkdesign
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met Lenovo?

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een Thinkpad heeft in het algemeen gewoon een goede kwaliteit, maar ze kunnen ook best zwaar zijn. Heb je een bepaald maximum-gewicht? De e330 zou ik sowieso niet nemen vanwege de lage resolutie.

Mocht je gewicht een redelijk gewicht willen meeslepen, dat zou je nog de e531 kunnen overwegen. Die kan je voor €650 met een i5-3230M, FHD-scherm en 8GB RAM samenstellen. Hij weegt echter wel bijna 2,5kg, dus hij is niet echt heel erg mobiel. Met nog wat extra's (grotere accu etc.) kom je rond de €700 uit en dan heb je nog de mogelijkheid om nog wat extra performance te krijgen. Het blijft echter niet de snelste laptop (met SSD verder wel erg rap in normaal gebruik).

Maar ik ben bevooroordeeld, ik heb hem zelf :)

Fractal Design Core 1100 review

• darkdesign
  • Niet online
Beroemdheid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:38:
Een Thinkpad heeft in het algemeen gewoon een goede kwaliteit, maar ze kunnen ook best zwaar zijn. Heb je een bepaald maximum-gewicht? De e330 zou ik sowieso niet nemen vanwege de lage resolutie.

Mocht je gewicht een redelijk gewicht willen meeslepen, dat zou je nog de e531 kunnen overwegen. Die kan je voor €650 met een i5-3230M, FHD-scherm en 8GB RAM samenstellen. Hij weegt echter wel bijna 2,5kg, dus hij is niet echt heel erg mobiel. Met nog wat extra's (grotere accu etc.) kom je rond de €700 uit en dan heb je nog de mogelijkheid om nog wat extra performance te krijgen. Het blijft echter niet de snelste laptop (met SSD verder wel erg rap in normaal gebruik).

Maar ik ben bevooroordeeld, ik heb hem zelf :)
Dat ziet er ook netjes uit. Zou het uithalen om 16GB geheugen erin te plaatsen? Het voordeel van meer geheugen weet ik niet.

Qua gewicht maakt het mij niet heel erg veel uit. Ik reis toch met de auto en zal het niet op de fiets mee moeten slepen. Ik twijfen wel tussen 13,3 inch en 15,4 inch.

Is de videokaart goed die in de E531 zit, of kan ik dan beter kiezen voor de 2gb videokaart?

Het lijkt mij wel een voordeel dat de E531 rechtstreeks via de Lenovo website te bestellen is en de E330 niet.

• Dekaasboer
  • Laatst online: 20:43
Je hebt degelijk en je hebt degelijk dege gebruiken we al 4 jaar voor de buitendienst:

http://www.dell.com/us/bu...iew=pdetails&isredir=true

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
darkdesign schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Dat ziet er ook netjes uit. Zou het uithalen om 16GB geheugen erin te plaatsen? Het voordeel van meer geheugen weet ik niet.

Qua gewicht maakt het mij niet heel erg veel uit. Ik reis toch met de auto en zal het niet op de fiets mee moeten slepen. Ik twijfen wel tussen 13,3 inch en 15,4 inch.

Is de videokaart goed die in de E531 zit, of kan ik dan beter kiezen voor de 2gb videokaart?

Het lijkt mij wel een voordeel dat de E531 rechtstreeks via de Lenovo website te bestellen is en de E330 niet.
Meer geheugen ga je denk ik niet nodig hebben. Tenzij je met echt grote bestanden gaat werken in Photoshop. Dus de vraag is, wat doe je? Staan er meerdere echt grote bestanden open, dan zou je 16GB kunnen overwegen. Je kan RAM echter gemakkelijk uitbreiden, dus als het te weinig is kan je er altijd nog wat bij plaatsen. Ik weet alleen niet hoeveel geheugenslots er zijn.

Videokaart moet je even opzoeken in benchmarks, ik heb gewoon HD 4000. Ik geloof echter niet dat het echt snelle videokaarten zijn.

Het is maar wat je een voordeel noemt. Je moet wel een hele tijd wachten voordat je de laptop binnen hebt. Bij mij duurde het van 9 augustus tot 26 augustus, maar ik geloof dat de levertijd nog weer is verlengd. Als je hem snel nodig hebt, dan kan je even kijken in de pricewatch of er een model voldoet aan jouw eisen. Dan kan je hem ook gewoon halen bij de winkel. Als je deze überhaupt wil :P

Fractal Design Core 1100 review

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De "2GB" videokaart is een 740M en dat is best een aardige videokaart, als je niet gaat gamen heb je hem echter niet nodig en voldoet de onboard waarschijnlijk ook wel.
Pagina: 1