Switch gebruiken als cable extender o.i.d.

Pagina: 1
Acties:

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:34
Hallo,

Ik loop tegen een probleem op, mijn huidige situatie is als volgt

Ik heb 1 kabel vanaf de NTU (meterkast) naar de begane grond waar ik het router van tweak heb staan, deze geeft signaal door naar de tv en telefoon en een Asus router (1e verdieping) welke vervolgens signaal geeft naar een switch (Netgear Prosafe GS724T / Managed). Deze geeft dan weer verbinding met alle internet clients.

Wat ik nu wil (als dat mogelijk is):

Het signaal vanaf de NTU rechtsstreeks verbinden met de switch (poort 24), dit signaal moet direct doorgezet worden naar poort 22 en geen enkele andere poort (deze 2 poorten mogen dus alleen met elkaar communiceren). Vanaf poort 22 gaat er een signaal naar boven naar een Asus router, welke de internetverbinding van tweak op gaat halen. Vervolgens gaat er weer een kabel naar beneden naar de switch die dan alle clients internet moet geven.

Is dit mogelijk en zoja, hoe.
Ik weet dat ik ook gewoon een extender kan kopen van een paar euro, maar ik heb het liever zo opgelost.

Thanks

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tweak, dat is dus DSL? Dat ga je niet rechtstreeks op een ethernet switch kunnen prikken lijkt me? Dus je zult die "router van tweak" (die dus eigenlijk een modemrouter is lijkt me) er in elk geval tussen moeten laten zitten.

Hoe had je überhaupt in de nieuwe situatie gedacht het TV en Telefoon gedeelte op te lossen?

Wellicht handig om even een paar schema's te tekenen (huidig en gewenst) en iets meer detail te geven over welke apparaten nu precies wat doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lijkt me op te lossen met een vlan(s). snapt jouw netgear vlans? de naam doet vermoeden van wel

Je moet wel uitzoeken welke vlans er uit de ntu komen want dat zullen er wss meerdere zijn
niet teveel in verdiept, maar dit is waar vlans voor zijn

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 15-10-2013 14:09 ]

Iperf