[WiFi Hotspot] Hoe moet deze te delen zijn

Pagina: 1
Acties:

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Topicstarter
Mede tweakers,

Op de camping wordt internet verzorgd via een Wifi-hotspot (Wanda).
Het probleem waar ik tegenaan loop, is dat op ieder device (lees smartphones/tablets) iedere keer opnieuw ingelogd moet worden op het portaal van de hotspot.
Voor een laptop is dat minder erg, gebruik lastpass en hij logt automatisch in, maar dit geld niet voor mobile devices.

Mijn vraag is dus, welke router zou ik het beste kunnen aanschaffen om deze aan te sluiten op die hotspot en het internet verder te delen over de erschillende devices.
Mede omdat ik er zelf niet altijd ben op de camping, wil ik het niet via mijn laptop doen, voor als mijn vrouw bijvoorbeeld op de camping zit.

Ik heb het e.e.a. rondgespeurd al hier en op internet, maar nergens kwam ik een helder antwoord tegen waar ik iets mee kon. :(

Alvast bedankt voor het meedenken.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je wilt is een WiFi-repeater die ook NAT kan doen. Ik heb een oude Sitecom WL-330 liggen die dat kan, maar er zijn er zat. Gewoon kijken naar specs van repeaters waar je makelijk voor een schappelijke prijs aan kunt komen. Als ze NAT-optie hebben, zijn ze voor jouw doeleinden geschikt :)

Oslik blyat! Oslik!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Topicstarter
Kan die dan ook inloggen op zo'n portaal?
Dat is het grote euvel namelijk.
De router zou op zich wel met het wifi-netwerk verbinding kunnen maken, alleen om internet doorgestuurd te krijgen, moet gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld worden...

En dat kom ik bij de meeste routers niet tegen, ook die NAT ondersteunen.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:54
Er zijn helaas geen routers die dat kunnen, echter als de router de verbinding via een NAT leid zal de verbinding wel gewoon geaccepteerd worden omdat de filtering vrijwel altijd op IP basis gebeurd.
Ergo, je logt in met je laptop en zolang als de sessie loopt kan je met alle andere apparaten gewoon verbinden en meestal hoeft je laptop daar dan niet voor aan te blijven staan.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Een apparaat hiervoor speciaal bedoeld is deze je hebt er apps voor, je kan hem configureren van je mobiel/tablet. en zelfs films stream vanaf een usb disk/stick. Er zit zelfs een accu in dus hij kan zonder aan het net te hangen zelfs werken.
Of zo je mobiel opladen.

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:32
Als ik even je wil begrjipen woon je in camping ofzoiets?
Je koop router voor camping en zou je mogen aansluiten van camping?
Anders kan je als je vrouw ook een laptop heeft een handige software 'mhotspot' instaleren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

moppentappers schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:31:
Er zijn helaas geen routers die dat kunnen, echter als de router de verbinding via een NAT leid zal de verbinding wel gewoon geaccepteerd worden omdat de filtering vrijwel altijd op IP basis gebeurd.
Ergo, je logt in met je laptop en zolang als de sessie loopt kan je met alle andere apparaten gewoon verbinden en meestal hoeft je laptop daar dan niet voor aan te blijven staan.
Dit is - wat uitgebreider - dus wat ik bedoelde ;)

Als je NAT hebt, zijn de twee netwerken gescheiden. Alle verkeer van achter de NAT lijkt gewoon van IP- en MAC-adres van de WAN-kant van de router te komen. Je kunt dus prima van achter de NAT inloggen.

Oslik blyat! Oslik!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Topicstarter
@Royal Nee, ik woon er niet, maar ben veel al in het weekend en in de schoolvakanties daar.
Via het RCN-park kan ik bijvoorbeeld voor een jaar , maand of week internettoegang aanvragen.
Dit gebeurt via zo'n hotspot waar je op moet inloggen.

Alleen iedere keer zodra je je telefoon/tablet o.i.d. uitzet, moet je opnieuw gebruikersnaam en wachtwoord opgeven voor die portal.

En ja, ik ben daar te lui voor :P

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Ik heb dat laatst met een D-Link DIR-615 en http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Mode gedaan.
Ging prima. (had de devices wel bekabeld aangesloten.)

Abort, Retry, Quake ???

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Topicstarter
Dat is nou net de crux, de devices zijn wireless...
Hmm, geeft iig weer stof om te lezen en te leren.
15 jaar IT en je blijft leren natuurlijk :)

Verwijderd

zet dan achter die D-link een AP neer. OK, het zijn "een boel" WiFi apparaten, maar het kan goed werken.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoi,

Ben me aan het orienteren voor het komende kapeerseizoen :o

Hier mijn situatie:
- camping heeft wifi
- wifi is bij kampeergeld inbegrepen
- elke seizoenplaats krijgt 2 inlogcodes
- inloggen gebeurt via een inlogpagina van de camping
- na 15 minuten geen internetverkeer wordt verbinding automatisch verbroken
- buiten stacaravan uitstekende ontvangst
- binnen de stacaravan slechte ontvangst (waarschijnlijk door aluminium beplating buitenzijde)
- alle 4 personen van ons gezin hebben een tablet, laptop of wifi-telefoon

Dus 2 problemen
- ontvangst binnen is slecht
- er kunnen maar 2 personen tegelijk internet toegang hebben 8)7

Deze problemen wil ik oplossen.
Heb me al een paar uurtjes ingelezen op internet.
Twijfel of een buitenantenne wel nodig is want als je een repeaterachtig apparaat voor het raam zet zou de ontvangst prima moeten zijn, de wifi-antenne van de camping ligt in het gezichtsveld circa 50 meter verderop.

Heb al een apparaatje op het oog: http://www.wifishop.nl/ru...repeater-54-mbps/pid=9842
Als is de faq's van dit product lees zou dit het voor me op kunnen lossen.

Iemand ervaring hiermee of een beter alternatief?
Pagina: 1