Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
Beste medetweakers,

ik heb sinds kort problemen met de sluimerstand van mijn macbook. Wanneer ik de computer, reeds opgestart en ingelogd, in sluimerstand zet krijg ik een zwart scherm met mijn cursor te zien. Wanneer ik dan op esc druk gaat het scherm daadwerkelijk uit, maar het witte lampje gaat niet knipperen zoals ik gewend ben. Het vreemde is dat wanneer ik mijn macbook opnieuw opstart, en dus niet ingelogd ben, kies om mijn macbook in de sluimerstand te zetten dit wel gaat zoals ik gewend ben (dus met knipperend lampje en zonder scherm met cursor).

Ik heb zelf al even gezocht, maar ik heb nog geen werkende oplossing kunnen vinden. Ik heb onder andere het volgende geprobeerd:
- Pram resetten
- Chache legen
- pmset -g assertions (kijken welke processen mijn macbook wakker houden [geeft als resultaat: BackgroundTask named: "com.apple.metadata.mds" ])

Ik denk dat het te maken heeft met een recente software-update (ik draai nu 10.8.5). Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt,

Marvingfx

*ik heb er vorig jaar een SSD (Samsung 830, 256 GB) en extra ram ingezet, maar ik denk niet dat dat hier van toepassing is.

[edit] Hij gaat uiteindelijk wel in sluimerstand, het duurt alleen erg lang.

[ Voor 3% gewijzigd door marvingfx op 15-10-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

Je zegt dat je hem in sluimerstand zet: hoe doe je dit? Door je Macbook 'dicht' te doen? Of softwarematig?

Probeer trouwens het ook eens een paar keer na elkaar te doen, blijft het iedere keer zo langzaam om hem in sluimerstand te zetten? Hoeveel programma's heb je aanstaan als je hem in sluimerstand zet? Probeer het eens een paar keer met alles afgesloten, is het dan ook zo traag? (Kijk ook even voor je begint of je ram grotendeels leeg is of dat er toevallig nog ergens een proces loopt dat veel ram gebruikt)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
Het probleem doet zich alleen voor als ik hem 'software-matig' in de sluimerstand zet. Dit gebeurt eigenlijk elke keer weer, het aantal draaiende programma's lijkt hier geen invloed op te hebben. Als ik mijn macbook dicht doe duurt het ook nog wel even voordat het lichtje gaat knipperen, maar niet zo lang als bij de software-matige manier.

Ik heb even mijn ram geleegd, maar ook dit blijkt jammer genoeg niet te werken.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaganza87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10-2022
Al een SMC reset geprobeert?

<Linkje naar de handleiding>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
Bedankt voor de reactie,

ik heb de handleiding gevolgd. Het probleem is helaas nog niet opgelost, de performance is daarentegen naar mijn idee wel beter geworden. ;)

[edit]Ik heb de bron van het probleem gevonden :) : Google Chrome.
Nu alleen de oplossing nog. Er lopen een wel een aantal processen, waaronder Google Chrome Helper, waarvan ik denk dat die het probleem veroorzaken. Iemand een idee?

[ Voor 41% gewijzigd door marvingfx op 17-10-2013 22:41 ]