Mail mist berichten in de opgeslagen folders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een MacBook Pro met daarop Mountain Lion (10.8.5).

Na een hernoem actie van een folder in de mailbox, is de mail uit deze folder niet meer te zien in de applicatie.
Als ik echter op de schijf kijk (locatie <gebruiker>/Bibliotheek/Mail/mailboxes/<lokale folder>/<folder2>/folder3.mbox/) dan zie ik wel op deze plaats de bestanden Info.plist en de individuele <Messages> staan. Dubbelklikken op 1 van de message bestanden opent mail met het geselecteerde bestand.

Ik heb al geprobeerd om de plist bestanden te wissen (waarmee ik hoopte dat de index opnieuw aangemaakt zou worden) maar dat biedt geen soelaas.

Hoe kan ik mail foceren opnieuw te bekijken welke messages er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

hebben we het hier over outlook of apple mail?
welk mail account gebruik je op deze applicaties?

zie je deze mails wel in de webmail op de voor jou correcte manier?

dan complete mail account uit mail applicate verwijderen en opnieuw aanmaken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
@talin, dank voor de vragen, had niet alle info bijgevoegd.

Het betreft apple mail (default mail app), de mail wordt met pop3 opgehaald en lokaal opgeslagen. De folders waar we het over hebben zijn dus lokale folders op de machine zelf.

In webmail zijn deze mails niet meer beschikbaar. 1) omdat ze veelal meer dan 2 jaar oud zijn en 2) de capaciteit niet voldoende is om de mails permanent daar op te slaan.

De genoemde optie (account weggooien en opnieuw instellen) is dus niet van toepassing. Het ophalen gaat prima, de mail applicatie heeft de indexering van de lokale mappen niet op orde. Deze dient hersteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 10:01
Wellicht helpt het volgende:
Selecteer een postbus die 'kapot' is.
Selecteer 'Postbus' in het menu (helemaal bovenin je scherm, naast Archief, Wijzig, etc.)
Kies de laatste in de lijst 'Bouw opnieuw op'.
Grote kans dat na het opnieuw opbouwen alles weer te zien is.
Herhalen voor elke postbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
@dlare, dank voor je reactie maar dit deed het hem ook niet. De genoemde oplossing werkt alleen indien je je mail op de server hebt staan.

Inmiddels de oplossing gevonden. Als je in de map <gebruiker>/Bibliotheek/Mail/mailboxes/ het bestand "Envelope Index" weghaald, zal mail bij de volgende start ontdekken dat de index weg is. Hij vraagt dan of je de mail wilt scannen en als dat gebeurd is zijn alle berichten weer zichtbaar.