Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Die garantie loopt terug qua dekking he (in tijd). Als je hem wil gebruiken geldt, hoe sneller hoe beter
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Garantie, nee. Of je moet hele goede afspraken zwart op wit hebben staan over de isolatie waardes van je huis.
De waardes die jij toont klink heel realistisch. Het kan hard gaan met zoveel regen en wind. Daar koelt je muur flink van af.
De waardes die jij toont klink heel realistisch. Het kan hard gaan met zoveel regen en wind. Daar koelt je muur flink van af.
Garantie gaat vrij ver (vrij lang) met een SWK certificaat. Echter denk ik niet dat dit eronder gaat vallen. Lijken mij niet echt vreemde waardes als de buitenmuur op de toch staat en de volle laag krijgt van regen etc. Sowieso niet koud genoeg om iets te bewijzen denk ik.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Als ik het goed begrijp is het het buitenspouwblad dat ca 16C is. Jouw binnentemp is 19 en de buitentemp is 10 a 12C. In die spouw zit nog lucht (isoleert ook) en een isolatiemateriaal en vervolgens je binnenblad en een stuclaag. Het lijkt me dat er dus dat er niets aan de hand is. Jouw binnenspouwblad zal ook 18,5 a 19 graden zijn en het hele pakket van stuclaag, binnenspouwblad en isolatie doen hun werk, waardoor de buitenmuur nu 16 graden is. Mocht je een warmtelek hebben, dan zou je buitenblad juist veel warmer zijn door opwarming van binnenuit!revolution-nl schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:51:
Nu het weer kouder wordt heb ik de IR thermometer weer te voorschijn gehaald.
Een buitenmuur aan de zijkant van het huis dus grenst voor de helft aan de open buitenlucht, de andere helft grenst direct aan het huis van de buren. Met de IR thermometer is dit duidelijk te zien, de muur grenzend aan de buitenlucht is 15.5/16.5c terwijl dezelfde muur aangrenzend bij de buren 18.5 graden is bij een binnen temperatuur van 19c.
Naar mijn inziens is de muur grenzend aan de buitenlucht erg koud. Zijn hier waardes voor? Is er een mogelijkheid om dit na te isoleren en zou ik eventueel aanspraak kunnen maken op de bouwgarant garantie. De woning is uit 2009.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Bedankt. Blijkbaar dus geen vreemde waarden en leg ik de lat iets te hoog.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
En anders warmtebeelfoto's zodra het nog wat kouder wordt? En dan foto's van buiten en binnen nemen?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Pagina: 1