Toon posts:

Mijn set die met elkaar Botsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb sinds een maand een compleet nieuwe tv en cinema set en decoder gekocht. Maar ik heb het idee dat er iets niet lekker zit. Ik zal eerst even meer info geven om welke dingen het gaan.

Samsung UE55f7000 Televisie

Samsung SMT-C7140b. Decoder

Sony BDV-N7100W Cinema 3D Blu Ray Set.

Ik heb alles aangesloten,maar ondervind veel problemen. Ook heb ik een ps3. Ik heb het geluid van de tv via de decoder naar de cinema set lopen (Hdmi aansluiting.) Mijn ps3 ook via de cinema set (Hdmi en optical kabel voor het geluid.) alleen mijn vorige set was stukken minder ingewikkeld. Ik ondervind met mijn decoder vaak een roze waas op mijn tv(moet alles meerdere malen alles uitschakelen.) ook word ik gek van de melding Stb decoder niet gevonden. Ommdat die nog bezig is met opstarten geeft mijn tv dit al vroegtijdig aan. Aan mijn kabels kan het niet liggen daar heb ik ook veel aan besteed omdat ik weet dat dat belangrijk is.

Nu is mijn vraag heeft iemand mischien een link of schema om alles goed te kunnen installeren? Ik zou enorm geholpen zijn hiermee

Mvg Jasper

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 14:08
jouw tv heeft een CI+ slot. Raak die Samsung decoder kwijt, en plaats een CI+ module in de TV. Dan heb je al één schakel minder, met als bijkomend voordeel dat de set ook nog eens veel eenvoudiger is te bedienen.

Geluid van de TV naar de Cinema set, en beeld andersom met HDMI. Vervolgens koppel je alle componenten aan de cinema set.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Ja die TV heeft DVB-T, DVB-C, DVB-C (HD), DVB-S allemaal ingebouwd. Die decoder kan dus weg.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt idd. Maar dan ben ik heel mijn interactieve gedeelte kwijt, opnemen etc. Daarbij mijn ouders hebben zon module in de philips geplaatst. Maar het word er allemaal niet sneller door zoals zappen etc.

Of heb ik dat verkeerd?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:45:
[...]
Ook heb ik een ps3. Ik heb het geluid van de tv via de decoder naar de cinema set lopen (Hdmi aansluiting.) Mijn ps3 ook via de cinema set (Hdmi en optical kabel voor het geluid.)
[...]
Volgens mij is het nogal overbodig wanneer je de PS3 al via HDMI hebt aangesloten aan de receiver er ook nog een optische kabel bij te leggen. Die zou je dus direct weg kunnen halen want die heb je helemaal niet nodig.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:20:
Dat klopt idd. Maar dan ben ik heel mijn interactieve gedeelte kwijt, opnemen etc. Daarbij mijn ouders hebben zon module in de philips geplaatst. Maar het word er allemaal niet sneller door zoals zappen etc.

Of heb ik dat verkeerd?
Dat hangt af van de features van de TV tuner vs de externe tuner.

Wat ik zo even van je TV kan vinden, heeft ie een interactieve programma gids (EPG) en kan je gewoon programma's in de EPG aanvinken die je wil opnemen naar de ingeplugde USB stik/disk.

Ik lees zelfs dat ie "gesture and voice control" heeft, dus je hoeft niet eens de AB te pakken om te zappen. Ik zie geen reden om te denken dat zappen langzamer zou gaan dan met de externe tuner.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Alles via je Sony set laten lopen en daarmee de ingang en het volume regelen hoort zonder problemen te werken, dan laat je de TV gewoon vast op een HDMI ingang staan

CI+ heeft een extra beveiliging ten opzichte van een losse decoder dus kan inderdaad iets langzamer zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door mr.paaJ op 15-10-2013 22:49 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 13:49

Stoney3K

Flatsehats!

Ploink schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:29:
[...]

Dat hangt af van de features van de TV tuner vs de externe tuner.
Ik ben de eerste TV met CI+ tuner die kan opnemen (met ingebouwde DVR dus) nog niet tegengekomen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bijna allemaal kunnen ze dat, alleen nog een externe HDD aansluiten ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 12:49
Stoney3K schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

Ik ben de eerste TV met CI+ tuner die kan opnemen (met ingebouwde DVR dus) nog niet tegengekomen.
Die zijn er zoveel en is vrij normaal tegenwoordig. Als je de iets minder goedkope uitvoering koopt van de meeste merken kan je er een externe HD aan hangen en wordt er gecodeerd opgenomen. Dit doe ik dan ook met mijn simpele Philips 32PFL4007 TV op de slaapkamer met een CI+ module, werkt heerlijk!
Alleen raak je in de meeste gevallen de interactieve mogelijkheden wel kwijt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1