Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb tot nu toe al mijn games gespeeld op een een samsung syncmaster 27inch P2270HD (ik kon hem helaas niet vinden in de pricewatch of ergens anders op internet).
Ik speel op de pc, en vooral fast paced RTS games (starcraft 2) en fps games (battlefield en call of duty).

Nu wil ik graag een monitor kopen waarmee ik het beste fast paced games kan spelen, zonder in het nadeel te zijn door wat dan ook. Daarmee natuurlijk gekeken naar de input lag en de response time.

Ik zoek een beeldscherm van 24 inch, onder de 200 euro met een zo laag mogelijke input lagg en response time, die ideaal is voor fast paced games. Het maakt me niet uit of hij nou TN, IPS, A-MVA of iets anders is.

Ik heb ook al naar een aantal monitoren gekeken:

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart

pricewatch: Samsung Syncmaster S24B350H Zwart

En last but not least, de uitzondering op mijn 24 inch:
pricewatch: Philips 273E3LSB Zwart

Ik heb deze laatste ook in het rijtje staan omdat ik er niet zeker van ben of je in het nadeel bent met een goede monitor van 27Inch. (En hij lijkt too good to be true voor dat geld)

Graag zou ik wat advies ontvangen over welke monitor ik het beste kan aanschaffen, daarbij zijn andere suggesties natuurlijk ook welkom,
Alvast bedankt!

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou 27" minder zijn dan 24"? Als je de ruimte ervoor hebt zou ik zeker een 27 inch monitor overwegen.

Ikzelf heb de 27 inch versie van de BenQ die jij in je OP hebt staan welke mij zeer goed bevalt.
Zwartwaarden en contrast zijn exceptioneel goed voor de prijs.
Kijkhoeken zijn iets minder maar nog steeds meer dan acceptabel in vergelijking met een TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Maar je hebt niks aan een moniyor met snelle respons tijd als je refreshrate niet hoger is dan 60/75.
Geefda wat meer uit en neem een "goedkope" monitor die op 120hertz tikt, dan heb je pas echt wat aan die 2ms responstijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ TecHHead Ik had gelezen dat het menselijke oog niet meer kan zien dan 60HZ, en dat 120hz eigg vooral het gevoel is van YES ik heb 120HZ.
Heb je daarnaast nog een suggestie voor 1tje van 120 HZ?

@ sjondenon 27' zou minder kunnen zijn in FPS games omdat het dan langer duurt om van de ene kant van het beeldscherm naar de andere kant te kijken, terwijl een te klein beeldscherm weer onduidelijk was. Daarom die 24' als de zogenaamde ''sweetspot''. Alleen ben ik hier ook nog niet zeker van :P

Trouwens, de responsetijd is toch hoe snel een pixel van zwart naar wit gaat en weer terug naar zwart, terwijl de refresh rate is hoeveel keer per tijdseenheid er signalen worden verstuurd naar je monitor.

Dus dan heeft een goede responsetijd nog steeds effect ookal is je refreshrate maar 60. Of ben ik nou heel stom aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akujiproxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik zeg 27" is awesome!
Gebruik het zelf ook. Wel moet je opletten op bleeding, veel 27"schermen hebben daar last van!