Toon posts:

Internet s'nachts uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Murtown
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:06]

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

tijdschakelaar op de router?

euhmmmm

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-06 08:32
In mijn router (linksys nogwat) kan je per IP (mac adres) poorten of internet blokkeren in ranges van uren per weekdag in te stellen. Heb ik gebruikt om het internet na 10 uur 's avonds uit te zetten voor bepaalde computers

[Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 15-10-2013 12:44]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TomBongers
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06-2018
Volgens de specs heeft hij tijdsblokkering mogelijkheden. Als je in de router kijkt zou je dit wel terug moeten kunnen vinden.

http://nl.hardware.info/p...wl-520g#tab:specificaties (Router-mogelijkheden)

• Murtown
  • Niet online
-

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:29

Notna

Where are you?®

Ik neem aan dat je de handleiding al eens doorgenomen hebt?

Xbox Live ID:Notna8310

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

Cyphax

Moderator NOS
Murtown schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:16:
Als ik inlog op de router,
waar zou ik dit ergens moeten vinden?
[afbeelding]
Kijk eens bij Access Control in het menu links, misschien daar.

Saved by the buoyancy of citrus

• TomBongers
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06-2018
Access Control lijkt me iets van blokkeren op basis van MAC adres mbt het wireless deel. Voor zover ik kan vinden kan je met URL Filtering wel het een en ander doen met tijd maar misschien toch niet helemaal wat OP zoekt.
(manual voor 530 http://www.manualslib.com...-530g.html?page=49#manual)

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Murtown schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:42:
Router = WL520g, internet van ziggo.
Hebben 'de mensen in huis' ook een code van de Ziggo WiFiSpots? Anders heeft het alsnog niet zoveel nut om het internet 's nachts uit te schakelen. ;)

[Voor 25% gewijzigd door MikelenniuM op 15-10-2013 14:02]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iets zegt me dat die optie wel terug is te vinden in dd-wrt

Iperf

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 16:19
De URL Filter kun je in iig wel automatisch laten aktiveren op gewenste tijden. Als je wilt dat bv kinderen niet 's nachts op Hyves komen of op .com addressen of ..... dan kun je dat als jet goed is daaronder instellen. Misschien zelfs met keywords.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 09:37

Zoiets?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Als ze om 3 uur 's nachts internetten, nemen ze heus wel de moeite om naar de router te lopen en de stekker direct in het stopcontact te stoppen, en naderhand weer naar de 'oude' situatie. Dat zou ik doen tenminste :P

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:07
De WL520G wordt ondersteund door DD-WRT. Deze firmware ondersteund die functie:
Access Restrictions allows you to create a set of rules that govern internet access to machines on your network. You can create rules that govern access by individual IP or MAC address, IP address range, time-of-day, traffic type, URL and keywords, etc.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Access_Restrictions

[Voor 86% gewijzigd door Spixo op 15-10-2013 14:29]

• Murtown
  • Niet online
-

• Murtown
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:07]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan het waarschijnlijk bij internet firewall basic config doen ?
Acces control niet in ieder geval

[Voor 20% gewijzigd door NLKornolio op 15-10-2013 15:24]

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• Murtown
  • Niet online
-

• EektheMan
Murtown schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:10:
ik zal eens even gaan kijken,
met bepaalde url's uitschakelen zal niet werken, omdat er vooral gebruikt wordt gemaakt van programma's, games en skype.
Games en Programma's hebben dan toch niets met het internet te maken? Kun je dus ook niets tegen doen behalve de gehele PC uitzetten. (In het BIOS bevinden zich soms ook aan- en uitzet tijden, of je moet het schedulen)

Als de games met het internet verbonden moeten worden, dan block je toch die sites? BV die van Battlenet? Of alle .com .net .net TLD's etc

Anders zul je echt moeten overgaan tot andere firmware.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Murtown schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:10:
haha, ja zo'n tijdschakelaar zal niet gaan werken :p
liever iets softwarematigs, dan kunnen ze het ook niet fixen.
Eeeh... weet niet exact hoe oud 'ze' zijn, maar onderschat nooit hoe vindingrijk jongeren kunnen zijn. Komt bij dat je - gezien dit topic en de vragen die je stelt - zelf niet bijzonder goed op de hoogte bent van de materie. Een beetje vindingrijk kind vindt snel genoeg waar het ingesteld is, zoekt uit hoe de blokkade ongedaan gemaakt kan worden en als je even pech hebt blokkeert hij jou ook nog eens uit baldadigheid :+
ik zal eens even gaan kijken,
met bepaalde url's uitschakelen zal niet werken, omdat er vooral gebruikt wordt gemaakt van programma's, games en skype.
Kijk anders eens naar welke poorten die apps gebruiken en doe daar in de firewall wat mee.

Dat gezegd, met beetje handigheid kun je om dat soort blokkades heen werken (zoek eens op tunneling), je riskeert een wapenwedloop met je kinderen die je op termijn niet gaat winnen.

IMHO twee opties die echt kans van slagen hebben:
1) hardwarematig aanpak: stekker er fysiek uit.
2) ipv technische middelen (hard- danwel softwarematig) het over andere boeg gooien en uitpraten (incl 'normale' straffen als ze in de fout gaan)

Technische middelen inzetten en daadwerkelijk 'winnen' (lees: effectief bereiken wat je wilt) lukt alleen als je grondige kennis hebt en verdomd zeker bent dat dat beter is dan hun kennis. Vooralsnog win ik het van m'n dochter van 10, maar dat is ook alleen maar omdat ze totaal geen beta is en dus geen lol haalt uit computers laten doen wat ze wil. Als ze mijn neigingen op die leeftijd had gehad, had ik nu al (en ondanks redelijk bovengemiddelde kennis op dit vlak) geen schijn van kans gehad >:)

Soittakaa Paranoid!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Als test kan je,
Enable lan to wan filter = Yes
Days = Niet in het weekend neem ik aan ?
Time = Stel tijd in wanneer het niet mag
Well know applications = zou niet kunnen raden wat daar voor opties onder staan
Source ip = IP adres van kind
Port Range = probeer is * dat staat namelijk voor alle, anders is port 80 voor internetten maar dan kunnen ze wel nog gamen.

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• Murtown
  • Niet online
-

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 12:23
Van de WL500g wist ik dat je een tijdklok in kon stellen, desnoods met de firmware van Oleg, maar anders kan het sowieso met dd-wrt.

• Murtown
  • Niet online
-

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 14:44

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je kan misschien bij Source IP invullen:

- 0.0.0.0/0

of als je IP range in huis is:

- 192.168.1.0/24

Maar ik vermoed dat die 1 IP adres wil hebben, dus:

- 192.168.1.123

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-06 14:29

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Simpele conclusie is dat dit niet mogelijk is met een random router. Hiervoor moet je dan gewoon in een wat hoger segment gaan zitten.

Daarbij vraag ik me af waar het zinnetje opvoeding is? Sorry maar gooi dan die PC het raam uit als hij ongeoorloofd achter dat ding zit. Zoiets kinderachtigst als een "tijd slot" schiet niet op, zo lastig is het niet om op andere manieren internet te verkrijgen (via mobiel bijv.).

Dus.. 1x betrappen en 1 week z'n pc 24/7 weg.. Klaar...

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:49
Zit er geen slot op de meterkast, waar het router staat? Dan kun je wel met fysieke schakelaars werken :)

• Murtown
  • Niet online
-

[Voor 98% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:06]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 14:31
En hij leert natuurlijk zo hoe je een statisch IP kan configureren om de beveiliging te omzeilen. Het enige nut hiervan is dat ie straks meer van computers en internet weet dan jij ;)

Misschien moet je gewoon een dikke tijdschakelaar op de hele groep in de meterkast zetten die de slaapkamers van stroom voorziet. Licht uit - computer uit - alles uit. En nu slapen! >:)

[Voor 34% gewijzigd door Ploink op 16-10-2013 19:42]

• haik01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Ik heb in de meterkast een tijdschakelaar opgehangen, die een 220V relais bediend. Deze 4 polige relais, schakelt 2 x telefoon uit. Fysiek tussen 1:00 en 7:30. Dit om te voorkomen dat mijn (licht) autistische zoon 's nachts (om 3:30) opstaat en zomaar mensen gaat bellen.

Zo'n ding kan je ook op de ingaande DSL lijn zetten (dan hoeft de modem niet iedere keer aan / uit. Vinden de modems niet zo prettig...

Maar de beste nu, is op mijn Mikrotik 2011, het commando: /interface disable eth 0
En op eth/0 zit de kabel van de AP.
En dit commando wordt door de functie "schedule" op 1:00 gezet, en commando /interface enable eth 0
gaat om 8:00 weer aan. Repeat interval: 24 h

Klaar.

[Voor 25% gewijzigd door haik01 op 16-10-2013 20:32]

• The Eagle
  • Laatst online: 20:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mj , maar een mikrotik is dan ook best een geavanceerde router. En TS komt niet voor niks met zijn screenshots aan. Ik geloof niet dat je hem een Mikrotik aan moet doen. Dan kan straks het hele huis helemaal niks meer :+

Beste optie: tijdschakelaar op de router, in een afsluitbare (meter) kast. Bij voorkeur een kast waarbij je ook nog eens subtiel kunt zien of er iemand in is geweest of niet. Tevens een van de goedkoopste opties :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:18
Waarom niet stiekem zo'n tijdschakelaar er tussen zetten (ergens achter frummelen) en zeggen dat je het in de router geblokkeerd hebt? >:)
Wie gaat er nou zoeken naar zo'n tijdklok als je er van uit gaat dat het softwarematig gebeurd is? :7

*Ga er van uit dat als jij het internet van je broertje & zusje wil blokkeren je ouders 't ook een prima plan vinden? :P

[Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 16-10-2013 21:24]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• haik01
Kinderen zijn tegenwoordig zooooo doortrapt, en zoeken binnen no time een oplossing om het te omzeilen.

ik sluit mij aan bij Eagle. Je hebt gleijk. Een Mikrotik is misschien overkill. Maar een gewone tijdklok, op de telefoonlijn is ook mogelijk (tenzij de TS ook telefonie van de ISP heeft, dan gaat het niet). Dan moet je met een relais pinnen 1,2,3 en 6 van je UTP kabel onderbreken. En de andere pinnen helemaal niet aansluiten.

En dat relais late aansturen via de tijdklok. Als de TS wilt, maak ik die voor je. Werkt 100%, en ZEER effectief.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:18
haik01 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:30:
Dan moet je met een relais pinnen 1,2,3 en 6 van je UTP kabel onderbreken. En de andere pinnen helemaal niet aansluiten.

En dat relais late aansturen via de tijdklok. Als de TS wilt, maak ik die voor je. Werkt 100%, en ZEER effectief.
Pff, indien alles-in-1 zet je waarschijnlijk makkelijker gewoon een goedkope switch + tijdschakelaar tussen de router en de pc's :P
Maar is ook niet echt foolproof..

Iets meer foolproof is een nieuwe router met boven genoemde schedule functie, beveiligd met een password..
Niet dat de reset van het ding er voor zorgt dat deze instelling behouden blijft, maar dan is in elk geval te achterhalen dat er mee 'geknoeid' is. :P

[Voor 109% gewijzigd door SmiGueL op 16-10-2013 21:49]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• The Eagle
  • Laatst online: 20:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

haik01 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:30:
Kinderen zijn tegenwoordig zooooo doortrapt, en zoeken binnen no time een oplossing om het te omzeilen.

ik sluit mij aan bij Eagle. Je hebt gleijk. Een Mikrotik is misschien overkill. Maar een gewone tijdklok, op de telefoonlijn is ook mogelijk (tenzij de TS ook telefonie van de ISP heeft, dan gaat het niet). Dan moet je met een relais pinnen 1,2,3 en 6 van je UTP kabel onderbreken. En de andere pinnen helemaal niet aansluiten.

Aardig dat je zoiets aanbiedt, maar TS heeft internet van Ziggo en dus via de kabel. Daar een relais tussen kan, maar is niet echt bevorderlijk voor de stabiliteit van je modem en ook niet echt voor het TV signaal. Bovendien draai je dan ook de telefonie de nek om ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• haik01
Misschien niet goed gelezen. Ik zei het relais tussen de UTP kabel (die dus UIT de modem komt naar de router / PC).

De COAX laat je met rust.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een relais op en utp kabel .... meh

Koop dan gewoon een switch erbij die je aan en uit zet met de klok

Iperf

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
fish schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:04:
Koop dan gewoon een switch erbij die je aan en uit zet met de klok
Geen reactie op jou, maar in het algemeen:

Ga gewoon het gesprek aan ... ;)

[Voor 9% gewijzigd door Alain op 17-10-2013 00:08. Reden: Verduidelijking]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• EektheMan
Murtown schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:15:
oh ja, opzich hoeft niet per se het hele internet uitgeschakeld worden,
broertje heeft namelijk eigen pc, als alleen bij deze internet uitgeschakeld kan worden is ook al goed.
Gesprek aangaan? TS is waarschijnlijk zelf een kind.

• Murtown
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:06]

• Murtown
  • Niet online
-

[Voor 121% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:06]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Murtown schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:42:
[...] Ik vraag mij af of er een manier is om s'nachts internet uit te schakelen,
het gaat mij er niet om dat ik bang ben dat vreemde mensen op internet komen,
maar het is meer voor de mensen in huis zelf, zodat ze niet meer tot 3.00 s'nachts zitten te gamen...
Daar heb je toch geen internet voor nodig...? O-)
of dit 4.00 met mobiel bezig zijn...
Daar heb je al helemaal geen (vast) internet voor nodig... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 12:23
Murtown schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:37:
heb dus net firmware geupgrade,
en nu ben ik hier beland:
http://img542.imageshack.us/img542/2099/h7eu.png

nu had ik hem op enable gezet, op deny, tijd ingevuld, 1minuut later, en dan save en apply settings maar 1/2 minuten later nog steeds internet, heb ik iets fout gedaan?

nu heb ik denk ik bij pc's nog niet goed ingevuld,
maar nu vroeg ik mij af of ik hier ook het draadloos internet kan stoppen en hoe.
Je moet idd het volgende doen:
1. Policy maken en enablen
2. Naam invullen
3. Elke client toevoegen die geblokkeerd moet worden
4. Deny aanvinken
5. tijden aanvinken
6. Save and Apply

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:13
maarud schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:06:
[...]

Je moet idd het volgende doen:
1. Policy maken en enablen
2. Naam invullen
3. Elke client toevoegen die geblokkeerd moet worden
4. Deny aanvinken
5. tijden aanvinken
6. Save and Apply
En controleer ook even of de interne klok goed loopt 8)

• Murtown
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 15:06]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee