• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier thuis hebben wij op de eerste etage een slecht signaal wbt de analoge tv van UPC.
Graag zou ik dit willen verbeteren, maar het is niet zo helder aangesloten door de vorige bewoners.

Hieronder een kleine schets:

Groene UPC kabel-------------hirschmann splitter ------------splitter--------wanddoos huiskamer---------- radio
I -----------tv
I
I
tv kabel naar eerste etage

Op de kabel van de splitter zit weer een andere splitter die gaat in de tv uitgang van de wanddoos in de huiskamer en op deze splitter zit de kabel van de tv.

Graag zou ik dit anders willen zien, maar heb advies nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14vobrl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2lvobgn.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Simbob op 15-10-2013 12:31 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ik zou achter het eerste punt waar je coax-aansluiting het huis binnen komt een versterker hangen en vanaf die versterker per uitgang naar je devices gaan, en alleen als het niet anders kan zo'n output weer opsplitsen. Daarna kan je, op de betere versterkers, per output de afstelling maken zodat je goed beeld krijgt.

iRacing Profiel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fix je tekening eerst even

Iperf

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zoveel splitters doet het signaal ook niet goed. Per splitter moet je rekenen dat er 2 tot 5 dB van het signaal afgaat en dat is na 3 splits niet heel erg aan te raden.

Zoals kroegtijger al aangeeft; zo vroeg mogelijk splitten met een goede versterker. Dat betekent dus dat je na de Hirschman (ik gok dat dit het AOP is aangezien de groene kabel hier in gaat) de splitter moet plaatsen en vanaf daar naar de verschillende kamers moet gaan.

Kijk ook of je een retourgeschikte versterker wilt of niet. Is alleen van beland als je van interactieve TV gebruik wilt maken. Anders kan je ook af zonder retourgeschikt te versterken.

Edit: AH nu met fotos. Wat een bende, rofl. Die splitter waar de groene kabel ingaat is een beetje raar; lijkt mij dat daar het AOP moet komen waarom die splitter dan zit om je modem op aan te kunnen sluiten enerzijds, en je (toekomstige) versterker anderzijds die dan voor Radio en TV zorgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 15-10-2013 12:33 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die eerste splitter op je CAI is meteen al niet goed, die splitters verliezen meer dan die 2de splitter (op eerste foto).

Let wel op dat je niet alles achter die splitter hangt, TV op 1 meter achter een versterker van (pakembeet) 12db is ook niet goed. Hang enkel de kabels aan de versterker die het nodig hebben.

En bende valt wel mee, mijn kabelwerk heeft meer splitters :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2013 12:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Simbob
  • Niet online
Sorry, maar het is inderdaad een bende.
Maar het signaal naar de modem is goed, want ik trek hier de volle 200 mbit naar binnen.

Maar ik zag dat Hirschmann een 4 voudige splitter heeft. Deze plus een versterker zou voldoende moeten zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door Simbob op 15-10-2013 12:45 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die eerste spliter kan ook een aftakelement zin.

ik mis ook dingen

e.g. Wat zit er op de andere kabel van de groene splitter. (heb je een closeup met leesbare tekst ?)
Een foto van de 2e splitter
hoe is het modem aangesloten

de doos van upc is geen splitter in de normale zin. maar een die radio en tv singaal scheid
het verbaast me niets dat het kut werkt

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 15-10-2013 12:45 ]

Iperf

• Simbob
  • Niet online
De groene kabel komt het huis binnen, wordt verdeeld over de wanddoos en de modem.
Vanaf de wanddoos gaat een radio kabel en op de tv aansluiting zit een splitter naar de tv in de woonkamer en de tv op de eerste etage.
De splitter op de groene kabel is een Hirschmann VFC-0421

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waar gaat die zwarte kabel heen ? 1e verdieping ?

zo ja schroef je modem even los van die splitter, en sluit die kabel die naar boven gaat een even (terug ?) aan op de splitter is je beeld boven dan wel goed. (ik gok van wel, maar we gaan even problemen elimineren)

iets in mij zegt dat die kabel daar voorheen op zat

[ Voor 78% gewijzigd door Fish op 15-10-2013 12:58 ]

Iperf

• Simbob
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:55:
waar gaat die zwarte kabel heen ? 1e verdieping ?

zo ja schroef je modem even los van die splitter, en sluit die kabel die naar boven gaat een even (terug ?) aan op de splitter is je beeld boven dan wel goed. (ik gok van wel, maar we gaan even problemen elimineren)
naar de splitter die op de wanddoos zit in de huiskamer. Op de 2de foto is dat goed te zien.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja en de andere kant van die kabel?

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 15-10-2013 13:04 ]

Iperf

• Simbob
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:03:
Ja en de andere kant van die kabel?
die gaat idd naar boven.
Zojuist de 2de tv rechtstreeks aangesloten en het werkt en het signaal is beter dan voorheen.

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik zie dat je helemaal geen fatsoenlijke AOP hebt.

Het zou er ongeveer zo uit moeten gaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.robertwebbe.nl/upc/AOP.jpg

• Simbob
  • Niet online
Nee klopt, die zit er ook niet.
Ik denk dat de vorige bewoners pas laat UPC hebben genomen.

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik denk dat je bij UPC wel een AOP aan kan vragen.
'Nee' heb je en 'ja' kan je krijgen. ;-)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Beter, nog niet goed.

De status van de kabel is mij totaal onbekend, dus.

Hoe lang is dat ding ?

controleer je stekkers/kabel op de kabel naar boven
- raakt de massa de kern
- maakt de kern wel contact
- zitten er rare knikken in de kabel
- gebruik je goed afgeschermde stekkers

Mocht vervangen van de kabel geen oplossing zijn (te lang, te lastig, whatever)
kun je een antenneversterker overwegen

Een gewone versterker zet je rechtstreek op de groene uitgang.
een retourgeschikte zet je op de plek van de oude splitter daar kun je gelijk je modem op aansluiten

Dan laat je de kabel naar boven gelijk naar de versterker gaan. en zo ook de aansluitdoos beneden

Een aop is leuk hoor, maar het is weer 2 verbindingen extra. er zit nu een fatsoenlijke splitter op dus dat kan alleen maar extra narigheid geven op dit moment

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 15-10-2013 13:27 ]

Iperf

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

midy922 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:20:
Ik denk dat je bij UPC wel een AOP aan kan vragen.
'Nee' heb je en 'ja' kan je krijgen. ;-)
Sterker nog, volgens mij hoor je 'ja' te krijgen.
Als je abonnee bent dan is UPC verantwoordelijk een AOP te leveren. Daarna is het je eigen verantwoordelijkheid.

• Simbob
  • Niet online
As donderdag komt er een monteur die eerst de AOP gaat monteren en dan kijk ik verder wat ik het beste kan doen.
Deze monteur is inderdaad gratis, want UPC hoort dit voor elkaar te hebben, maar daarna zijn de kosten voor mij.

Als een beetje rondgekeken en dan kom ik uit op een FDU-44 versterker die het signaal goed naar boven kan sturen zonder verlies.
Maar donderdag weten we meer.

• Simbob
  • Niet online
Nu pas in de gelegenheid om te reageren.
Maar donderdag is de monteur geweest om een AOP te installeren.

Het signaal was zelfs te sterk volgens hem, het signaal wat het huis binnenkomt. Verder heeft hij alles nagekeken en waar zelfs de f connectors opnieuw gemonteerd.
De kabel die naar de eerste etage gaat was volgens hem te dun, matige kwaliteit, maar na het opnieuw monteren van de connectors is het signaal veel beter dan ooit te voren.
Pagina: 1