Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nette 2.1 set kiezen (met wifi, smart-tv, usb, etc)

Pagina: 1
Acties:

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 20:11
Hallo allemaal,

Mijn 10jr oude Philips 5.1 dvd setje voldoet niet meer en de achter speakers gebruik ik al jaren niet.
Hij hangt aan een 6jr oude Philips 32" HD lcd tv, 32PFL5322/10 waar ik analoge tv op kijk (dit wordt in de toekomst een 37~40" full HD, dan zal ik ook wel over moeten op digitale TV)
Ik ben geen audio-fiel dus als het geluid aardig klinkt ben ik al tevreden.
Ik kijk af en toe en filmpje of serie vanaf m'n laptop via HDMI op de TV.

Ik ben nu opzoek naar een 2.1 set met deze eisen;
-recent model
-gerenommeerd merk
-wifi
-smart tv
-USB aansluiting (voor muziek, filmpjes)
-Blu-ray speler
-prijs 250~500 euro

Op http://www.homecinemacenter.nl/ komt een aardig rijtje naar voren (LG, Philips, Sony, Panasonic) maar ik vraag me nog enkele zaken af (belangrijkste eerst);
1) Welk merk heeft de beste/snelste smart tv?
2) Sommigen hebben bluetooth, kan ik dan ook muziek afspelen vanaf een iPad?
3) 1 of 2 HDMI poorten? Kans dat er 2 nodig zijn in de toekomst?
4) AudioRetunChannel, dan gaat de audio van de tv makkelijker over de speakers? Zinvolle optie?
5) Sony noemt expliciet dat je met een smartphone app de set kan bedienen, kunnen andere merken dit ook?(of via firmware upgrade in de toekomst?)

Ik dacht dat het en simpel een-tweetje zou worden maar de homecinema markt is inmiddels heeft wat drukker dan vroeger...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is een beetje een lastige; ik snap dat je er niet één-twee uitkomt. Het is ook een lastige vraag want je wil op zich veel hebben voor weinig geld.

Bij deze toch een reactie op een aantal onderdelen om je misschien wat richting te geven:
- Gerenommeerd merk: wil op zich niets zeggen, ook deze kunnen rommel in de markt zetten
- Wifi: kan inderdaad handig zijn
- Smart: is in mijn ogen zwaar over-rated en alles behalve uitontwikkeld. Laat dit geen doorslag geven.
- Prijs 250~500: is misschien wat aan de krappe kant.
- Aantal HDMI-poorten: ik zou voor minimaal 2 gaan, hoe meer hoe beter zou ik zeggen.
- ARC is op zich best handig, je tv moet dit dan wel ondersteunen.
- App bediening: mijn Marantz kan dit ook maar eerlijk gezegd maak ik er weinig gebruik van.

Je geeft zelf aan geen audiofiel te zijn; het gemiddelde kant-en-klare setje zal ook niet al te best klinken. Misschien kun je er mee leven... Mijn advies zou zijn om een instapreceiver te kopen en een simpele blu-ray speler. Combineer de receiver met 2 betaalbare boekenplankspeakers en je hebt voor het geld best aardig geluid in huis gehaald dat tig keer beter van kwaliteit zal zijn dan het standaard-spul. Eventueel nog een subje erbij en klaar.

• german8
Thanks.

Ik wil smart tv ivm youtube en filmpjes voor de kids en dan is WiFi een must omdat er geen kabels liggen.
2 HDMI is misschien idd wel handig als ik af en toe mn laptop eraan hang en mooier geluid wil.

Dan blijven deze sets over;
PHILIPS HTB5250 & SONY BDV-NF720
http://www.homecinemacenter.nl/vergelijken/188823/316453/

Ik ga me er nog eens dieper inlezen. De Philips is van mei 2013 en de Sony van maart 2012.

Indien iemand ervaringen heeft met deze merken zijn reactie welkom.
Welke smart tv bevalt beste, spelen ze makkelijk verschillende video formaten af, etc.
De Philips heeft bluetooth, kan ik dan ook muziek afspelen vanaf een iPad?

[ Voor 4% gewijzigd door german8 op 15-10-2013 14:01 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Toevallig heb ik een iets minder uitgebreide uitvoering van de Philips pas voor iemand aangesloten. De kwaliteit van het spul zelf en dat van het geluid was echt bedroevend slecht.

Nogmaals, ik zou hele andere dingen adviseren. Je kan voor hetzelfde geld echt véél beter spul in huis halen, een instapreceiver zoals de Denon AVR1513, gecombineerd met een simple blu-ray speler met wifi. Koop hier 2 niet al te dure boekenplankspeakers of nog beter, 2 vloerstaanders bij en voor hetzelfde geld heb je op elk gebied iets veel beters in huis staan.

• german8
Bedankt maar voor je advies maar ik wil gewoon 1 kastje, 1 afstandsbediening, muziek streamen vanaf telefoon/ipad en SmartTV.

Het geluid van mijn 10 jaar oude Philips setje (lx3750) is voor ons ook prima en die levert maar 50W uit 3 boxen en 50W uit de subwoofer...

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11 11:31

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Hoi KlaasHof,

Ik reageer eerst op D vd V: niet persoonlijk, maar al die losse shit, kabels, verschillende merken, twaalf afstandsbedieningen.... dat wilde ik ook niet. Ik snap TS helemaal: eenvoud en gemak, met de hoogst mogelijke kwaliteit!

Een jaar geleden ben ik verhuist en heb mijn entertainment vernieuwd. Het is bij mij een Sony Bravia Smart TV geworden (type even verschuldigd) met daarbij de Sony BDV-NF720.

Eén afstandsbediening, perfect bij elkaar passende componenten (uiteraard beiden Sony, dus 100% compatible) en gebruiksvriendelijkheid maken dit de ideale combinatie. Ik zal de focus even leggen op de mediaset.

Eigenlijk is dit het "hart": hij heeft een menu met daarin alle gebruikelijke opties. Standaard vind hij DLNA devices (zoals mijn Synology) out-of-the-box en biedt meteen de content aan, gesorteerd op muziek, video en afbeeldingen. Ook zijn genoeg "smart" content beschikbaar via het internet, zoals Netflix, Youtube en de rest van de meuk. Overigens wat dubbel, want de TV zelf heeft de content ook.... maar dat menu is wat kleiner en langzamer dan de mediaset. Voor zover SmartTV opties.

Geluid is goed; we kijken veel series en behoorlijk wat films en luisteren muziek, zowel als content als uitzending via de kabel. Ruim voldoende voor de gemiddelde gebruiker. Ik gebruik ook spul van AKG en Teufel en neen, dit haalt het daar niet echt bij. Kan natuurlijk ook niet voor dit geld, maar voor de beleving van de gemiddelde content, zowel audio als video, is dit ruim voldoende.

In- en uitgangen genoeg; kijk even in de specs of dit allemaal voldoet. Ik kom niet te kort. WiFi is beschikbaar, maar was bij mij niet voldoende om FullHD content van de Synology te streamen; bufferen zit je niet op te wachten. Is uiteraard op te lossen, want er is een RJ45 ethernet aansluiting beschikbaar.

"Yo gast, ben je verkoper ofzo".....

De nadelen: helaas brengt dit setje kleine nadelen met zich mee. De software is nu zo'n 2/3 keer geupdate, maar het feit blijft dat bij het streamen van de Synology een aflevering of film af en toe blijft hangen. Soms drie maanden niet, soms 2 keer in de week. Even uit en weer aanzetten verhelpt dit euvel, maar handig is het niet (lees: spannende film stopt ineens = weg moment).

Verder zijn de menu's heel logisch (Sony, gewoon kinderlijk eenvoudig), maar is bijvoorbeeld de YouTube app en het daarin zoeken van content ronduit slecht; als een oud mobieltje moet je met de knopjes van je afstandsbediening de letters invoeren. Niet meer van deze tijd. Gelukkig is dat op te lossen met DLNA-apps via iPhone en iPad etc., dus niet heel erg.

Overall werkt de set dus erg goed, helemaal in combinatie met de TV. De TV zelf gebruik ik puur als afspeelapparaat, dus niet in menu's etc. Je mediacenter is de bediening en die is makkelijk te bedienen en prima in orde. Software is ruim voldoende qua "Smart TV content" en vind ik beter dan in bijvoorbeeld Samsung modellen. Daarnaast is Sony met Sony een perfecte combinatie, wederom ook beter dan bijvoorbeeld de combinaties van Samsung, om maar even een concurrent te noemen waar ik ervaring mee heb.

My 2 cents.... of misschien is meer dan dat! Succes met je keuze. ;-)

• S1NN3D
  • Niet online
Het zijn natuurlijk maar adviezen. Opvolgen is uiteraard niet verplicht en er zijn natuurlijk meerdere oplossingen te verzinnen. Het is maar net waar je de nadruk op legt en wat je belangrijk vindt.

Persoonlijk vind ik de standaard-setjes - met alle respect - rommel. Heb er ooit één gehad en altijd spijt gehad van deze aankoop. Kwaliteit is op zijn best matig en upgraden kun je het niet. In mijn ogen weggegooid geld. Mijn stelling is dat je met hetzelfde geld véél beter kan kopen. En het is echt niet gebruiksonvriendelijk. Desnoods gebruik je een Logitech Harmony.

Maar wanneer je perse met een device wil werken, zul je moeten inleveren op kwaliteit. :+

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Al met al moet ik zeggen, de Sony BDV series werken verrassend goed. Dan heb ik het niet over geluidskwaliteit maar over smartmogelijkheden. Er zitten ook functies als uitzending gemist voor sbs en veronica op wat soms nuttig kan zijn. Youtube + Netflix werken goed en ze ondersteunen eigenlijk bijna alle formaten wel (Behalve FLAC, wat nutteloos is op zo'n systeem).

Meeste BDV-serie apparaten hebben ook een USB aansluiting wat ik zelf veel gebruikte. (Ik had de BDV-e290) Hier kreeg ik ook een iPhone dock gratis bij, niet dat ik er wat aan had, maar voor de iPhone gebruikers misschien wel handig.

Iedere kip kan met een sony home cinema om gaan. Alles is in jip en janneke taal uitgelegd en het aansluiten kan al helemaal niet fout gaan (Kleur bij kleur). Daarbij ook het nadeel, als de kabel kapot is moet je het met een kroonsteen gaan repareren, want de kabels zijn bijna niet te vinden.

Zoals D vd V al zei, zelf zou ik niet beginnen aan een standaard all in one setje. Met het pakket dat hij zei heb je ook maar 1 afstandsbediening en kan je alles via je receiver laten lopen. Het nadeel van home cinema setjes is ook dat het vaak maar 1 of 2 hdmi aansluitingen heeft. De door hem vertoonde receiver heeft er al 4. Maar als je toch gaat voor een standaard setje, stel ik er een voor van Sony in de BDV serie.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• german8
Sony heeft geen Bluetooth en is meestal minder happig op externe audio/video formaten.
Ook is het model ruim een jaar ouder dan de Philips...
Sony Smart TV schijnt echter weer iets beter te zijn dan Philips SmartTV.

Ik ga in de winkel de SmartTV menus maar eens vergelijken.
Op homecinema sets schijnen die weer iets soepeler te draaien dan op TV's.

In neig vooralsnog naar de Philips.

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11 11:31

Coreantes

But you can call me 'Core'...

KlaasHof schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:33:
Sony [..] en is meestal minder happig op externe audio/video formaten.
Tot nu toe heb ik alleen problemen om FLAC af te spelen. Voor zover ik kan achterhalen is dit zo'n beetje het enige (door de consument regelmatig gebruikte) formaat dat Sony niet aan kan.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Coreantes schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

Tot nu toe heb ik alleen problemen om FLAC af te spelen. Voor zover ik kan achterhalen is dit zo'n beetje het enige (door de consument regelmatig gebruikte) formaat dat Sony niet aan kan.
Inderdaad, ik heb ook alleen maar problemen met FLAC gehad. Maar waarom zou je moeite doen voor FLAC als je toch voor een standaard alles in 1 geluidsysteem gaat. En echt niet ieder systeem in de BDV serie heeft geen Bluetooth. De BDV-E2100 heeft het bijvoorbeeld weer wel.

De zwakkere BDV-EF1100 heeft het ook. (+ Smart, +3D, +Wifi etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Chris van der G op 16-10-2013 15:43 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• german8
Flac heb ik niet maar verschillende Avi formaten wel, binnenkort maar naar de mediamarkt om te checken. De consumentenbond is weer redelijk positief over Philips' SmartTV.
Sony's menu lijkt echter weer op m'n PSP en die werkt erg prettig.

Ook heeft de Philips speaker 3 tweeters, Sony heeft er 2. En het Philips design spreekt me ook meer aan.

Ik begin te klinken als iemand die z'n beslissing al heeft genomen en enkel nog bevestiging zoekt...

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 15:18
Ik heb zelf hier een Sony BDV-N590 staan, dat is het 5.1 instap model die een 5 sterren beoordeling kreeg op whathifi.com. Ik ben hier ook zeer tevreden over. Geluid is misschien minder dan versterker met vloerstaanders, maar dit is dan ook een hele andere categorie.

Wat betreft het smart-tv platform werkt het echt ideaal. Je hebt het NOS Journaal, TV gemist van SBS, Veronica en Net5 en daarboven op ook nog een zeer degelijke Netflix app. Die met de juiste DNS settings mooi de Amerikaanse netflix weergeeft. Ook heeft ie alle gangbare formaten van films over het netwerk gewoon afgespeeld zover ik weet. WiFi is alleen niet sterk genoeg om Full HD films te kunnen streamen.

Ik heb verder geen ervaring met het Philips platform, maar hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt!

• german8
Hmm, ik ben er achter gekomen dat deze sets geen NPO uitzending gemist hebben.
Bij Philips heb je een 'luxere' uitvoering van SmartTV nodig en Sony heeft helemaal geen NPO uitzending gemist.

Ik zoek dus nog eventjes verder naar een set die wèl NPO & RTL gemist heeft.
Pagina: 1