Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies portable laptop +/- € 700

Pagina: 1
Acties:

• Kianora
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-03-2021
Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik lid van jullie forum en ik heb al aardig wat rond gekeken en gelezen. Ik ben namelijk op zoek naar vervanging voor mij inmiddels bejaarde TU laptop (HP 8510w). Deze doet het nog goed, afgezien van het feit dat hij steeds langzamer wordt en enorm zwaar is (2.8kg).

Mijn gebruikseisen zijn niet zo heel hoog. Ik gebruik Word, Excel, Powerpoint, Visio, Illustrator en Photoshop (heel licht bewerken van plaatjes, geen fancy foto of video bewerkingen). Ik heb de afgelopen maanden ongeveer vijf keer de Sims 3 gespeeld. Daarnaast luister ik muziek en kijk ik films/series. Het liefst doe ik alles tegelijk.

Ik neem mijn laptop regelmatig mee naar de TU, dus ik wil een degelijke laptop. Mijn huidige laptop vind ik heel zwaar, dus ik wil een laptop van maximaal 2kg. Daarnaast wil ik graag een wat kleinere dan de 15,6 inch die ik nu heb, maar 13,3 inch vind ik eigenlijk weer te klein om lekker op te werken zonder extra scherm. Qua batterij duur natuurlijk het liefst zo lang mogelijk.

Het liefst wil ik een mat scherm, dus het lijkt me dat een touch screen dan geen optie is. Het is geen keiharde eis, maar zo'n glimmend scherm vind ik maar niks.

Acer is een merk dat ik liever niet heb. Mijn moeder heeft er een en dat ding is echt verschrikkelijk (lomp, heet, langzaam enz enz). Lenovo ken ik eigenlijk helemaal niet (ik ben er nog nooit een tegen gekomen).

Mijn nieuwe laptop mag ongeveer € 700,-- kosten.

Samenvattend:
- Office, licht Photoshop, Sims 3, muziek/films
- degelijk, maar minder dan 2kg
- liever geen touch screen
- 14 inch
- +/- € 700,--
- geen Acer

Ik heb zelf al een lijstje gemaakt met specificaties die naar mijn idee (als leek) belangrijk zijn. Ik vroeg me hierbij af in hoeverre meer dan 4gb RAM nuttig is voor mij. Hetzelfde geldt voor de resolutie, is normaal HD echt zoveel slechter dan FHD? Ik ben nu 1680x1050 gewend op 15.6".

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/j5kria.jpg

Zoals jullie zien springt de HP Probook van het huidige laptopproject van de TU eruit. Ik heb hier alleen mijn twijfels over, want dit komt alleen maar door de 8 RAM die erin zin. Ik hoor om mij heen dat de laptops van HP vrij snel kapot gaan (ik heb heel erg geluk gehad met de laptop die ik nu heb). Hoe zit het met de bouwkwalitieit van deze HP?

Alvast bedankt voor jullie advies!

[ Voor 7% gewijzigd door Kianora op 15-10-2013 11:34 ]