Tv pakt hdmi signal niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 16:35
Hallo mede tweakers,

Ik heb hier een probleem met en tv die is aangesloten aan een pc over en afstand van 7M, via een dvi naar hdmi kabel. Als ik de tv aanzet zet zegt hij geen signal en moet ik eerst de kabel er uit en er in stopen voor dat hij het signaal oppakt 8)7 weet jullie meschien hoe dit komt ?

alvast bedankt _/-\o_

const { signature } = await fetchProfile()

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Lange kabel kan voor problemen zorgen, dus dat de PC de TV niet direct herkend en dus geen signaal gaat zenden.
Wat gebeurd er als je een kortere kabel gebruikt?

• moijamie
Een kortere kabel is jammer genoeg geen mogelijkheid :(
maar meschien werkt het wel als ik zo iets er tussen zet http://www.123hdmikabels....pelstuk.html#!prettyPhoto ?

[ Voor 4% gewijzigd door moijamie op 15-10-2013 11:00 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Is het mogelijk om voor test situatie, de 2 delen dichter bij elkaar te brengen om zodoende te testen met een kortere HDMI kabel?

Zo ja... Doe dan eens... en deel je ervaringen hier.
Want als het aan slecht signaal ligt, dan zou je eventueel kunnen overwegen een andere HDMI kabel te kopen, die wel goed functioneert over die afstand van 7m.
Hoe dat koppelblokje werkt zou ik niet weten...

Verder, zou het ook fijn zijn om uit te leggen hoe de PC reageert op de aanwezigheid van de TV, voordat je de kabel er opnieuw in hebt geprikt...
Wordt de TV gedetecteerd bij "Scherm resoluties wijzigen" of niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Swordlord op 15-10-2013 11:08 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-02 17:18
Ik denk niet dat het aan de kabel ligt maar eerder, zoals swordfish al aangaf, dat de pc de Tv niet direct herkent. Er zit in Windows bij je monitor preference menu (je weet wel waar je de plek van je monitor aan geeft 1,2) een optie om op extra displays te controleren. Als die functie werkt, zou ik denken dat er ergens in de display drivers een optie voor plug play instellingen van de monitor moet zijn. Dat is denk ik de richting waar je op zult moeten zoeken.

Welk OS draai je? En met welke Video kaart? Dan kan ik ff mee zoeken.

• moijamie
analogworm schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:11:
Ik denk niet dat het aan de kabel ligt maar eerder, zoals swordfish al aangaf, dat de pc de Tv niet direct herkent. Er zit in Windows bij je monitor preference menu (je weet wel waar je de plek van je monitor aan geeft 1,2) een optie om op extra displays te controleren. Als die functie werkt, zou ik denken dat er ergens in de display drivers een optie voor plug play instellingen van de monitor moet zijn. Dat is denk ik de richting waar je op zult moeten zoeken.

Welk OS draai je? En met welke Video kaart? Dan kan ik ff mee zoeken.
Windows 7 32-bits enterprise, en zit geen video kaart in gewoon onboard DVI ( Intel(R) HD Graphics)

• analogworm
En? Springt springt het beeld op de tv aan als je in Windows op meer displays controleert? (mits de tv aanstaat en op de juiste ingang staat natuurlijk)

mbt je vraag over het koppelstuk. Ik zeg van weg blijven. Kabels het liefst zoveel mogelijk uit 1 stuk houden, tenzij het niet anders kan. Daarnaast werkt t bij vrienden van mij ook gewoon zonder problemen met een vrij lange hdmi kabel.

[ Voor 44% gewijzigd door analogworm op 15-10-2013 11:20 ]

• moijamie
analogworm schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:18:
En? Springt springt het beeld op de tv aan als je in Windows op meer displays controleert? (mits de tv aanstaat en op de juiste ingang staat natuurlijk)
Ik ga wel heel even controlleren ben dan over paar minuten terug met en antwoord :P

Edit: heb net en monitor er bij aangesloten die gaat gewoon keurig netjes aan, en die tv staat er niet tussen 8)7 en hij komt er ook niet tussen als ik op detecteren druk

[ Voor 19% gewijzigd door moijamie op 15-10-2013 11:28 ]

• analogworm
En je bent niet de enige met problemen. Het lijkt erop dat het een driver probleem is.. Heb je de display drivers wel up to date?

• moijamie
ik heb geen idee ik zou wel ff kijken of er een update voor is

• moijamie
Ik ben nu de driver aan het downloaden zal hem zo installeren ik hoop dat dat het is ^^

Edit: heb de driver geinstalleerd en de pc opnieuw opgestart maar het is nog steeds hetzelfde als daar voor :O

[ Voor 40% gewijzigd door moijamie op 15-10-2013 11:47 ]

• analogworm
misschien is in dit geval de goude oude regel wel van toepassing. eerst de oude drivers deinstalleren, reboot, en dan pas de nieuwe installeren.. en anders weet ik het zo gauw ook niet.

• moijamie
analogworm schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:56:
misschien is in dit geval de goude oude regel wel van toepassing. eerst de oude drivers deinstalleren, reboot, en dan pas de nieuwe installeren.. en anders weet ik het zo gauw ook niet.
Ik ga dat wel proberen en anders koop ik wel en versterkertje kijken of het dan wel wil :9
in iedergeval hartelijk bedankt voor je hulp _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

7 posts en we moeten nog steeds in een glazen bol kijken om te gokken wat voor scherm het is, welke GPU, wat voor kabel exact en zo nog wat dingen...

GoT is een forum waar veel mensen graag hun kennis delen, maar het is geen helpdesk. Een van de dingen die we hier verwachten is dat je minimale eigen inzet toont voor je een topic start. Daar hoort bij dat je zelf op zoek gaat en - als je er niet uitkomt - dat je in je topicstart duidelijk laat zien wat je al gedaan hebt. Helaas lijkt het hier alsof je helemaal niets zelf opgezocht hebt. Daarom gaat dit topic dicht.

Zie ook:
Het algemeen beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.