Voor een klant (camping) zijn we bezig om een degelijk wifi netwerk aan te leggen. Nu heeft de klant 2 gebouwen op het terrein staan waarin in we een kleine patchruimte kunnen aanleggen (vanuit hier gaan er kabels naar de palen waar de accesspoint komen te hangen. Maar nu is het probleem dat de korst mogelijke graafroute tussen de gebouwen 99 a 100 meter is (van kruipruimte naar kruipruimte, dus ik zit nog niet in de patchruimte). Nu is voor een gewone kabel 100 meter de grens die maximaal gebruikt moet gaan worden (is mij altijd verteld) dus ik ben ook op zoek naar andere opties, nu kwam ik tot ontdekking dat glasvezel kabel en connectoren wel meevallen kwa prijs (in verhouding), maar ik kan nergens een complete lijst vinden met appraten/tangen die persee nodig zijn om dit aan te sluiten. Ik ben al even op internet aan het zoeken, maar het word met nog niet helemaal duidelijk.
Is er hier iemand die mij kan uitleggen wat ik allemaal nodig heb om een stekker op een glasvezel kabel te zetten en wat dit grapje mij dan ongeveer gaat kosten?
Andere optie is is om ergens halverwege een kastje te maken waar een switchje of iets dergelijks komt te hangen, maar ik wil voorkomen dat we te veel apparaten overal neer moeten zetten.
Alvast bedankt.
Is er hier iemand die mij kan uitleggen wat ik allemaal nodig heb om een stekker op een glasvezel kabel te zetten en wat dit grapje mij dan ongeveer gaat kosten?
Andere optie is is om ergens halverwege een kastje te maken waar een switchje of iets dergelijks komt te hangen, maar ik wil voorkomen dat we te veel apparaten overal neer moeten zetten.
Alvast bedankt.
[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX2070 Super] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]