Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08 17:21
hallo tweakers,
ik ben opzoek naar een goede gamingprocessor,
Ik zal deze upgraden met o.a
-moederbord
-ssd
-ddr3 geheugen(8gb)
-nieuw kast,
-nieuwe monitor 1080p(ik draai nu 5:3 1280x1024 resolutie)
En wat ik zou willen houden in mijn setup nu is:
-voeding 550 watt
-nvidea 650 standaard videokaart(1gb)
Deze opstelling zal voornamelijk worden gebruikt om te gamen.
met de opstelling die ik nu heb krijg ik lagg door de processor(q6600).
Ik dacht zelf aan de i7 2600K of is die nu outdated dat ik beter voor een i5-3570k of een nieuwere i7 moet gaan?
ook zou ik graag met mijn setups kleine video's maken(motages etc je weet wel standaard gamer stuff)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door stunnend211 op 15-10-2013 10:02 . Reden: extra diongen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Welke games wil je gaan spelen? De 650 (TI?) is niet echt de snelste namelijk...

EDIT: zeker niet omdat je nu van 1280*1024 naar 1920*1080 gaat (onder de native resolutie spelen is minder mooi!)

[ Voor 42% gewijzigd door tweakict op 15-10-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
Je kunt beter een complete topic aanmaken met vragen wat betreft de aanschaf van een compleet nieuwe pc. Dit kun je hier doen: gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121

Voordat je een topic daar aanmaakt raad ik je aan om eerst dit even door te lezen, gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1502267

Veel succes met je nieuwe build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 17:32
beide processors zijn goed genoeg

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:56
Kun je aangeven welke 550Watt voeding het is ?
Ik denk, dat het beter is, als je een vierde generatie i5 neemt, want i7's hebben in games eigenlijk niet veel meerwaarde. Als je dan een Core i5 neemt en dan een degelijke videokaart erbij, dus iets in de richting van een AMD 7870GHz, AMD 270X, NVIDIA GTX760/660, dan kom je al een stuk verder, dan nu een dure processor te halen waarvan je toch niet super veel zult gaan merken. Je videokaart gaat namelijk nekken, dus je zit aan je limiet, terwijl jij misschien nog steeds niet het gewenste resultaat hebt en dan word het nog duurder als naast een i7 ook nog eens een nieuwe videokaart moet halen.
Voor het renderen is een i7 volgensmij dan wel weer handig, maar daar weet ik vrijwel niks van, dus ik ga je niks aan je oren hangen wat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kansloos.
Je hebt ook een nieuwe grafische kaart nodig, dat is je bottleneck. Met de nieuwe hogere resolutie kom je al helemaal in de problemen.
Je kan dan wellicht je kast houden, maar misschien ben je op dat ding uitgekeken en wil je ook wel eens tegen wat anders aankijken. Dan heb je dus een compleet nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Reepje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:56:
Kansloos.
Je hebt ook een nieuwe grafische kaart nodig, dat is je bottleneck. Met de nieuwe hogere resolutie kom je al helemaal in de problemen.
Je kan dan wellicht je kast houden, maar misschien ben je op dat ding uitgekeken en wil je ook wel eens tegen wat anders aankijken. Dan heb je dus een compleet nieuwe pc.
Dit valt ook wel wat mee, zo slecht is een 650 TI nou ook weer niet, die 2gb is namelijk prima voor 1920x1080, je moet ook niet verwachten dat je alles helemaal tot de limits kan zetten.

Overigens, je hebt absoluut geen i7 nodig om games goed te spelen, het verschil tussen een i7 en een i5 is niks.
Je kan dan beter voor een i5 gaan die je wat minder kost.

Anders kan je ook nog een AMD processor nemen, de FX 8320 is een hele goede keuze, lekker goedkoop(vooral als je een relatief goedkoop moederbordje er aan plakt) en best hele goede prestatie's!

[ Voor 23% gewijzigd door w4v3g0d op 15-10-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
TecHHeaD schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:01:
[...]

Dit valt ook wel wat mee, zo slecht is een 650 TI nou ook weer niet, die 2gb is namelijk prima voor 1920x1080, je moet ook niet verwachten dat je alles helemaal tot de limits kan zetten.
ok, ik dacht die hij een 1 GB exemplaar had, maar 2 is wel ok.

Dan nog, als je in stapjes wil upgraden zou ik beginnen met de graka, want ik denk dat daar de lag vandaan komt. Ik kon me namelijk niet voorstellen dat de lag door zijn cpu komt, maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora thuis.

Move PMG -> CAA

Verder gaat dit topic dicht, want zoals je kunt lezen verwachten we ook in de aankoopadviesfora eigen inzet en zoekwerk, waarbij je minimaal zelf een aantal suggesties doet en motiveert. Dat doe je hier niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.