Toon posts:

Laptop valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds gisteren heeft mijn laptop zich een paar keer automatisch afgesloten. Hierbij heb ik het dan niet over de reguliere afsluitprocedure maar tijdens het gewoon gebruik valt hij ineens helemaal uit alsof je hem geforceerd uitzet via de knop.

Ik heb geen nieuwe programma's ofzo geïnstalleerd waardoor dit probleem zou kunnen komen. Tijdens het werk viel hij gewoon ineens uit. Vandaag hetzelfde probleem, nu ben ik gewoon aan het browsen en hij valt uit. Geen error, geen blue screen.

Sony vaio S13
Intel core i5-3210
6GB ram
Nvidia 640 LE

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Mvg
Moobke

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ook geen error nadat je hem opnieuw hebt opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
rikpro schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:11:
Ook geen error nadat je hem opnieuw hebt opgestart?
Nope niets :(.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat voor temperaturen haalt je systeem? Werk je op de accu of op netstroom?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur heb ik geen idee, in ieder geval is hij altijd heel koel en viel hij ook telkens uit tijdens laag gebruik. Kan ik dit meten ofzo?
Hij viel telkens uit op accu, kan natuurlijk ook toevallig zijn. De laptop is nu een jaartje oud en de PC geeft aan dat de batterijen nog in goede staat zijn. (ik heb een gewone en een sheet battery die ook onder de laptop vast klikt.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
check eens wat hij doet met die andere batterij erin.

[ Voor 6% gewijzigd door Quadradial op 15-10-2013 09:41 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Verwijderd

Topicstarter
Quadradial schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:41:
check eens wat hij doet met die andere batterij erin.
Ik kan enkel de gewone batterij gebruiken ofterwel de gewone + de sheet batterij. Ik kan dus niet switchen tussen de twee. De sheet batterij klikt bovenop de andere.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Ik kan enkel de gewone batterij gebruiken ofterwel de gewone + de sheet batterij. Ik kan dus niet switchen tussen de twee. De sheet batterij klikt bovenop de andere.
Mijn excuses ik dacht dat dat een aparte batterij was. Heeft hij dit probleem ook als je hem aangesloten heb op de accu? Kan je hem ook alleen op de accu aansluiten zonder batterij?

[ Voor 6% gewijzigd door Quadradial op 15-10-2013 09:43 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:38:
Temperatuur heb ik geen idee, in ieder geval is hij altijd heel koel en viel hij ook telkens uit tijdens laag gebruik. Kan ik dit meten ofzo?
Er zijn genoeg progjes om dat uit te lezen, HW monitor bijvoorbeeld.
Hij viel telkens uit op accu, kan natuurlijk ook toevallig zijn. De laptop is nu een jaartje oud en de PC geeft aan dat de batterijen nog in goede staat zijn. (ik heb een gewone en een sheet battery die ook onder de laptop vast klikt.
Kan toeval zijn, maar hoeft natuurlijk niet. Accu zit er wel goed in? Geen speling op waardoor hij door een tikje net even zonder stroom kan komen te zitten? Ik zou het in ieder geval even een tijdje proberen op netstroom om te zien of je de problemen dan ook hebt.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:47:
[...]

Er zijn genoeg progjes om dat uit te lezen, HW monitor bijvoorbeeld.

[...]

Kan toeval zijn, maar hoeft natuurlijk niet. Accu zit er wel goed in? Geen speling op waardoor hij door een tikje net even zonder stroom kan komen te zitten? Ik zou het in ieder geval even een tijdje proberen op netstroom om te zien of je de problemen dan ook hebt.
Temperatuur op deze moment meet 39 graden (Update, nu 45 graden, misschien omdat ik een film aan het zien ben? ;) ). De processor 39, HDD, 31.
Wear level van de batterij is volgens HWmonitor ook 0%.

Ik zal het in ieder geval een tijdje testen op kabel. Natuurlijk valt hij niet elk uur uit dus is het moeilijk te checken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 09:58 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:53

TheVMaster

Moderator WOS
Modbreak:Dit lijkt mij eerder een hardware issue >> CSL
Pagina: 1