Walnothenhout en RVS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxc1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 09:28
Na normaal gesproken mijn PC-s altijd in een (standaard) kast te bouwen, heb ik deze keer eens goed rond gekeken op Tweakers etc, wat er nu allemaal mogelijk is...

Dit is mijn uiteindelijke resultaat geworden :

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_1965_zps79d75e08.jpg

Hiervoor eerst van RVS een frame gelast welke aan de muur te bevestigen is :

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_1888_zps2dfefc79.jpg

En hierna van Walnotenhout een 'kast'gemaakt welke hier in past :

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_1911_zpsc8428868.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_1910_zpsadabe1c9.jpg

Uiteindelijke resultaat van aardig wat uurtjes houtbewerken :)
Zoals je kunt zien word het merendeel van alle bekabeling weggewerkt achter in de kast.

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_1913_zpsedce1f29.jpg

Voor de koeling 4* Xigma 12cm brushless fan (beide zijden 2*)
Deze houden de kast zo rond de (max) 25 graden @800 RPM (max 1200) geregeld via mobo.

FURMURK score : SCORE:2295 points (38 FPS, 60000 ms)
@ Resolution: 1920x1080 (FS) - AA:0 samples
FPS: min:32, max:44, avg:38 - OPTIONS: DynBkg

Passmark Score (2012) : 4096

3D mark Score :

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_2023_zps04fe931c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_2024_zps02ccbebe.jpg

Zo ziet het eruit onder de glasplaat, moet nog een en ander qua bekabeling afwerken :

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_1963_zps4f1c1421.jpg

Gebruikte Componenten :

Moederbord : MSI Z77A-G45 iZ77
GPU : Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD7870 jokerCard XT (met Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series)
SSD : Samsung 840 (250GB)
Voeding : Corsair CX750M
CPU : Intel Core i5 3570 3.40GHz
Geheugen : Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance
Main monitor : Philips 273Gdh (3d) 27"
Links rechts monitor: Samsung Syncmaster 206BW 20"

Extras :
Muis : Razer MAMBA 2012
Razer HYDRA
USB 3.0 Frontpanel (Sharkoon)

Voor het Display heb ik een oude Silverstone Crown gedemonteerd :

Afbeeldingslocatie: http://i1312.photobucket.com/albums/t534/huijbregtsjurgen/IMG_2027_zps2c582005.jpg

WORD AAN GEWERKT

[ Voor 54% gewijzigd door jaxc1976 op 15-10-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ziet er goed uit. Welke maat bouten heb je gebruikt in de muur? (stalen pluggen ook?) Hij is nogal diep, en de muur steunen zijn redelijk kort. Tel het gewicht van je armen maar bij de bak op. Ik moet hierbij ineens aan de mechanica lessen denken van school. De hele bak zal inclusief glasplaat en monitoren toch ook al wel een aardig gewicht hebben denk ik. Al neem ik aan dat je daar zelf ook wel aan hebt gedacht.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nette kast :) Nog zat ruimte over zo te zien. En inderdaad nog eventjes de kabels netjes wegwerken en bijv. de Optical drive even een kleurtje of RVS kapje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Lekker, open je je DVD brander, scheur je je ballen er af :+
Watch your nutsack in case of opening DVD-drive!
Nee man, vet leuk gedaan.
Ziet er heel apart uit, de L3P-D3SK is een klasse apart, en ik zie dat die veel geimiteerd word.
Maar dit is toch wel bijzonder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk ben ik geen fan van die computer tafels, omdat het blad veel te dik wordt. Maar dit is zo te zien wel mooi gemaakt, en walnoten hout is natuurlijk helemaal mooi. Hou kom je daar aan, van je werk oid? Dat is toch best prijzig materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Heerlijk project :)
Ziet er al heel goed uit. Misschien inderdaad wat opsieringen zoals ferry zegt met rvs frames e.d.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxc1976
Het is nog steeds een WIP project, alle kleine details moeten nog toegevoegd worden.

@Phaerion, Deze zit met chemische ankers vast 10mm, hij is stevig genoeg om er goed op te kunnen leunen tijdens het gamen ;) (geen beweging in te krijgen)

@_ferry_ ik heb nu nog ruimte om mijn (self build) NAS erbij te bouwen. Deze zit nu ook nog in een oude kast.

@TecHHeaD, ja wat betreft de brander ...... (-:

@Automark, ja via het werk een restpartij kunnen verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Compliment ! Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Heel mooi gedaan :) Ik snap alleen niet waarom je glas hebt gebruikt om je computeronderdelen te kunnen bekijken? Vind het spuuglelijk :P

Compliment voor je creativiteit :) erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
dylanvana schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:10:
Heel mooi gedaan :) Ik snap alleen niet waarom je glas hebt gebruikt om je computeronderdelen te kunnen bekijken? Vind het spuuglelijk :P

Compliment voor je creativiteit :) erg leuk!
Waarschijnlijk omdat het doorzichtig is?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Leuk gedaan, Wel jammer dat je je pc niet in een apart bakje ofzo hebt gedaan, Nu is er enorm veel ruimte over, Misschien wat leuke versierinkjes en led strips ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Super tof! Maar zie ik goed dat er geen stoffilters voor de fans zitten? Ik zie wat die dingen bij mij in een maandje opvangen, en dat is best wel aardig wat. Als je ze kunt monteren zou ik het zeker doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
warhamstr schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:31:
[...]

Waarschijnlijk omdat het doorzichtig is?
Goh, nu je het zegt!

Mag hopen dat je me post wel begrijpt? Of rij je ook rond met een doorzichtige motorkap op je auto omdat er een 2 liter turbo diesel onder zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

jaxc1976 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:51:
Het is nog steeds een WIP project, alle kleine details moeten nog toegevoegd worden.

@Phaerion, Deze zit met chemische ankers vast 10mm, hij is stevig genoeg om er goed op te kunnen leunen tijdens het gamen ;) (geen beweging in te krijgen)
Je zou anders nog een mooi potje kunnen leren jodelen als t mis ging.

Alleen snap ik niet goed wat iemand spuuglelijk kan vinden aan glas, wanneer je ergens door heen wilt kunnen kijken. Het blijft iig langer mooi dan een plexiglas bureaublad. Maar misschien is het voor het eerst dat hij een pc in een bureau in gebouwd ziet. :?

En sja...ik heb heel veel hotrods gezien met een opengewerkte motorkap...dus óók dat is heel niet vreemd. 8)7 Ik vind dit soort hout wel vaak wat dik en zwaar van kwaliteit voor een bureau, maar het is daarentegen dan weer wel lekker stevig en het kan veel hebben.

Misschien zou ik het blad van hout gemaakt hebben en de bak eronder van alu. Maar het is dan ook maar net wat voor materiaal je tot je beschikking hebt. Voor een WIP vind ik het zeker wel een mooi design verder. En dat laatste mag je opvatten zoals je wilt. Maar aan het speelgoed te zien, heb je al je best gedaan. :o

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
dylanvana schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:35:
[...]

Goh, nu je het zegt!

Mag hopen dat je me post wel begrijpt? Of rij je ook rond met een doorzichtige motorkap op je auto omdat er een 2 liter turbo diesel onder zit :+
Afbeeldingslocatie: http://www.exoticsandluxury.com/wp-content/uploads/2009/02/clear-glass-bonnet-engine-naples-fl.jpg

Ik zie het probleem niet :+

Maar ik vind pc-onderdelen zien dan ook echt leuk. Ik ben bezig met een case die of aan de muur gaat hangen met een raam van plexiglas of in een 'toren' komt met m'n receiver, DAC en Xbox en die dan aan alle kanten behalve de onderkant van plexiglas wordt. Smaken verschillen :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Wauw.. erg strak dat walnotenhout met aluminium!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Zoals ie nu is is ie leuk, Er zijn wat verbeterpuntjes (imo):
  • -Cablemanagement.
  • -Fans een beetje mooier verstoppen, Nu zie je dat plastic met dat hout dat ziet er imo niet mooi uit.
  • -Nog iets anders in die bak, Je zei zelf al dat je je nas erbij wou doen, Dat zou het wel een beetje opvullen.
  • - Nog een ledstrip in het ding zelf (Zou Imo wel mooi zijn, Misschien met dimmer bovenop of voorop de tafel
  • - Mooi plekje voor je HDD('s) en SSD('s)
Voor de rest superding!

KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

dylanvana schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:35:
[...]

Goh, nu je het zegt!

Dat is juist het hele idee van modden toch? De hardware mooi zichtbaar maken..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Bureau zelf is erg mooi.

Eindelijk iemand die begrijpt dat je een pc desk niet van mdp moet maken. HULDE!

Nu nog de binnenkant van je pc. ;)

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Prachtige keuze betreft de combinatie. De accenten van RVS vind ik erg strak icm het walnoothout.

Aangezien het een WIP is ga ik er wel vanuit dat het goed gaat komen met de afwerking, her en der nog een accentje RVS zou niet mis zijn!

En spelen met verlichting ;)

KUTGW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxc1976
Wat betreft de 'accenten', afwerking van bekabeling etc. daar word aan gewerkt, tevens moet de hele kast nog met blanke vernis gelakt worden, dit haalt de mooie houtstructuur nog meer naar boven.
In de lege ruimte ga ik mijn eigen nas plaatsen welke gebaseerd is op een miniatx bordje. Draaiend op Ubuntu server, met webmin als manager systeem.

ps thnx voor de complimenten...

[ Voor 4% gewijzigd door jaxc1976 op 18-10-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Hulde voor dit mooie project! Natuurlijk moeten er nog dingen worden afgewerkt, maar dat zijn details. Maar het ziet er al erg goed uit, goed doordacht en erg netjes uitgevoerd in dat mooie walnotenhout (ipv van, zoals al aangegeven door Hukkel80, :r MDF). Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

[ Voor 11% gewijzigd door julby op 20-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 20:54
Wowa strak gedaan dit zeg! Hoe kom je erbij eigenlijk?! Dit zou ik dus nooit verzonnen hebben, hoewel het allemaal vrij logische is:D
Ik was benieuwd naar de hardware, ligt er zo'n klein mainboardje scheef erin?:D
Nu nog een zwarte dvd/bluray speler ipv wit/grijs en dan staat het ook weer een stuk mooier (denk ik, vind ik)

Waar rust je mainboard nu op? Ligt die plat op het hout? Zou ik wel mee opletten indien dat zo is, 100% esd veilig zal niet lukken, maar hoe ik het nu zie is het anti esd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxc1976
@JeroenC,

Het idee komt een beetje van de razordesk (hulde) Maar aangzien mijn budget niet zo hoog is, en de vaardigheden om het zelf te doen wel..

Het mainbord lijkt optisch scheef te liggen zal wel aan de foto liggen..
De brander dient zoals je al zegt vervangen te worden is nog een 2005 model :-( haha, crises he
Het mainbord staat op de pootjes welke je normaal in je PC kast schroeft, en dus vrij van het hout.
Voor de ESD, is het frame geaard, net zoals het mobo via 2 pootjes..
Pagina: 1