280X Game PC

Pagina: 1
Acties:

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:01
Beste Tweakers,

Na veel wikken en wegen heb ik eindelijk een fijn systeempje samen gesteld. Ik zat eerst te twijfelen tussen 60 en 120 Hz maar dat laatste wordt me toch iets te duur (2* zo duur scherm en extra videokaart). Ook wou ik eerst voor een FX-8350 gaan omdat mij die meer futureproof leek. Maar omdat bijna iedereen toch de Intel aanraad ga ik deze keer maar eens niet eigenwijs doen. En mocht deze in de toekomst toch te traag blijken omdat hij geen 8 cores heeft dan kan ik hem altijd nog iets proberen te overclocken (ook al heb ik hier geen ervaring mee :p).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gamen, denk aan Battlefield 4, GTA V, en Batman Arkham Origins, daarnaast uiteraard ook voor de studie en een beetje films kijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een systeem dat lekker stil is als ik alleen wat browse of een documentje type.
- Een systeem dat ik geruime tijd kan blijven gebruiken door af en toe wat up te graden. Eventueel later upgraden naar 120 Hz met een ander scherm en extra/andere videokaart, andere processor.
- Goede geluidskwaliteit voor muziek en films in combinatie met mijn pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart)

Het systeem wat ik nu in gedachten heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1MSI Z87-G45 Gaming€ 129,20€ 129,20
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD€ 265,-€ 265,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Cooler Master CM 690 III Window€ 89,26€ 89,26
1BenQ GW2450HM Zwart€ 157,90€ 157,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,30€ 37,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,90€ 64,90
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 146,21€ 146,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.193,15

Nu heb ik vooral vragen de volgende componenten.

Moederbord
Is dit moederbord voldoende om fatsoenlijk te kunnen werken met 2 videokaarten in Crossfire?
Daarnaast heb ik dit moederbord gekozen vanwege de hoofdtelefoonvoorversterker. Nu kan ik alleen niet vinden of deze dan ook is aangesloten op de aansluiting voor een front audio jack. Het is niet echt handig als ik daarvoor telkens achter mijn kast moet kruipen.
En ik vroeg mij af in hoeverre een eventuele 7.1 game headset met usb-aansluiting gebruikt maakt van de onboard videokaart?

Voeding
Hoeveel vermogen moet mijn voeding kunnen leveren als ik eventueel wil upgraden naar een andere/extra videokaart of processor?

Alvast bedankt voor alle antwoorden. :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:18

Thomg

Aww yiss

WilbertNeems schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:21:
Moederbord
Is dit moederbord voldoende om fatsoenlijk te kunnen werken met 2 videokaarten in Crossfire?
Daarnaast heb ik dit moederbord gekozen vanwege de hoofdtelefoonvoorversterker. Nu kan ik alleen niet vinden of deze dan ook is aangesloten op de aansluiting voor een front audio jack. Het is niet echt handig als ik daarvoor telkens achter mijn kast moet kruipen.
En ik vroeg mij af in hoeverre een eventuele 7.1 game headset met usb-aansluiting gebruikt maakt van de onboard videokaart?
Moederbord is voldoende voor CFx.
Er is vooraan een audio jack dus die kan je aan elkaar verbinden.
Afaik hebben vrijwel alle moederborden dat wel.
7.1 headset met usb maakt geen gebruik van onboard. Bron: Ikzelf.
WilbertNeems schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:21:
Voeding
Hoeveel vermogen moet mijn voeding kunnen leveren als ik eventueel wil upgraden naar een andere/extra videokaart of processor?
Extra videokaart zou ik toch richting de 700W gaan. Processor is prima zo.
Ga je overklokken?

• WilbertNeems
Ok, en die audio-jack vooraan maakt dan dus ook gebruik van die hoofdtelefoonversterker?

En ik ben wel van plan eens wat met overklokken te doen. Nog nooit geprobeerd maar eens moet de eerste keer zijn.

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Overclocken is hedendaags peace of a cake. Er zit standaard wel een programma mee geleverd met je mobo waarmee die een auto overclock regel (schrik niet hij zal een paar keer uitgaan vallen, dit namelijk om zijn punt te bepalen waar hij niet meer stabiel is).

Verder crossfire van AMD is naar mijn mening niet echt aan te raden. Ben ook geen groot voorstander van SLI maar dat is wel lichtjes beter. Ik zou het bij een simpele kaart houden. Daarbij werkt crossfire/SLI het beste met 2 gelijkwaardige gpu's en kaarten. Dus moet je ze eigelijk gelijkertijd in een keer kopen. Ook zou je anders nog heel snel een 2e kaart moeten kopen, dan vraag je wel waarom de eerste keer niet gekocht? Als laatst wil ik aanvoeren dat prijzen meestal zakken wanneer een nieuwe serie aankomt. Je kunt dan je 2e kaart kopen als die nog is. Of je verkoopt je oude en gaat voor een nieuwe. High end kaarten hebben na 1/2 jaar gebruik nog een flinke waarde.

PS: hoofdtelefoonversterker zit waarschijnlijk aan de voorkant als plug in voor je koptelefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door comitatus op 15-10-2013 02:05 ]

• WilbertNeems
Ok met dat moederbord zit het dus wel prima en ik kan idd i.p.v. een extra videokaart er een krachtigere inzetten. Tegen die tijd misschien een 290X. :)

Zal ik met dit problemen verder qua aansluitingen problemen ondervinden? Alle benodigde poorten zitten er wel op maar zouden de kabels ook lang genoeg zijn?

Heeft er iemand ervaring met deze monitor? pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart Mijn budget daarvoor kan ook wel iets hoger maar dit leek mij een erg goede keuze. Beter contrast dan een Ultrasharp met iets minder kijkhoeken. Ik meen alleen ergens gelezen te hebben dat je met een DVI-aansluiting geen 75Hz kan halen op de maximale resolutie. Heeft iemand hier ervaring mee?

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Dat is een goed scherm je moet wel rekening meehouden dat MV-A onder een (grote) hoek wat paarsig wordt. Echter heeft het wel nog steeds erg goede kijkhoeken. Het reageert wat sneller dan IPS maar geen wereld van verschil.
DVI kan wel 75Hz aan als je maar dual link gebruikt en niet single link Deze hebben een grotere bandwidth dan single.
Afbeeldingslocatie: http://www.naplestech.com/images/DVI-dual-link-vs-single-link.jpg

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Overklokken zal voor je games weinig uithalen:

http://www.ocaholic.ch/mo...category.php?categoryid=1

Een budget geluidskaart is beter dan de onboard.

Je gaat toch geen cfx draaien, anders had je wel een andere voeding.

• WilbertNeems
Ah kijk dat wist ik dus geeneens. Dan zal ik zorgen dat ik een DVI-D Dual Link kabeltje krijg. :)

Overklokken heeft idd niet zo heel veel zin, maar toch wil ik het graag eens proben.

De voeding is ook niet meer correct, na navraag ga ik voor een 620W zodat ik nog wat speel ruimte heb voor cfx of eventueel een zwaardere videokaart.

Zou het met een budget geluidskaart ook zo veel uitmaken voor alleen een hoofdtelefoon? De meeste pc's met een beetje fatsoenlijk moederbord vindt ik wel goed geluid geven. Alleen bij wat goedkopere modellen merk ik duidelijk dat de kwaliteit van het geluid minder is.

Hoe kan ik eigenlijk het best aan Windows 8 komen momenteel? Mijn opleiding doet helaas niet mee aan dingen als surfspot.nl. :s

[ Voor 9% gewijzigd door WilbertNeems op 16-10-2013 01:34 ]

Pagina: 1