Phillips LX70022S frontspeakers.

Pagina: 1
Acties:

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07-2025
Dag mensen.

Ik heb de volgende home cinema set:

Phillips LX70022S

Ik weet dat ie wat oud is, maar hij doet het nog prima. Het geluid is nog steeds super.
Maar toch ben ik eigenlijk al jaren op zoek naar iets. Ik kan het echter niet in de handleiding vinden, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Want ik kan nu van de centerspeaker, de subwoofer en de rear speakers, het geluid apart regelen. Danwel niet de rearspeakers afzonderlijk aan de rechter, respectievelijk linkerkant, maar wel tegelijkertijd.

Echter is deze functie op mijn AB niet beschikbaar voor de frontspeakers.

Weet iemand misschien hoe ik het geluid daarvan harder of zachter kan zetten?

Of moet ik gewoon de rear, centerspeaker en subwoofer apart afstellen op het volume van mijn frontspeakers en dan het centrale geluid van mijn home cinema set harder of zachter zetten naar gelang?

Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen.

Zie Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 15-10-2013 07:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zag de handleiding van dat ding en daar staat idd in dat je de rears niet individueel kunt regelen. De center en de sub wel, maar da's logisch; d'r is er natuurlijk ook maar eentje van ;)

En dat je het volume van je fronts niet afzonderlijk kunt regeln is logisch; die staan namelijk altijd aan, dus daar heb je de normale volumeknop voor :)
De reden dat je je andere speakers apart kunt regelen, is dat die afhankelij zijn van het volume van de fronts. Bij een surround bron wil je namelijk dat het geluid overal harder wordt als je het volume omhoog draait, en niet alleen je fronts. Draai je in stereo dan werken de overigen speakers niet mee (hooguit de sub, maar die zal automatisch meegaan) en hoef je die dus ook niet harder te zetten :)

Je moet maar eens proberen: dat harder / zachter zetten van de center en rears gaat ten opzichte van de frontspeakers. Dat is namelijk je belangrijkste uitgangspunt bij alle geluid. bedenk je ook dat de positie van de achterspeakers t.o.v. de fronts nog wel eens wil varieren van woning tot woning, idem voor de sub, en de center. Vandaar dat je die fronts dus niet apart kunt regelen - dat is namelijk helemaal niet nodig.

Overigens kan ik op mijn set wel alle speakers afzonderlijk afstellen. Maar dan ook echt afzonderlijk, inclusief het afstellen van de afstand t.o.v. de luisterpositie etc en zelfs een equalizer per speaker als ik zou willen. Dat is allemaal inherent aan het feit dat er een Audissey systeem ingebouwd zit dat zichzelf op verschillende parameters qua geluid in kan regelen t.o.v. de woonkamer. Tis een Denon AVR2311. Maar dan praat je wel over een hele andere prijsklasse. Een gelijkwaardige receiver kost je nu ook dik 600 euro.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maramsp
The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:43:
Ik zag de handleiding van dat ding en daar staat idd in dat je de rears niet individueel kunt regelen. De center en de sub wel, maar da's logisch; d'r is er natuurlijk ook maar eentje van ;)

En dat je het volume van je fronts niet afzonderlijk kunt regeln is logisch; die staan namelijk altijd aan, dus daar heb je de normale volumeknop voor :)
De reden dat je je andere speakers apart kunt regelen, is dat die afhankelij zijn van het volume van de fronts. Bij een surround bron wil je namelijk dat het geluid overal harder wordt als je het volume omhoog draait, en niet alleen je fronts. Draai je in stereo dan werken de overigen speakers niet mee (hooguit de sub, maar die zal automatisch meegaan) en hoef je die dus ook niet harder te zetten :)

Je moet maar eens proberen: dat harder / zachter zetten van de center en rears gaat ten opzichte van de frontspeakers. Dat is namelijk je belangrijkste uitgangspunt bij alle geluid. bedenk je ook dat de positie van de achterspeakers t.o.v. de fronts nog wel eens wil varieren van woning tot woning, idem voor de sub, en de center. Vandaar dat je die fronts dus niet apart kunt regelen - dat is namelijk helemaal niet nodig.

Overigens kan ik op mijn set wel alle speakers afzonderlijk afstellen. Maar dan ook echt afzonderlijk, inclusief het afstellen van de afstand t.o.v. de luisterpositie etc en zelfs een equalizer per speaker als ik zou willen. Dat is allemaal inherent aan het feit dat er een Audissey systeem ingebouwd zit dat zichzelf op verschillende parameters qua geluid in kan regelen t.o.v. de woonkamer. Tis een Denon AVR2311. Maar dan praat je wel over een hele andere prijsklasse. Een gelijkwaardige receiver kost je nu ook dik 600 euro.
Ja, het is heel raar, Maar sinds dat er een nieuwe creative opstart console is, kan ik het geluid niet meer afzonderlijk instellen. De oude opstart console werkt echter niet meer. Heb het geprobeerd op xp, daar deed ie het wel, maar bij vista, 7 en 8 deed ie het niet. Wat ik ook probeerde. Compatibiliteit modus, oudere drivers, etc, etc niets werkte. Maar goed.

Via die oude creative opstart console kon ik dus ook bepalen hoever ik van mijn box afzat. Want ikzelf zit niet op de ideale positie.

Mijn kamer is 4 meter breed en 4 meter lang. Ik zit zelf echter een meter van de rechterbovenhoek verwijderd als je een diagonale lijn zou trekken vanaf de hoek. Misschien 1.5 meter, maar goed, dat verschil is te verwaarlozen.

Mijn center speaker staat onder mijn monitor. Dit betekent dat rechts boven mij mijn rechter front speaker hangt. Zo'n 1.5 meter boven mij als ik zit. Op dezelfde hoogte alleen dan dus een meter of 3.5 a 4 naar links hangt mijn linker front speaker. De rear speakers hangen op dezelfde positie en dezelfde hoogte maar dan achter in mijn kamer.

Maar dan nu. Vroeger kon ik dus afzonderlijk instellen hoever ik er vandaan zat, en dat was echt onzettend fijn. Geen problemen daarmee, en lekker kloten om de juiste instellingen te vinden. En wat bleek. Elke box was dus verschillend van volume, en dat was software geregeld! Ik vond dat echt ideaal, maar helaas kan dat dus niet meer.

Is er misschien een mogelijkheid om dat weer terug te krijgen?

BTW, dat ding van mij heeft ongeveer net zoveel gekost toentertijd als jou systeem. 550 euro was ik kwijt toen. En ik denk ook daarom dat ie het nog steeds zo goed doet.
Ik ben er ook echt heel blij mee, en alle geluid dat geproduceerd wordt in mijn kamer (pc, tv, radio, keyboard) loopt er doorheen. Ik heb de wereld aan aansluitingen aan de achterkant, wat ook heel erg meewerkt. Heel veel instellingen heb ik ook op de AB. Echt super dat.
Maar ja, dit is eigenlijk een beetje off topic.

Begrijp ik het goed dat ik dus gewoon mijn rear, center en sub moet afstellen op de front speakers? En dan de volumeknop omhoog zetten als ik het harder of zachter wil?

Hoop op nog zo'n goede reactie met informatie wat je net typte :)

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 15-10-2013 07:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je haalt even een paar dingen door elkaar. Ik zag je andere topic ook trouwens DTS, DTS neo:PC en Dolby Digital Live

Wat jij doet is een signaal vanuit je PC naar je homecinemaset sturen. Dan heb je dus zowel op je PC als op je homecinemaset de mogelijkheid om het volume in te stellen. En daar ga je de mist in ;)

Wat je allereerst moet doen is je set zelf instellen. Dus met een DVD of whatever, en dan aan de slag, en zorgen dat het in zowel surround als stereo goed klinkt. Dan heb je je basis. Van daar af kun je evt met je PC aan de slag om daar de boel in te stellen / bij te regelen.

Enne, die Denon van mij is alleen de receiver, ex speakers (die kostten me nog eens 1100 euro extra :X ). Dus niet echt te vergelijken met die set van jou ;). Maar daar gaat het ook niet om; jij bent blij met de kwaliteit die je thuis hebt staan en zo moet het ook :) Nu alleen nog goed afregelen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maramsp
Hmm, ik regel het volume totaal niet met mn pc. Op mijn pc heb ik het volume eigenlijk alleen op 90 procent staan. De rest van het volume regel ik met de reciever.
Maar goed, vroeger kon ik dus tegen mijn startup console zeggen van, ik zit zo en zover van de boxen af. En dan regelde hij voor mij dat het geluid goed was. Maar dat is dus niet meer.
Maar goed, ik ben wel erg blij inderdaad met het geluid zoals ik het nu heb. En heel erg bedankt voor je antwoorden:)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 15-10-2013 07:55 ]