Windows explorer hangt voor een minuut bij openen excel file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 08:59

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Een kennis heeft een volledig gepatche windows xp machine met NOD32 antivirus en Office 2007.

Als hij excel opstart en een bestand opent is dat direct beschikbaar (netwerk of lokaal maakt niet uit)
Als hij dubbelklikt op een excelbestand hangt explorer, zie ik het netwerkstatusicoontje geregeld knipperen en wordt het document na een minuut o.i.d. pas getoont.

Schakel ik de netwerkadapter uit en dubbelklik ik op de file -> METEEN OPEN!

Het lijkt er dus op dat bij het dubbelklikken op een excelfile het proces explorer.exe iets over internet/netwerk aan het versturen is en daarop aan het wachten is. Geen idee wat het zou moeten zijn.

Lijkt me geen antivirus probleem want bij het uitschakelen van de netwerkadapter is het wel snel, dan draait de antivirus nog steeds. Het is ook geen office validation probleem, die is verwijderd. Netwerk of lokaal maakt ook niet uit.

wie o wie heeft een oplossing???

PS Ik heb al meldingen gezien van DDE omzeep te helpen maar dat lijkt me niet de juiste route. Het moet ook met kunnen werken. De lookup wizard addin inschakelen leek de eerste keer te helpen maar daarna niet meer.

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En waarom dacht je dat je in het subforum Non-Windows Operating Systems een antwoord ging krijgen op een Windows vraag? ;)

Verder: check je beveiligingssettings in Office zelf even. Dikke kans dat er daar iets te straks afgesteld staat :)
En uiteraard je NOD32 shield settings eens onder de loep namen. Het bestandsschild met name ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
Sorry! Verkeerde forum aangeklikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is dat met elk Excel bestand of alleen bepaalde bestanden? En gebeurt het ook als je nu een nieuw (leeg) bestand aanmaakt en dat opslaat en daarna weer opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk de windows update : office file validation. ik dacht KB2501584 .
deze deinstalleren en het zou beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
dacht ik ook al aan ja maar dacht dat die alleen van toepassing was bij bestanden op het netwerk. Maar deze heeft het dus ook als je lokale bestanden opent.

Ik zal het een eens testen.

@downtime, volgens mij met alle bestanden maar ik zal een leeg bestand proberen

Pagina: 1