Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SharePoint Foundation upgraden van 2010 naar 2013

Pagina: 1
Acties:

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi

Niet geheel nieuw met SharePoint omgeving en sinds enige tijd SharePoint Foundation 2010 draaien op onze kleine HP Proliant server met daarop Windows 2008R2 Standard Server. Maar nu wil ik eigenlijk upgraden naar Foundation 2013.

Volgens beschrijvingen is een in place upgrade "out of the question". Hoe gaat dat bij SharePoint in zijn werk.

Ik heb een vorigmaal gewoon een standalone install gedaan op onze server.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zie vanaf pagina van deze Deployment Guide (dit is voor de volledige versie van SharePoint, maar geldt ook voor SharePoint Foundation)

Downloadable eBook: Deployment guide for SharePoint 2013

Dus kort samengevat:
  • Backup SPF 2010 content database(s)
  • Remove SharePoint 2010 from WFE
  • Remove SharePoint 2010 databases from SQL server
  • WFE server is formatted and rebuilt
  • Install SharePoint 2013 Foundation on WFE
  • Configure SharePoint 2013 to run on SQL server
  • Restore SPF2010 Content database on SQL server and upgrade database to 2013

[ Voor 75% gewijzigd door Turdie op 15-10-2013 09:45 ]

• DocSnuggels
  • Niet online
shadowman12

Ik twijfel of dit wel allemaal nodig is. Ik heb feitelijk amper content gecreëerd enkel alleen bestanden opgeladen en een paar agenda's aangemaakt.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zo te lezen geldt dit ook SharePoint Foundation 2013:

Overview of the upgrade process to SharePoint 2013

Wat ik zou doen is eerste een testomgeving SharePoint Foundation 2010 installeren en dan een beetje content aanmaken, en dan proberen te upgraden naar 2013. Dat goed documenteren en uitvoeren in productie.

[ Voor 53% gewijzigd door Turdie op 15-10-2013 09:31 ]

• DocSnuggels
  • Niet online
Top idee shadowman12

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

In-place upgrade wordt niet meer ondersteund (zoals dit wel het geval was van 2007 => 2010).
enige supported manier is een Content DB Upgrade.

Dit is zoals Shadowman het aanhaalt, in het geval je een 2e server zou hebben vergemakkelijkt het proces natuurlijk vermits je niet eerst 2010 dient te verwijderen etc... Maar backup/restore is dus wel degelijk een must.

Langs de andere kant, als het toch niet veel bestanden zijn kan je deze dan niet gewoon backuppen lokaal, SP 2013 installeren (al dan niet op andere server) en manueel uploaden?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Pagina: 1