Beste tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe desktop nadat mijn laptop het heeft begeven. Onder het motto eens moet de eerste keer zijn lijkt het me leuk om de desktop zelf in elkaar zetten. Omdat ik niet een echte tweaker als jullie ben, wil ik jullie hulp vragen bij het samenstellen van mijn desktop.
De desktop dient geschikt te zijn voor mijn dagelijkse werkzaamheden, dit is office (word, excel en outlook), matlab en autocad (voornamelijk 2D). I.v.m. met mijn opleiding (bouwfysica) ligt het zwaartepunt bij reken- en simulatieprogramma’s. Het budget is 1.200 a 1.300 euro. Voor deze prijs wil ik graag een desktop + monitor. Een toetsenbord, geluidsetje etc. heb ik nog liggen.
In principe ben ik dus op zoek naar een Workstation die makkelijk uitbreidbaar is, betrouwbaar en waarvan het geluidsniveau en energieverbruik acceptabel zijn. Op basis van de best buy guide en een aantal andere websites heb ik het volgende systeem samengesteld:
Graag zou ik willen weten of de gekozen set-up realistisch is. Op welke componenten kan ik eventueel geld besparen, of kan ik beter meer geld in investeren? Immers goedkoop is duurkoop. Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.
Waar ik rekening mee heb gehouden;
- Processor: Xeon lijkt mij logisch voor een Workstation;
- Videokaart: Nividia vanwege de combinatie matlab en cuda;
- Moederbord: geschikt voor Xeon (en ECC);
- Werkgeheugen: Is UCC echt een meerwaarde;
- Overige; gekozen vanwege de positieve reviews / best buy.
Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!
Aart
Tekst aangepast:
- 15/10
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe desktop nadat mijn laptop het heeft begeven. Onder het motto eens moet de eerste keer zijn lijkt het me leuk om de desktop zelf in elkaar zetten. Omdat ik niet een echte tweaker als jullie ben, wil ik jullie hulp vragen bij het samenstellen van mijn desktop.
De desktop dient geschikt te zijn voor mijn dagelijkse werkzaamheden, dit is office (word, excel en outlook), matlab en autocad (voornamelijk 2D). I.v.m. met mijn opleiding (bouwfysica) ligt het zwaartepunt bij reken- en simulatieprogramma’s. Het budget is 1.200 a 1.300 euro. Voor deze prijs wil ik graag een desktop + monitor. Een toetsenbord, geluidsetje etc. heb ik nog liggen.
In principe ben ik dus op zoek naar een Workstation die makkelijk uitbreidbaar is, betrouwbaar en waarvan het geluidsniveau en energieverbruik acceptabel zijn. Op basis van de best buy guide en een aantal andere websites heb ik het volgende systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed | € 218,50 | € 218,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-D3H | € 67,10 | € 67,10 |
| 1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 228,- | € 228,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 74,85 | € 74,85 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 234,88 | € 234,88 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Corsair CML16GX3M2A1600C10B | € 145,40 | € 145,40 |
| 1 | Seasonic G-Serie 450Watt | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 139,90 | € 139,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.299,68 | |
Graag zou ik willen weten of de gekozen set-up realistisch is. Op welke componenten kan ik eventueel geld besparen, of kan ik beter meer geld in investeren? Immers goedkoop is duurkoop. Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.
Waar ik rekening mee heb gehouden;
- Processor: Xeon lijkt mij logisch voor een Workstation;
- Videokaart: Nividia vanwege de combinatie matlab en cuda;
- Moederbord: geschikt voor Xeon (en ECC);
- Werkgeheugen: Is UCC echt een meerwaarde;
- Overige; gekozen vanwege de positieve reviews / best buy.
Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!
Aart
Tekst aangepast:
- 15/10