Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Zusje

Pagina: 1
Acties:

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Goedemiddag Tweakers.
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn zusje van 15.
Ze heeft een budget van ±500 euro.
Hij word gebruikt voor basale taken, en voornamelijk veel social media.
Nu is het punt dat ze over het algemeen niet erg voorzichtig met haar spullen omgaat.
Ik kan dus wel op specs een laptop uitzoeken voor haar maar ben toch benieuwd naar jullie gebruikservaringen.
Ik heb zelf een Asus N53 gehad en was erg te spreken over de kwaliteit van Asus.
Momenteel heb ik een Sony Vaio T13 en denk dat deze het misschien een jaar uit zou houden in haar handen..

Het schermformaat zal waarschijnlijk 14/15,6'' worden, tenzij er een hele goede 17'' optie is.
Wat raden jullie aan als allround laptop die wel tegen een stootje kan?

Vriendelijke groet,
Mike

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Aan reacties / reviews te hebben gelezen kunnen volgens mij lenovo's erg goed tegen een stootje :)

• McMikeS
jochem4207 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:26:
Aan reacties / reviews te hebben gelezen kunnen volgens mij lenovo's erg goed tegen een stootje :)
Dat klopt, echter dat ik dat er nog wel een redelijk verschil was tussen hun normale lijn en hun budget modellen.. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 11:05
Ik heb zelf een Lenovo Y580, heel wat duurder dan jouw budget. Simpelweg om aan te geven dat deze al een jaar meegaat in de rugzak (Simpele Eastpak) zonder enkele schade. Pas de laatste maanden in een sleeve ( slecht ik weet het ).

Daarvoor heb ik een aantal T40's, T41p's en ik dacht een T61p gehad. Dit waren oude laptops van mijn vaders werk maar zijn niet kapot te krijgen. Misschien dat je dus naar een zakelijke laptop kan kijken? Dit is de Thinkpad lijn.

Een voorbeeld misschien? (Geen ervaring mee, meer om te kijken waar je naar opzoek bent.) pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (NZY3SMH)

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 17:11
Ik heb laatst een pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2ZMH) met een SSDtje geinstalleerd voor iemand. Voor een laptopje om wat te internetten; helemaal super. Bouwkwaliteit was prima, leek erop dat 'ie wel tegen een stootje kon. Zorg wel eventjes dat je de Windows 8 key uitleest uit de pre-installed Windows, dan kun je daarna makkelijk installeren op de SSD. Lenovo heeft een prachtig utility (http://support.lenovo.com...e?LegacyDocID=TVSU-UPDATE) waarmee je zo alle drivers installeert.

[ Voor 14% gewijzigd door eBait op 15-10-2013 12:26 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Misschien geen laptop geven aan iemand die er niet voorzichtig mee om kan gaan?

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 11:05
MarcoC schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:24:
Misschien geen laptop geven aan iemand die er niet voorzichtig mee om kan gaan?
Als je de eerste post leest wint hij puur informatie voor haar in. "Ze heeft een budget van +/- 500€"

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58

jgj82

Ja, maar = nee

Snel zat voor sociale media etc, en onverwoestbaar....
Er ist vast ook wel een te krijgen met een NL/US-keyboard!

[ Voor 10% gewijzigd door jgj82 op 15-10-2013 12:33 . Reden: extra info ]

• McMikeS
jgj82 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:32:
Snel zat voor sociale media etc, en onverwoestbaar....
Er ist vast ook wel een te krijgen met een NL/US-keyboard!
Kijk dat zijn de sloopkogels waar ik van houd.. De smaak van zuslief echter.. Haha
Ik heb nog een ander kritiek punt, dat is de garantie.
Heb zelf geen enkele ervaring met enige RMA.
Simpelweg omdat ik graag netjes met mijn laptops en pc's omga..
Is er nog een fabrikant die uitblinkt in een net en coulant garantiebeleid?

• McMikeS
Shadeblast schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:20:
Ik heb zelf een Lenovo Y580, heel wat duurder dan jouw budget. Simpelweg om aan te geven dat deze al een jaar meegaat in de rugzak (Simpele Eastpak) zonder enkele schade. Pas de laatste maanden in een sleeve ( slecht ik weet het ).

Daarvoor heb ik een aantal T40's, T41p's en ik dacht een T61p gehad. Dit waren oude laptops van mijn vaders werk maar zijn niet kapot te krijgen. Misschien dat je dus naar een zakelijke laptop kan kijken? Dit is de Thinkpad lijn.

Een voorbeeld misschien? (Geen ervaring mee, meer om te kijken waar je naar opzoek bent.) pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (NZY3SMH)
Deze laptop had ik inderdaad zelf ook al opgespeurd.
Leek me een prima optie, moet ze nog een maandje doorsparen gok ik.. Wat als je die leeftijd hebt ongeveer een eeuwigheid is begreep ik van haar....

Verwijderd

De Thinkpad E535 variant (met AMD APU ipv Intel) heb ik 12 stuks ingezet op een school op een eiland in de delta aan de kust van Senegal. Die doen het daar uitstekend. Absoluut een aanrader!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 18:28 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Waarom naar een duurdere site linken als hij ook gewoon in de pricewatch staat: pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2VMH)
Pagina: 1