SEO Traffic drop in google analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 18:55
Hallo ik heb een probleem ivb met mijn website.
Sinds zaterdag ervaar ik een serieuze drop in vieuws op mijn website van 127 op een dag naar een triestig 34 op een dag.
Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn of tips om mijn site te verbeteren op gebied van SEO
https://www.dropbox.com/s/cmrity93fh0s1zv/dropinvistors.JPG

ik gebruik fatcow als host dus ik denk niet dat deze een slechte uptime hebben .
Gewoon even aantonen het verschil in aantal visitors
5 oktober 118 bezoekers
12 oktober 33 bezoeker

Als ik in analytics -> Acquisition -> Overwiew van de laatste maand neem
64.42% van me bezoekers komen via Organic Search
26.11% via Direct Traffic
8.91% via referal traffic
en 0.56% via Social

Als ik dit van de laatste 3 dagen doe is dit
75.00% van me bezoekers komen via Organic Search
13.33% via Direct Traffic
7.91% via referal traffic
en 3.75% via Social

Website in kwestie
*knip* is in dit verhaal niet relevant

Groeten Tim

[ Voor 2% gewijzigd door samo op 14-10-2013 19:21 . Reden: Website verwijdert, voegt op dit moment nog niks toe aan de discussie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dergelijk verschil in zo'n korte periode is hoogstwaarschijnlijk toeval. Je weet pas echt iets op het moment dat je kijkt over een periode van weken/maanden. Immers staat nergens dat je per se een X aantal bezoekers per dag krijgt. Zie het zo: een koe geeft ook niet elke dag de zelfde hoeveelheid melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 21:03
Inderdaad wat hasangb zegt, het hoeft niet persé veel te betekenen. Houd even in de gaten of het over de komende weken nog steeds zo laag blijft. En kijk anders even na of er niet een aantal van je backlinks zijn weggevallen. Al lijkt me dat niet, want daar is het verschil in referal traffic te laag voor.

Je zou in webmaster tools even kunnen kijken of je iets ziet van DNS fouten of iets dergelijks.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Post maar weer je site url via een verkorter oid (of PM mij maar) want dit is zeer zeker wel relevant! Beetje slap lullen over stats zonder de website heeft geen enkel nut. Mijn vermoeden is dat penguin je toch nog heeft gepakt met de update van ~weekje terug. Nu kan ik dit niet echt checken omdat de mod denkt dat een site url waar het allemaal 100% overgaat niet relevant is voor dit topic. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
Ok bedankt voor jullie mening ik heb hier echter niet zon ervaring in en het is wel iets waar ik probeer bij te lezen door de boeken van Oreilly te lezen ivb met seo.
Website afgekort : http://goo.gl/yq1yCw geen idee waarom de vorige verwijderd want ik dacht dat er mss iets foutief gecodeerd was waardoor de SEO ranking is aangetast.

in Google Webmaster tools heb ik enkel crawl errors maar die staan er al een tijdje omdat ze ook niet kloppen.
Ik heb al gekeken vanwaar uit ze linken en daar eenvoudig de source code van de pagina bekeken maar die link staat er nergens.

Ik denk toch eventueel te migreren naar wordpress omdat deze het beter mischien doet via SEO plugins ( merk ik toch bij website met gelijkaardige onderwerpen)

Groeten Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nja even bekeken en mijn voorlopige conclusie is: Google heeft je even terug gezet.
De site zal wel een tijdje redelijk hebben gelopen, maar qua content loopt je site erg achter. Nu google tegenwoordig ontzettend veel waarde hecht aan content (en jij dit in bepaalde mate niet hebt) heb je dit nu een beetje gemerkt.

ten eerste zijn bovenstaande comments ook waar, het kan best een dip zijn waarbij je opeens of gestaag weer meer bezoekers gaat krijgen. Persoonlijk denk ik dat dit niet het geval is, omdat je achter loopt. Met een beetje geluk stijg je nog even qua bezoekers maar dit zal zeker niet op het zelfde niveau komen als je er niets aan doet.

Mijn suggestie: Neem inderdaad een wordpress website (maar zet dit wel goed over! 301 redirect bijv) en gebruik een plugin zoals Yoast SEO. Vervolgens moet je even je content aanpassen;

- Veel meer content, minimaal 300 (liefst 500) woorden per pagina
- Meer focussen op keywords, focus per pagina op één of 2 keywords en zorg dat dit ook terug komt in de tekst maar ook in H-tags (headings, h1, h2, h3)

Met dit weet ik vrij zeker dat je veeeeeel beter gaat ranken omdat je "backend" in orde is; relevante backlinks, social media accounts etc.

Zoek vooral even op hoe je content kunt optimaliseren en hoe je goede SEO teksten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
Ok ik zal afwachten tot donderdag om te zien of de bezoeker weer naar normaal gaan en op het gemak terwijl al de website layout namaken voor een wordpress theme . en al wat expirimenteren in worpress
Bedankt voor jullie feedback en oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Of je het nou met Wordpress doet of niet. De voorkant, de HTML van je site zal er niet door veranderen. Je kunt hooguit wat zaken makkelijker regelen. Verwacht dus niet dat je daar opeens goed mee gaat scoren.

Persoonlijk denk ik dat je door het algoritme terug gezet bent. Ik zie een paar pagina's met content, en op elke pagina AdSense. Niet echt de signalen voor een kwalitatief hoogstaande site. Daarbij is de content blijkbaar nog niet interessant genoeg om naar toe te linken, want er zijn weinig inkomende links, waarom zou Google de site dan hoog plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zou ook even de spel- en taalfouten wegwerken. Dat helpt ook. Hoewel het wel enigzins wordt opgepakt, lijkt het me beter als je "interesting" niet als "intresting" spelt. En er zijn er meer.

Hint: laat iemand anders je site lezen.
Beter nog: laat iemand anders je site gebruiken, zonder diegene te vertellen wat ie moet doen, en observeer hoe goed diegene met je site overweg kan.

Ook handig: zet javascript en css eens uit in je browser. Kijk of je dan nog steeds de site kunt navigeren. Dit is nml wat zoekmachines "zien".

Ohja, en:
Zoek vooral even op hoe je content kunt optimaliseren en hoe je goede SEO teksten maakt.
BRRRR, seo-teksten :X
Je maakt een website voor de bezoeker, niet voor de zoekmachine.

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-10-2013 13:28 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er zijn bedrijven die SEO verkopen voor veel geld en je kan jezelf verdiepen in SEO.
Wat er niet word verteld/verkocht is dat SEO een doorlopende zaak is van alle dag.
Google is net de overheid, je auto moet elk jaar naar de APK en een opknapbeurt omdat ie anders word afgekeurd en verwijderd.

Wordpress of Joomla zijn niet de heilige graal, het zijn gewoon de vervoersmiddelen net als een fiets, auto, sportauto, raceauto, bus, vrachtwagen, boot.
Het gaat erom hoe goed je het vervoersmiddel kan tunen naar beste prestaties.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
Ok bedankt voor jullie Tips :*)
Stappen die ik ondernomen heb:

-Overgeschakeld naar wordpress
- werken met plugins voor seo en rich snippets
- beter en meer controle op spelling
- betere en langere artikels en deze controleren op de Flesch Reading Ease test,
- maximum 1 adsense op de pagina (is enkel in de hoop mijn host kosten terug te verdienen )

Indertussen blijven de visits laag, maar ik heb in google webmastertools opgemerkt dat ik 9.285 links heb bij gekregen. deze site is wel relevant en is in de zelfde categorie, maar ik denk dat door het groot aantal links google denkt dat deze paid links zouden kunnen zijn.
Pagina: 1