Toon posts:

Digitale camera ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K ben misschien van plan om een digitale camera te kopen. Niet zo dure, maar gewoon een goedkope.

Da zelf een paar goedkope camera's gezien in advertenties en op internet.

Fuji Finepix 1300 (1.3 Mp)
Hp 215(1.3 Mp)
Olympus L680 (1.3)

Maakt het ook nog uit wat voor geheugen er in zo'n camera zit? Of is er qua kwaliteit niet zoveel verschil tussen.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Geheugen maakt niet zo uit... alleen kom je Compact Flash vaker tegen, Smartmedia zit in minder camera's en die Memorystick heeft alleen Sony.

CF is ook wat goedkoper... Memorystick is een flink stuk duurder, maar je koos toch niet voor Sony dus dat is een non-issue :)

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Als je uit die 3 moet kiezen, zeker voor de Fuji gaan. Voor een betere keus prijs/kwaliteit zou ik eens naar de media-markt gaan. Daar hebben ze vele no-name en A-mark camera rond de 500,--

Van 800.000 pixels tot 2.100.000 pixels :)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

http://www.megapixel.net/

kijk en vergelijk

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik zou toch ff doorsparen.. voordat je het weet ben je zo hooked up aan dat ding... Da je het jammer vind dat je een lage resolutie hebt.....vanaf 2,1 Megapixel..das ook het formaat van normale foto's van 10*15 om geen pixels te zien..

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
ik heb net sinds gisteren de fuji fp 1300 (via alternate, 630 piek incl btw)
bevalt erg goed, maakt mooie foto's. minpuntje is het batterijgebruikt. de batterij is heeeel snel leeg (met de lcd aan tenminste)

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Wa's media-markt? Zal wel stomme vraag zijn maar k heb r nooit van gehoord. Hebben die ook n url of nie?

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Heb pas beetje mogen spelen met de Kodak DC3800 (die ook bij de Albert Heijn te koop zijn).

Das een vrij goedkope 2.1 Mpix camera met compact flash geheugen. De kwaliteit is bijzonder goed (komt voornamelijk omdat ik bagger had verwacht) en het geheugen is prima betaalbaar (128 MB, 300,-). Je krijgt er een drive bij voor aan je pc (USB) waarna je memory card gewoon een driveletter krijgt in windows.

Dus op zich zou ik die aanraden ;) .

Maar ik zou vooral bij de winkel gewoon gaan testen. Gewoon heel brutaal (jij bent klant!) naar de winkel toegaan en daar uigebreid camera's testen. Foto's maken en naast elkaar zetten op het scherm.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wil weten of 1.3 megapixel ook n beetje redelijke kwaliteit geeft. En hoeveel foto's passen er op een memorycard van x MB?

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 15:43 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
K ben misschien van plan om een digitale camera te kopen. Niet zo dure, maar gewoon een goedkope.

Da zelf een paar goedkope camera's gezien in advertenties en op internet.

Fuji Finepix 1300 (1.3 Mp)
Hp 215(1.3 Mp)
Olympus L680 (1.3)

Maakt het ook nog uit wat voor geheugen er in zo'n camera zit? Of is er qua kwaliteit niet zoveel verschil tussen.
ik heb de fujifilm finepix 1300 heel fijn ding strak beeld hij heeft alleen 1 nadeeltje en dat is dat ie niet optiche kan zoomen wel digitaal voorderest heel fijn ding

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 17:42 schreef BOOTZ het volgende:
ik heb net sinds gisteren de fuji fp 1300 (via alternate, 630 piek incl btw)
bevalt erg goed, maakt mooie foto's. minpuntje is het batterijgebruikt. de batterij is heeeel snel leeg (met de lcd aan tenminste)
mm heb ik met de mijne geen last van eigenlijk heb er wel 4 oplaadbare penlites van 1ah inzitten :)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 16:28 schreef henkleerssen het volgende:
Ik zou toch ff doorsparen.. voordat je het weet ben je zo hooked up aan dat ding... Da je het jammer vind dat je een lage resolutie hebt.....vanaf 2,1 Megapixel..das ook het formaat van normale foto's van 10*15 om geen pixels te zien..
het verschil zie je echt niet tussen 1,3 of 2.3 megapixels

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op woensdag 06 juni 2001 19:24 schreef sub-zero het volgende:

[..]

het verschil zie je echt niet tussen 1,3 of 2.3 megapixels
Welles :P. En het verschil is erg groot ook. Lijkt me vreemd als je het verschil tussen 1,3MP of 2,3MP niet opmerkt.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 19:38 schreef AVL het volgende:

[..]

Welles :P. En het verschil is erg groot ook. Lijkt me vreemd als je het verschil tussen 1,3MP of 2,3MP niet opmerkt.
nee hoor verschil zie je niet alleen kwa grote van de foto maar kwq qualiteit zie je het echt niet heb er 2 hier liggen een fujifilm 1200mx 1,3 en een sony cybershot
en je ziet het verschil echt niet hoor alleen dat die sony iets hoger kan kwa resolutie maar das echt alles

• marteltor
  • Laatst online: 13:14
<offtopic>sub-zero, heb jij je asus A7M266 gemod en hoe ging dat?</offtopic>

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
Op woensdag 06 juni 2001 19:43 schreef sub-zero het volgende:

[..]

nee hoor verschil zie je niet alleen kwa grote van de foto maar kwq qualiteit zie je het echt niet heb er 2 hier liggen een fujifilm 1200mx 1,3 en een sony cybershot
en je ziet het verschil echt niet hoor alleen dat die sony iets hoger kan kwa resolutie maar das echt alles
als jij een foto van 12x12 (of wat die afmetingen ook moge zijn) wilt afdrukken, dan zie je het verschil in resolutie echt wel dus.

een 3.3 MP zal veeel strakkere lijnen weer geven dan een 1.3

een 1.3 vind ik zelf iets te weinig om mooie hoge kwaliteit foto's te maken.

als ik jou was, kocht ik een 2.1 MP.
die heb je al vanaf hfl 750 tegenwoordig :)

Verwijderd

nee hoor je lult uit je nek laat regelmatig foto's afdrukken by de hema en als jij het verschil daar in zit krijgje van my me digitalen cam

• marteltor
  • Laatst online: 13:14
ik wil de gok wel wagen voor zo een digicam ;)

Verwijderd

De Fuji cammetjes zijn ook leuk: 2300 kost 900 piek 2.1Megapixel (1600x1200) geen optical zoom, maar wel schermpje en het hele rataplan. Mooi spul, jammer dat ik voor iets soortgelijks 1700 heb betaald :(
Pagina: 1