[iPhone 4s] Houdbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik zoek voor een familielid een goede deal betreft voor een iPhone 4s i.c.m. internet en een paar belminuten en sms. Mogelijkheden genoeg, ik kom altijd rond de 30 euro uit.

Als ik voor mijzelf een nieuwe telefoon uitzoek koop ik altijd het nieuwste omdat ik als tweaker graag de snelste telefoon wil hebben met de meeste snufjes. Ik ben dus niet zo thuis in het kopen van 'verouderde' producten. (Niet denigrerend bedoeld).

Mijn vraag is: Hoe zit het met de 'houdbaarheid' van de 4s? Is deze na twee jaar ook afsgeschreven of kan hij dan nog prima mee en krijgt hij nog wel eventuele software fixes? Ik heb altijd het idee dat zo'n telefoon over 2 jaar helemaal is afgeschreven.

En dan nog een vraag m.b.t het kopen van het toestel. Kan ik dit het beste bij apple doen (zodat ik 2 jaar garantie heb bij een Apple store) of bij de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je de IOS versies niet update gaan ze erg lang mee.
Echter als je recente IOS-en op bijvoorbeeld een Iphone 4 (of ouder) of Ipad 2 zet gaat je user-xp dermate achteruit dat het niet prettig meer is in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
eL_Jay schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:38:
Als je de IOS versies niet update gaan ze erg lang mee.
Echter als je recente IOS-en op bijvoorbeeld een Iphone 4 (of ouder) of Ipad 2 zet gaat je user-xp dermate achteruit dat het niet prettig meer is in gebruik.
Klopt, als ik nu echter een 4s zou kopen staat daar al iOS 7 op. Deze werkt mijn inziens prima met een iPhone 4s. Nu wordt de iphone 4s dadelijk niet meer ondersteund, dan zit je alleen met apps die een minimaal OS vereisen. Is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Ik verwacht dat je met de 4s toch nog wel een paar jaar vooruit kan.
Mijn vriendin heeft nog altijd de 4 en die vindt het nog steeds de beste telefoon ooit ;), zij gebruikt hem voornamelijk voor bellen, sms en whatsapp. Dat gaat natuurlijk prima met een 4 (op iOS7, niet eens heel traag). De 4s is beduidend beter, dus dat moet zeker nog wel een paar jaar meegaan!

Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld op haar telefoon 1 spelletje staan (falldown) en waze om te navigeren, that's it. Meer gebruikt ze gewoon niet (ook niet als ik uitleg hoe tof of hip één of andere app nu weer is).

Het ligt dus voornamelijk aan de gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:32
Tc-Chub schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:43:
[...]
Nu wordt de iphone 4s dadelijk niet meer ondersteund, dan zit je alleen met apps die een minimaal OS vereisen. Is dat een probleem?
Dat was tot voor kort een probleem, omdat oudere versies van apps niet meer via Apple te downloaden waren. Op het moment dat je dus per ongeluk een app update, was je afhankelijk van een lokale back-up. Had je deze niet, dan had je dikke pech.

Recent heeft Apple echter de mogelijkheid geïntroduceerd om ook oudere versies van applicaties, die nog wel compatibel zijn met de oudere hardware te downloaden. Dus van het genoemde probleem zul je normaal gesproken geen last meer hebben.

Meer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
PerryN schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:21:
[...]Recent heeft Apple echter de mogelijkheid geïntroduceerd om ook oudere versies van applicaties, die nog wel compatibel zijn met de oudere hardware te downloaden. Dus van het genoemde probleem zul je normaal gesproken geen last meer hebben.
Mogelijkheid is hier belangrijk.

Van wat ik heb begrepen van verschillende developers is dit een mogelijkheid die de developer zelf moet invullen. Apple serveert dus niet default een oudere app versie indien er niet aan de requirements van de geüpdate app voldaan word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Domino schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

Mogelijkheid is hier belangrijk.

Van wat ik heb begrepen van verschillende developers is dit een mogelijkheid die de developer zelf moet invullen. Apple serveert dus niet default een oudere app versie indien er niet aan de requirements van de geüpdate app voldaan word.
Van het mailtje wat ik van Apple hierover had gekregen was het wel by default dat je een oudere versie voorgeschoteld krijgt. Tenzij de developer zegt "nee dit moet niet". Het zou namelijk zo kunnen zijn dat je applicatie een server nodig heeft en de software op de server gewijzigd is en de oudere versie dus niet meer compatible is. Dan heeft het weinig nut voor gebruikers om nog oudere versies voorgeschoteld te krijgen aangezien die dan alsnog niet werken.

De 4S was imho nog steeds een vrij vlotte telefoon. Waarschijnlijk krijgt hij volgend jaar een "versimpelde" versie van de nieuwe iOS en wordt dat zijn laatste update. Net als de iPhone 4 nu zeg maar. Twee jaar is een lange tijd, dan is het toestel 4 jaar oud.

Hij zal zijn ding dan nog doen, maar natuurlijk bij lange na niet zo vlot als de toestellen van dat moment.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dankje voor jullie reacties. Die mogelijkheid voor het downloaden van de "oude" versie van een app is inderdaad erg interessant en geeft aan dat de telefoon nog wel even mee kan. Gezien het feit dat ik (zeker de iPhone 5C) maar ook de gewone iPhone 5 nog steeds erg duur vindt, zal het toch wel de iPhone 4s worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de iPhone 4S gekocht toen hij twee jaar geleden uitkwam. Ik vind hem nog steeds erg prima meegaan, en iOS 7 draait er ook helemaal prima op. Het grootste struikelblok is naar mijn mening de batterij, maar die is niets of nauwelijks beter als je een nieuwe iPhone 5(S) koopt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 08:57
Sluit mij aan bij bovenstaande. Ik heb een 4s (64GB) met iOS7 en die werkt echt als een zonnetje. Ik heb ook een HTC One, en die voelt vaak een stuk trager aan (lag, trager opstartende apps, etc). Omdat Apple de 4s nu nog verkoopt, ga ik er eigenlijk wel van uit dat iOS 8 er ook nog op draait. De 4s blijft ook een geweldig toestel, ik wordt nog iedere keer blij als ik dat ding vastpak (materiaal voelt gewoon heerlijk aan).

Toch ga ik hem wel verkopen denk ik, want ik wil ook een 5s ;) (hoewel ik die wel iets minder mooi vind).
Pagina: 1