Hoi allen,
Binnen 3 weken komt mijn nieuwe hardware binnen en ik ben iets of wat aan het twijfelen wat de beste opzet zou zijn. Om het duidelijk te maken zal ik eerst even toelichten hoe we momenteel werken:
Nu ben ik op de hoogte van de nieuwste technieken op Windows Server 2012R2 en daardoor ben ik beginnen twijfelen.
Mijn eerste idee voor de opzet was als volgt:
Omdat server 2012 via SMB3.0 handige migratie functies heeft en ook hoge performantie aanbied ben ik beginnen twijfelen om de opzet misschien als volgt aan te pakken
Heeft er hier iemand ervaring mee en kan hij of haar ervaring even doorgeven.
Binnen 3 weken komt mijn nieuwe hardware binnen en ik ben iets of wat aan het twijfelen wat de beste opzet zou zijn. Om het duidelijk te maken zal ik eerst even toelichten hoe we momenteel werken:
- 2 Hyper-V 2012 servers met lokale storage
- 1 Iomega NAS die als iSCSI storage wordt gebruikt voor 1 Hyper-V server
- 4 fysieke servers
- File / Print & Backup DC
- DC
- Terminal Server
- Backup server
Nu ben ik op de hoogte van de nieuwste technieken op Windows Server 2012R2 en daardoor ben ik beginnen twijfelen.
Mijn eerste idee voor de opzet was als volgt:
- SAN via iSCSI op aparte switch, 1 LUN als VM data partitie
- 3 Hyper-V hosts hebben aparte NIC voor iSCSI, allemaal zelfde LUN aankoppelen en verschillende folder voor de verschillendeVM's
Omdat server 2012 via SMB3.0 handige migratie functies heeft en ook hoge performantie aanbied ben ik beginnen twijfelen om de opzet misschien als volgt aan te pakken
- SAN via iSCSI op aparte switch, 1 LUN als VM data partitie
- 1 Hyper-V host via iSCSI verbinden op de LUN en dan deze via SMB3 aanbieden aan de overige Hyper-V hosts
- 2 Hyper-V hosts via SMB verbinden op de datastore
Heeft er hier iemand ervaring mee en kan hij of haar ervaring even doorgeven.