Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben nu het gameseizoen er weer aan zit te komen druk bezig met het upgraden van mijn systeem.
Omdat ik zelf niet heel erg thuis ben in het wereldje vraag ik jullie om wat hulp.

Momenteel ziet mijn systeem er als volgt uit:
CPU: Intel i3 2130, 3,4ghz
GPU: EVGA Nvidia GeForce GTS450 1GB
RAM: 8 GB

De enige gewenste upgrade die ik op korte termijn nog uit zou willen voeren is een nieuwe videokaart.
Omdat ik een wat kleinere kast heb passen alle kaarten erniet in bij mij. Het komt er dus op neer dat hij qua grootte om en nabij dezelfde maten moet zijn als de GTS450.

Wat denk jullie dat een goede kaart is welke bij de rest van mijn systeem past?
Mijn budget ligt rond de 150 euro.
Of mocht je zelf nog een kaart hebben liggen dan is dat natuurlijk ook een optie!

Alvast bedankt!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 15:02 ]

• Jeffenator
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 22:41
Tommez88,

M'n eerste vraag is toch echt:
Wat voor een voeding heb je in je pc zitten? (Merk / Watt etc)
Op welk moederbord heb je je huidige config geplaatst?

Edit:
Tevens welke spellen wil je het liefst spelen (op welke resolutie/kwaliteit?)

[ Voor 21% gewijzigd door Jeffenator op 14-10-2013 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jeffenator,

Het merk van de voeding weet ik niet. Ik weet alleen dat het 600 watt betreft.
Moederbord: MSI H61MA-E35 (MS-7740).

Ik ben van plan om BF4, COD Ghosts sowieso te gaan spelen.
Ik heb een HP 23 inch LED monitor. Het liefst natuurlijk op een zo hoog mogelijke resolutie.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
BF4 en COD Ghost kun je denk ik wel gaan vergeten op een kaart onder de 150 euro, voor deze games heb je toch minimaal wel een snelle 7950 of 7970 nodig en vooral op 1080P.
Als je iets meer budget uittrekt dan zul je er er veel meer plezier van hebben en uiteindelijk goedkoper uit zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Wat fast zei.
Als je gamet op 1920x1080 en alles op ultra wilt zetten trekt een 7970 dat nog net. Tenzij je een lagere resolutie pakt of de instellingen omlaag zet zal je geen leuke fps krijgen.

Ik zou toch dat extra $$$ neerleggen voor de 7950.

Als het echter geen issue is zal een 7870 of 660 het beste zijn.

Ik heb toch wel wat meer nodig dan "600" Watt, tenzij het je niks kan schelen dat je hele pc uit elkaar knalt zodra je de nieuwe kaart erin doet.
Worst case scenario

Misschien is V&A ook wel wat?

Oja, een i3 gaat bottlenecken bij duurdere kaarten, dus enigszins graka upgraden heeft niet veel nut.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 14-10-2013 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Het enige waar ik mee zit is dat de hd schijven niet zullen passen in mijn huidige kast.
Wat jullie zeggen over een duurdere kaart is zkr het overwegen waard. Alleen dan idd mn CPU in de gate houden.

Ik ben niet erg thuis in t wereldje maar wat bedoel je met V&A?

Verder hoeft het allemaal zeker niet op ultra te draaien. Ik wil gwn een kleine upgrade zodat ik tegen high aan oan spelen en er weer ff een tijdje tegen aan kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 18:55 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Kijk eens boven aan de pagina, van een tweaker kun je vaak een goede kaart met garantie overnemen voor een zacht prijsje.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/

Daar even rondkijken of er in de buurt iemand zit die een leuke kaart verkoopt voor weinig. Er staan altijd erg leuke koopjes tussen en het scheelt je gewoon veel geld.
Pagina: 1