Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 22:54
Ik ben al enkele weken bezig mijn Bios te upgraden, ik heb nu Bios v.2.2 en wil versie 2.5 installeren.
Ik heb Windows 7 - 64

de Bios update haal ik hier vandaan: http://www.msi.com/product/mb/H87-G43.html#/?div=BIOS
de uitleg van MSI hoe je moet updaten komt niet overeen met de layout van mijn Bios, zie uitleg MSI http://www.msi.com/service/biosupdate/

Het nieuwe Bios bestand is net even groter dan 2 GB

De moederbord gebruikers gids (user guide) geeft uitleg over M-FLASH. De bios zegt dat je alleen een USB stick kan gebruiken die FAT is.

- Nu kan ik mijn 2 GB FAT usb-stick niet gebruiken, is te klein.
- Mijn andere USB-sticks zijn FAT32 en dat werkt volgens mij niet. M-Flash ziet het bestand, hangt daarna vast als je het selecteerd. Of duurt het updaten uren?
- De externe schijf die met 2 usb aansluitingen werkt, die wordt niet herkent.

:? Hoe kom ik aan een FAT usb stick groter dan 2 GB. Of hoe maak ik onder Windows 7 van een FAT32 usb stick een FAT usb stick.

O-) DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!! , dit weet ik maar dat is niet wat ik vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Een bios rom van 2 Gb klopt niet. Je bios heeft ruimte voor een paar mb aan data dus 2Gb gaat nooit passen.
Waarschijnlijk heb je een verkeerd bestand te pakken OF is er bij de biosrom extra software geleverd die je niet nodig hebt. Persoonlijk denk ik dat je het verkeerde bestand hebt want de 2.5 versie die ik heb gedownload is slechts 8 mb groot...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vraag me echt af wat je hebt gedownload, want een file van 2GB is echt veel te groot. Je kunt prima een FAT32 stickje gebruiken hoor, daar heb ik zat MSIbordjes mee geflasht zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je door klikt op die link zie je toch zelf dat het bestand maar 8MB groot is en geen +2Gb, dus er is ergens iets mis.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Waarom gebruik je niet gewoon Live Update? Daar staat 3.50 ook gewoon tussen (8,2mb).
Flashen e.d. doet de installer automatisch zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Armend schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:25:
Waarom gebruik je niet gewoon Live Update? Daar staat 3.50 ook gewoon tussen (8,2mb).
Flashen e.d. doet de installer automatisch zover ik weet.
Zeker kan dat, maar echt veilig is het ook niet.

BIOS'sen zijn meestal niet groter dan 10MB.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 22:54
@ Armend
Bedankt voor de tip _/-\o_ > Live Update van MSI deed wat ik wilde. Ik heb nu Bios 2.5 erop en eindelijk herkend het moederbord mijn insteek USB 2.0 (x6) kaart :*)

Daarnaast geeft Live Update nog een hoop extra programma's.
o.a. MSI INtel extreme Tuning utility, daar heb ik volgens mij niks aan met een i5-4670 processor en onboard videokaart.

p.s. anderen ook bedankt. Geen idee wat ik dan op mijn USB-stick aan het downloaden was.

[ Voor 11% gewijzigd door Uil op 15-10-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Uil schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:03:
@ Armend
Bedankt voor de tip _/-\o_ > Live Update van MSI deed wat ik wilde. Ik heb nu Bios 2.5 erop en eindelijk herkend het moederbord mijn insteek USB 2.0 (x6) kaart :*)

Daarnaast geeft Live Update nog een hoop extra programma's.
o.a. MSI INtel extreme Tuning utility, daar heb ik volgens mij niks aan met een i5-4670 processor en onboard videokaart.

p.s. anderen ook bedankt. Geen idee wat ik dan op mijn USB-stick aan het downloaden was.
Goed om te horen! ;)

De tools in Live Update zijn idd voor de H/Z/B mobo's. Veel van die programma's zijn handig voor het overclocken (Z87) en dus vrijwel irrelevant voor de H/B mobo's. Het meeste valt wel googelen, is persoonlijk natuurlijk of je Fast Boot, Super-Charger en dat soort dingetjes wilt gebruiken.
Pagina: 1