Toon posts:

Dell u2413 in dual met oudere monitor calibratie en systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe monitor aan te schaffen, namelijk een dell u2413. De bedoeling is hem samen te laten draaien met een oudere monitor, ofwel een Dell 2408wfp ofwel een Eizo s1931( Ik heb beide, maar ik ben er nog niet uit welke van de 2 ik ga houden).
Nu heb ik een paar vraagjes
1. Is mijn systeem zwaar genoeg mbt tot de wide gamut en 10-bit ondersteuning van de u2413. Mijn systeem is volgend:
- Asrock B75 Pro3-M, 1155, 4x DDR3, 5x SATA 300, 3x SATA 600
- be quiet! Pure Power L7, 430W
- Cooler Master Silencio 450, Midi-Tower, USB 2.0, USB 3.0, Zwart
- Corsair XMS3 16GB DDR3 1333MHz (4x4GB) CL9
- Intel Core i5 3550, 3.3Ghz, 1155, Box - met intel hd graphics 2500
- Western Digital Green WD10EARX, 1TB, 3.5", SATA-600
- Windows 7 Ultimate 64-bit
Of moet ik er een grafische kaart bijsteken? Indien zo, wat is er een goede "betaalbare"kaart? Is dus niet voor spelletjes bedoeld, alleen voor grafische bewerkingen. Ik ga normaalgezien een hdmi-kabel gebruiken voor de verbinding.

2. Calibratie
Ik ben van plan een nieuwe calibrator aan te schaffen , omdat mijn oude niet meer zal werken op de nieuwe monitor (spyder 2 pro, die ik nu via omwegen kan laten werken op mijn huidig systeem, maar alles behalve perfect). Ik zou voor de x-rite i1display pro gaan omdat ik dan de specifieke software van dell voor de u2413 zou kunnen gebruiken. Dit betekent wel dat ik voor het andere scherm via mijn grafische kaart zou moeten gebruiken. Is zoiets mogelijk?

Ik ben niet zo een techneut vandaar...
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
INtussen ben ik er achter dat ik inderdaad een nieuwe grafische kaart zal nodig hebben - nu ben ik niet thuis op dit gebied
Een nvidia quadro of amd FirePRo -
Ik ben hier echter helemaal niet in thuis. Mijn budget voor de kaart is niet meer dan 150 euro. De bedoeling is dus enkel grafische bewerkingen.
Ik ben wel op zoek gegaan op het internet, maar zie de bomen tussen het bos niet meer...Dus alle info welkom.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12 16:50
Met zo'n laag budget zou ik geen AMD FirePro of Nvidia Quadro overwegen, maar gewoon een consumentenkaart. Hardwaretechnisch zijn die namelijk (bijna) helemaal hetzelfde en is alleen de bios en dus software aangepast. Met een hoog budget kun je dan wel profijt hebben van een FirePro of Quadro, maar met een laag budget vaak niet.

Daarnaast denk ik sowieso niet dat het voor jou nut heeft om een hele dure grafische kaart aan te schaffen, aangezien de HD2500 die je nu hebt ook al voldoet. En die is niet echt snel. Daarom zou ik gewoon lekker kijken naar een goedkoop kaartje uit de 6000, 7000 of 8000 serie van AMD; of 600 of 700 serie van Nvidia.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Alex,

Ik ben dus niet op zoek naar een snelle kaart, maar naar een kaart die een 10-bits kleur monitor (LUT) ondersteunt, en ik heb begrepen dat enkel de quadro's en FirePro's dit doen...

Ik heb hier de info gevonden:
http://www.eizo.com/globa...cs6_nvidia_amd/index.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 20:32 ]