Toon posts:

HD vervangen in Asus Vivobook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag!

Ik heb hier een Asus S400C ultrabook met een 500 GB conventionele HD en een 24 GB Sandisk SSD. Verder heb ik nog een 256 GB samsung SSD liggen. Om de laptop wat sneller en betrouwbaarder te maken overweeg ik nu om de 500 GB conventionele HD te vervangen door de 256 GB SSD. Dat er minder ruimte is neem ik voor lief.

Ik heb dit soort cloning operatie wel vaker gedaan, maar vraag me af hoe het in dit geval moet, nu er immers ook die 24 GB SSD in het spel is. Kan ik die ignoren en gewoon de conventionele HD clonen naar de Samsung SSD?

Bij voorbaat vriendelijk dank voor commentaar en advies!

Ciao, Henk

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die SSD is alleen voor cache, zou je evt voor het clonen uit kunnen schakelen of zelfs in zijn geheel kunnen verwijderen. Vervolgens gewoon partitie verkleinen en overkopieren met een geschikte clonetool.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vermoedde ik al, wist het alleen niet zeker.

Vriendelijk dank, Henk

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag!

Toch nog een vervolgvraag: Ik heb dus een clone programma nodig dat de partities automatisch verkleint zodat ze op de kleinere SSD passen. En dat liefst ook alle hidden partities meecopieert. Bij voorkeur gratis :-)

Welk programma wordt daarvoor aanbevolen?

Kan de Samsung Data Transfer dat aan? Voor zover ik kan zien ondersteunt HD Clone free alleen clonen naar zelfde of grotere HD...

Bij voorbaat vriendelijk dank! Henk

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik dan zelf maar het antwoord geven. Mss heeft iemand er nog wat aan:

YouTube: How to Replace the HDD of an Asus S400CA with a SSD