W8 Pro downgraden naar Windows 7 Pro vraagje.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste Tweakers,

Ik zit met een raar iets.

Ik heb iemand geadviseerd bij de aanschaf van een zakelijke laptop, Dit is uiteindelijk een Sony Vaio SVE1713Y1EB geworden waarop Windows 8 Pro staat.

Bij de MediaMarkt en op de Sony website is ons verteld en staat dat het mogelijk is gratis te downgraden naar Windows 7 Pro.
Drivers e.d. zijn er allemaal voor dit type dus dat zal prima werken.

Ook de Microsoft website vermeld dit: http://www.microsoft.com/...hts.aspx#fbid=oI1F0RYr66f

Ik belde Sony om te vragen of ik dezelfde code kan gebruiken als waarmee Windows 8 is geïnstalleerd, Volgens Sony kan dit en hoef ik geen nieuwe code of downgrade disc aan te vragen.

Echter als dubbel check belde ik Microsoft met delfde vraag en die vertelde precies het tegenovergestelde, Het is mogelijk maar dan moet ik een downgrade pakket (met nieuwe code en CD)aanvragen á 24,95 Euro.

Opzich leuk omdat ik er een CD bij krijg, alleen heb ik die al voor Windows 7 in verschillende smaken.

Opzicht is die paar tientjes het probleem niet alleen vind ik het wel vaag.

Hoe is jullie ervaring hierin?

Is het gewoon nog even geldtrekken vanuit Microsoft?

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door crack_en_hack op 14-10-2013 12:41 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het Downgrade pakket van Microsoft bestaat volgens mij uit niets meer dan een originele Windows 7 OEM DVD. Heb je zelf toegang tot een originele Windows 7 OEM DVD, of kan je de ISO ergens vandaag halen, dan kan je die gewoon gebruiken. Uit de instructies van Microsoft maak ik op dat je de Windows 8 key die je hebt kan gebruiken, maar dat je hem alleen telefonisch zal moeten activeren.
Let wel op dat je een OEM versie nodig hebt. Een retail of VLK versie zal niet gaan werken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25