Opslaglocatie van een netwerkcamera

Pagina: 1
Acties:

• Wixed
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Hey Tweakers,

Ik zou ons huis graag langs de buitenkant willen beveiligen met een netwerkcamera. Ik ben echter wel een leek op dit vlak.

Mijn vraag is nu: Als die webcam is aangesloten op het netwerk, waar worden beelden opgeslagen? Moet hiervoor binnenshuis voortdurend een computer aanstaan? Of wat is de gemakkelijkste manier?

Is het ook mogelijk de camera live te volgen wanneer men zich niet thuis bevind?

Ik hoop dat ik hiervoor mijn topic in het juiste forum heb gepost. Indien niet, mijn excuses hiervoor.

Greetz,
Wixed

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hangt af van de netwerkcamera. Sommige hebben eigen, al dan niet rolling (oudste bestanden worden automatisch gewist als opslag vol is). Anderen zijn dan gewoon via een webstream te volgen die om de x aantal tijd een nieuwe foto doorstuurt. Dan moet je zelf de stream capturen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Koop je toch een camera met waar je een SD geheugenkaartje in kan stoppen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
GoT schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:29:
Koop je toch een camera met waar je een SD geheugenkaartje in kan stoppen.
Nemen ze je geheugenkaartje (óf de hele camera!) mee :P
Ik zou er persoonlijk een Raspberry Pi aan hangen voor opslag en aansturing. O+

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 10:52
Beste manier lijkt me toch een NAS die dit ondersteund, bijvoorbeeld een Synology. Daarmee kan je op de NAS ook de gehele beveiliging instelling (wanneer opnames etc). Daarnaast is het op deze manier ook makkelijker om remote bij je opnames te kunnen of zelfs live te bekijken. Zie ook http://www.synology.nl/surveillance/index.php?lang=nld

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

PNJvG schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:34:
Nemen ze je geheugenkaartje (óf de hele camera!) mee :P
Nemen ze je Raspberry Pi mee. 8)7

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
GoT schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
Nemen ze je Raspberry Pi mee. 8)7
Die hangt natuurlijk binnen, duh |:(
Enige wat je dan kwijt zou zijn is je camera.

Maar met jouw methode: als een inbreker na het inbreken ff het sd kaartje eruit wipt, sta jij mooi met lege handen (geen beelden) te kijken.

• Wixed
sanderdw schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:34:
Beste manier lijkt me toch een NAS die dit ondersteund, bijvoorbeeld een Synology. Daarmee kan je op de NAS ook de gehele beveiliging instelling (wanneer opnames etc). Daarnaast is het op deze manier ook makkelijker om remote bij je opnames te kunnen of zelfs live te bekijken. Zie ook http://www.synology.nl/surveillance/index.php?lang=nld
Dit is wel interessant maar kost zo'n ding niet ongeloofelijk veel?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me logisch, als je meer wil als alleen kijken en dus ook opslaan, dan lopen de kosten op.
Een beetje camerasysteem dat record, kan een leuke duit kosten.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:25
Ik heb exact dezelfde vraag dus volg dit topic even.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Je zult _iets_ moeten hebben om de beelden op te slaan. Afhankelijk van het merk / type camera is dat een gedeelde map (share) of een FTP-server. Andere opties zijn er ook, maar dit zijn de meest voorkomende.

Dat kan een NAS zijn of een PC die constant aan staat. Als je een hosting-pakketje online hebt dan kan het eventueel ook daar naartoe uiteraard.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
waarom niet een oldschool oplossing:

konig dvr404 met 4 camera's eraan, ding kun je aansluiten op je router en app kun je downloaden voor ios alsmede voor android

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Wixed
Dit vind ik wel al heel interessant worden. Eens even opzoeken of er nog andere camera's zijn waarbij dit mogelijk is.

• StecaGrid
Wixed schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:25:
[...]

Dit vind ik wel al heel interessant worden. Eens even opzoeken of er nog andere camera's zijn waarbij dit mogelijk is.
Deze is helaas niet waterdicht.. Als je een andere goedkope camera vind met zelfde functie dan hoor ik het graag

• Wixed
rik11 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:30:
[...]

Deze is helaas niet waterdicht.. Als je een andere goedkope camera vind met zelfde functie dan hoor ik het graag
Ja inderdaad, ik ben ook op zoek naar een camera die waterdicht is en infrarood heeft.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 22:47
kijk eens ophttp://www.bascom.nlHier heb ik ondertussen 3 systemen vandaan met een dvr recorder voor 4 camera's.
Met 1 camera 24/7 opnemen doe je ruim 3 (en vaak nog langer)weken voor je hdd vol is en die overschrijft automatische de oudste bestanden.

Camera's zijn er in verschillende klasses, gelukkig een hoop demo filmpjes dus verschil kan je wel zien.

Zelf heb ik dan een cam op mn Synology draaien, maar als ik geen nas had dan zou ik zeker voor een out of the box iets gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door ozziestroker1 op 15-10-2013 13:18 ]

Verwijderd

Inderdaad, gewoon een kant en klare set.

Krijg je vaak 4 camera's bij en een kant en klare unit met hdd. Retentie is vaak 3 weken, dat wil zeggen dat beelden 3 weken op je apparaat blijven staan.

Zelf rommelen is leuk, maar ik denk dat TS beter bij een oplossing out of the box af is.

• StecaGrid
Nou, voor die prijzen kan je een heleboel zelf aanrommelen zo te zien..

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:43
PNJvG schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:34:
[...]

Dit klinkt wel interessant gezien de RPI heel weinig watts gebruikt.
Heb je misschien een (linkje) tutorial hoe je dit stap voor stap op kan zetten?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat voor router heb in gebruik? Veel routers bieden tegenwoordig ook mogelijkheden om een USB stick/schijf op het netwerk beschikbaar te maken. Dan heb je enkel een ruime USB stick/schijf nodig en een camera die kan wegschrijven naar een gedeelde netwerkschijf (of ftp als de router dat aanbiedt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1