Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Topicstarter
Hallo mede Tweakers!

Binnenkort ga ik samenwonen en hiervoor wil ik graag een mooie luidspreker set aanschaffen.
Ik heb zelf een Logitech Z5450 serie van de PC, maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken in de huiskamer.
Onze huiskamer is 5 meter breed en 6 meter lang.

Wat ik er mee wil doen:
  • Muziek luisteren
  • TV kijken
Ik had zelf het volgende idee:
  • Denon X2000 (ook voor de spotify ondersteuning etc.)
  • Teufel Ultima 40 Mk2
Dus eerst 2 speakers plus een goede versterker.
Vervolgens in de toekomst uitbreiden naar een 5.1 set.

Het budget is zo'n 1000,-

Mogelijk dat jullie nog andere combinaties weten die ik kan bekijken?

[ Voor 3% gewijzigd door YoVla op 14-10-2013 11:12 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het probleem met deze vraag is dat hier eigenlijk geen zinnig antwoord op gegeven kan worden. Qua receiver misschien nog wel, de Denon lijkt me helemaal geen verkeerd model.

Qua speaker is dat niet mogelijk. Elke merk/type speaker klinkt anders en smaak op het gebied van geluid is erg persoonlijk. Koop dus nooit speakers op basis van specs of advies van anderen. De speaker die de ene persoon prachtig vindt klinken, is in de oren van de andere persoon vreselijk.
Welke speaker het beste bij jou past, kun je alleen uitvinden door bij een hifi-zaak te gaan luisteren, vergelijken en wegstrepen. Geef je budget aan en je zult de voor jou perfecte speaker vinden.

Het probleem van Teufel is dat je ze nergens kunt gaan luisteren; als deze je voorkeur hebben zul je ze moeten bestellen en wanneer ze niet bevallen terugsturen. Je kan ze dus eigenlijk niet goed vergelijken met andere speakers.

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Ik heb net zelf een set aangeschaft voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Mijn receiver is een Marantz SR6007 geworden, die ik voor € 499 kon aankopen. Volgens mij hebben ze die nog voorradig bij Hificorner.

Ga echt luisteren, er zit zoveel verschil tussen verschillende merken, zelf merkte ik dat ik sommige speakers gelijk links liet liggen, omdat ik ze niet lekker vond klinken.

Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de Dali Zensor 5. Liever had ik een stel Q Acoustics 2050i's gehad, maar die vond mijn vriendin te groot voor in ons huis.

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Topicstarter
Ik zal eens kijken of er hifi zaken in de buurt zitten (achterhoek).

In ieder geval bedankt voor je Marantz tip, zal hem eens bekijken.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
YoVla schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:11:
Ik zal eens kijken of er hifi zaken in de buurt zitten (achterhoek).
Wellicht niet helemaal in de buurt, maar

Hobo hifi - Arnhem
Smits - Arnhem

En in het straatje van Hobo hifi zit nog een zaak, weet alleen zo snel even niet hoe die heet...

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Topicstarter
Ik zal nog even vertellen waar mijn keuze nu voor gevallen is

Tannoy Mecury V4
Daar ga ik een Denon X2000 bij aanschaffen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Leuk dat je het even laat weten :) Van Tannoy heb ik verschillende speakers gehad. Fijn merk, veel plezier ermee!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1