alles in 1 pakket nemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.122 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:49
Hallo,

Ik zit te overwegen om een alles in 1 pakket te nemen. Door de bomen zie ik het bos niet meer en wilde ik graag wat advies van jullie en ervaringen van jullie weten over de stabiliteit van verschillende providers. Op dit moment betaal ik 48 euro per maand voor kabel inclusief hd zenders en internet.

Bellen is voor mij niet erg belangrijk maar bij goede aanbieding overweeg ik het wel. Mijn huidige internetsnelheid is theoretisch 50 Mbps en ben abonnee bij zeelandnet.

Bvd Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien handig als je even post om welke postcode het gaat, of zelf eerst eens uitzoekt wat er beschikbaar is op jouw locatie (ook qua snelheid). Als je voor wat anders wilt gaan dan kabel, dan is de eerste vraag: welke snelheid is er beschikbaar over ADSL (en evt: is er glasvezel beschikbaar?).

En in hoeverre is snelheid een belangrijk aspect voor je?

Kortom: zet eens op een rijtje wat er beschikbaar is en wat je eisen zijn. Dan zijn er hier vast mensen bereid om je te helpen bij het komen tot een goede keuze.

Als je algemene ervaringen met verschillende aanbieders wilt lezen, dan kan je beter de verschillende topics hier er eens op na slaan :)

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 14-10-2013 11:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Jerrot,

Naar welke providers heb je zelf gekeken?
Welke providers kun je op je adres krijgen?
Wil je meer/minder gaan betalen?
Wil je sneller/dezelfde snelheid?

Je verhaal bevat nogal wat gaten die wij niet voor je in kunnen vullen.

PSN & R* Social: Sylvesterb001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Bedankt voor de reacties, postcode is 4424 cp en ik heb bij KPN en telfort al gekeken. Ik wil via kabel of over de internetverbinding het hebben. Telfort is qua prijs interessant want is bedoeling om minder te betalen.

KPN en telfort en zeelandnet zijn sowieso beschikbaar maar zeelandnet wordt te duur, en ik wil wel dezelfde snelheid behouden. Glasvezel is nog niet beschikbaar bij mijn weten.

En stabiliteit is wel belangrijk voor mij. Telfort is op dit moment meest compleet en goedkoper maar zijn noggenoeg slechte ervaringen wat ik heb gelezen.

Mochten jullie nog meer aanvullingen willen vraag maar raak

PS het internet is ook nog belangrijk omdat ik af en toe online games speel zoals guild wars 2 en in toekomst battlefield 4.

[ Voor 9% gewijzigd door jerrot op 14-10-2013 11:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
Jerrot,

Er zijn verschillende combinaties te maken.
Ik zou als ik jouw was echter eerst vermelden welke snelheid je nu hebt en
daarna een postcodecheck via http://www.dds.nl/adsl/ uitvoeren. Als je de uitkomst hier plaatst, weten we ongeveer wat voor snelheden er mogelijk zijn en kunnen we je beter helpen met wat er bij jou in Wemeldinge (toch?) mogelijk is. Meen me te herinneren dat ze er pas een nieuwe straatkast hebben gezet en dat er dus meer mogelijkheden zijn.

Over het algemeen kan ik zeggen : voor de stabiliteit ben je het best uit bij ZeelandNet. Is wel duurder dan de rest (flink duurder in sommige gevallen).

Kan ik er van uit gaan met die 48 Euro dat je TV basis en Premium van ZeelandNet/Delta hebt(dus internet én tv)? :D

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Timmie,

48 euro is bij mij voor internet en kabel televisie samen, dit is automatisch digitale tv zolang je maar een decoder hebt met startpakket bij ons. Zoals in beginpost vermeld is de snelheid van mijn internet theoretisch 50 mbps en haal met goede verbinding 6 mb per seconde binnen. Glasvezel helaas niet mogelijk. En die test zal ik vanavond even uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:12
Ook wel belangrijk )ivm telfort). Op hoeveel televisies heb je momenteel de kabel aangesloten? Bij telfort moet je voor meerdere TV's extra betalen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jerrot schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:29:
Timmie,

48 euro is bij mij voor internet en kabel televisie samen, dit is automatisch digitale tv zolang je maar een decoder hebt met startpakket bij ons. Zoals in beginpost vermeld is de snelheid van mijn internet theoretisch 50 mbps en haal met goede verbinding 6 mb per seconde binnen.
Volgens mij zit je hier te rommelen met je hoofdletters...

Bedoel je te zeggen dat je verbinding theoretisch 50Mbps (Megabits per seconde) zou moeten zijn en je haalt in praktijk 6MBps (MegaBytes per seconde), dus 48Mbps? Zo ja is het erg goed te noemen. Als je daarentegen bedoelt te zeggen dat je in praktijk maar 6Mbps biinnen haalt is er iets vrij dramatisch mis, vooral als je bedenkt dat bij kabelinternet afstand tot de centrale niet relevant is :o

Moraal: bij dit soort dingen altijd nauwkeurig aangeven wat je bedoelt, waarbij hoofdletters echt uitmaken.
Glasvezel helaas niet mogelijk. En die test zal ik vanavond even uitvoeren.
Als je daadwerkelijk 48Mbps haalt zul je zonder glasvezel niet snel hoger halen - via FttC VDSL2+ is het wel mogelijk, maar dat kom je in het buitengebied (nog) niet tegen.

Wat ik alleen niet begrijp: je hebt al internet en televisie via de kabel. Dan heb je toch al alles in één :?

Wat moet er veranderen volgens jou dan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dion_b schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:11:
[...]
Wat ik alleen niet begrijp: je hebt al internet en televisie via de kabel. Dan heb je toch al alles in één :?

Wat moet er veranderen volgens jou dan?
jerrot schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:16:
... want is bedoeling om minder te betalen...
Verder heeft ie mogelijk nog een aparte vaste telefoonlijn? Die valt ongetwijfeld bij zeelandnet onder te brengen tegen meerprijs, of hij maakt de overstap naar een DSL gebaseerde alles-in-1 oplossing. Dat laatste zal waarschijnlijk wat goedkoper kunnen, maar met de zeer sterke twijfel of je daar ook maar in de buurt kan komen van wat je nu aan snelheden haalt (laat staan dat er toekomstperspectief is). En de nadelen op TV vlak (minder makkelijk meerdere TV's aansluiten, mindere kwaliteit dan digi-TV via de kabel, TV streams gaan ten koste van internet bandbreedte, etc.)

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 15-10-2013 16:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ik de Zandweg ff opzoek dan kun je wel overstappen naar Telfort en een 50Mb verbinding nemen maar of je dan ook echt 6Mb/s haalt (max) daar ben ik niet zo zeker van.

Ikzelf woon te ver van het centrum af van een Zeeuwse stad en kan alleen maar langzaam ADSL afnemen. Bij Zeelandnet (de enige kabelaanbieder) zit ik op een stabiele 50Mb verbinding met 6Mb/s down (max met usenet)

Ik zou eens in de buurt informeren wie er nog meer een Adsl verbinding heeft en wat hun ervaringen zijn. Anders zou ik toch echt blijven zitten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:29:
Als ik de Zandweg ff opzoek dan kun je wel overstappen naar Telfort en een 50Mb verbinding nemen maar of je dan ook echt 6Mb/s haalt (max) daar ben ik niet zo zeker van.

Ikzelf woon te ver van het centrum af van een Zeeuwse stad en kan alleen maar langzaam ADSL afnemen. Bij Zeelandnet (de enige kabelaanbieder) zit ik op een stabiele 50Mb verbinding met 6Mb/s down (max met usenet)

Ik zou eens in de buurt informeren wie er nog meer een Adsl verbinding heeft en wat hun ervaringen zijn. Anders zou ik toch echt blijven zitten.
Nu doe jij het ook al... verkeerd hoofdlettergebruik - maar dan anders dan TS :X

Zo moeilijk is het toch niet?

Wikipedia: International System of Units
Mega schrijf je met grote M (kleine m is milli, dat bedoel je in computing bijna nooit) - doe jij goed maar TS niet.

Wikipedia: Units of information
bit schrijf je met kleine b, Byte met grote B

1B=8b.

Dit doe jij in ieder geval verkeerd en TS waarschijnlijk ook. Of je bps, b/s of bit per seconde erachter zet verandert daar niets aan :o

Hou het simpel en nauwkeurig, dan praat niemand langs elkaar heen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Ik zal even samenvatten waar het mij om gaat:

Ik wil graag minder kwijt zijn per maand aan mijn abonnement, dus voor televisie en internetten samen. Daarom wil ik graag ook stuk ervaringen weten van mensen met de providers. Mijn kosten zijn op dit moment 31 euro voor internet en 17 euro voor kabeltelevisie (inclusief digitale ontvangst) Ik wil alleen niet er op achteruit gaan qua snelheid

Mijn huidige snelheid van mijn verbinding is 50 Mbit en op beste verbinding haal ik 6 MB per seconde binnen. Het is om aan te sluiten op 1 televisie. Ik zit aan de hoofd toegangsweg van het dorp dus centrale is niet ver weg.

Hier onder het resultaat van de ADSL test die hierboven vermeld wordt.

Beschikbaarheid ADSL voor 4424CP

Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Ja Ja
DDS ADSL 20 Ja Nee
DDS ADSL 50 Ja Nee

De geschatte haalbare snelheid is 50Mbit/s.

Hoop dat ik het zo goed vermeld heb en dat jullie hier wat meer mee kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door jerrot op 16-10-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe zit het met (vaste) telefonie? Gaat dat ook via Zeelandnet? Of KPN? Of helemaal niet?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Vaste telefonie dat gaat via KPN en ik kan ook bellen nemen via Zeelandnet erbij maar dan ga ik 55 euro betalen, dus dat is helaas niet spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zegt dat je nu EUR 31+17 betaalt, wat EUR 48 is. EUR 55 is EUR 7 erbij, geheid minder dan wat je nu aan KPN betaalt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Klopt haha, alleen op het moment heb ik geen telefonie dus durf niet te zeggen wat dat kost maar het gaat mij echt om onder die 48 euro te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:03
Kijk eens op www.bellen.com en www.breedbandwinkel.nl

Kun je je postcode ingeven, filters instellen (minimale snelheid bijv.), kiezen wat voor pakket, en daar komt dan een lijstje uitrollen. Vervolgens kun je zelf wel een keuze maken lijkt mij :)

Oja en nog een tip, vaak als je het via dergelijke sites afsluit dan krijg je nog wat extra korting :)

Je kunt trouwens op deze site: http://www.providercheck.nl/postcodecheck zien wat de snelheden bij jou in de buurt ongeveer zijn. (Postcode invullen, op "Check" klikken, daarna op "Meer details").

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 16-10-2013 21:24 . Reden: snelheidsoverzicht toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:31
-

[ Voor 117% gewijzigd door zeef op 16-06-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben bang dat je niet veel gaat krijgen daarvoor. Een van de goedkoopste VDSL aanbieders is Online, dan betaal je 44,95 per maand voor een 3 in 1.

Je kan alleen internet afnemen voor 24,95 per maand, dan moet je nog wel TV erbij nemen, goedkoopst is dan denk ik CanalDigitaal voor 17,95 per maand, dus kom je nog niet voor minder uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Ja telfort lijkt me wel interessant alleen qua stabiliteit en klantenservice nog weinig goeds. Van de week had de site van Tele 2 problemen dus moet nog ff dat opnieuw bekijken. En online staat helemaal niks goeds over ongeveer :-(

Telfort zou 38,50 zijn heb ik uitgevonden maar daar twijfel ik nog sterk over.

[ Voor 15% gewijzigd door jerrot op 16-10-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jerrot schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:14:
Vaste telefonie dat gaat via KPN en ik kan ook bellen nemen via Zeelandnet erbij maar dan ga ik 55 euro betalen, dus dat is helaas niet spannend.
jerrot schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:17:
Klopt haha, alleen op het moment heb ik geen telefonie dus durf niet te zeggen wat dat kost maar het gaat mij echt om onder die 48 euro te komen.
Kun je aub beetje duidelijker zijn :? Je lijkt jezelf tegen te spreken - heb je nu vaste telefonie via KPN of geen vaste telefonie?

Hoe dan ook lijkt situatie vrij duidelijk: Zeelandnet levert kwaliteit en snelheid, maar tegen een flinke prijs. Of je kunt gaan voor DSL voor misschien 25% minder, maar dan hou je allicht max 50% van je snelheid over.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Sorry, ik heb geen vaste telefonie nu aanwezig in mijn huis. Ik kan via KPN een analoge lijn krijgen of via Zeelandnet digitale telefonie.

En als ik de helft van mijn snelheid ongeveer zou over houden is het niet interessant over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52

Speedmaster

Make my day...

Telfort rekent 41,= Euro voor een 50/5 VDSL verbinding met bellen en ITV op 1 TV.
Wil je een 2e TV ook voorzien van beeld dan kost dat 4 Euro extra.
Aansluitkosten rechtstreeks bij Telfort zijn 30 Euro maar plaats je de bestelling via adsl.nl dan krijg je geen aansluitkosten (scheelt weer 30 Euro). De snelheid op jouw postcode volgens Telfort is 49 Mb/s, deze is altijd conservatief dus die 50/5 ga je makkelijk halen.

Telfort is 1 van de weinige die echt duidelijk is over de te behalen snelheid die wordt genoemd in de postcodecheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrx1988
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 12:00
verwijderd, oude }:O

[ Voor 95% gewijzigd door DJSmiley op 18-02-2014 17:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.