Cisco Antenne aansluiten op AP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Hallo,

Ik heb een Cisco AIR-ANT2640NP antenne, waar 3 TNC connectors aan zitten. Op mijn Access point zitten maar 2 aansluitingen, is het mogelijk om een van de 3 weg te laten? Het is even tijdelijk nodig om te testen of de antenne ver genoeg komt, een AP met 3 aansluitingen wordt besteld.
Moet ik wachten op de AP met 3 aanslutingen?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Mijn Google vind niks voor ANT2640NP, maar waarom probeer je het niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan de antenne gewoon aansluiten en dan kijken wat hij doet. Een AP met 2 aansluitingen gebruikt één antenne. De andere antenne wordt gebruikt om te detecteren of er reflecties / storingen zijn. Dit heet diversity.

Antennes met 3 aansluitingen zijn voor N access points. Het type van jou komt me niet bekent voor. Als er geen stip op de antenne zit is het een antenne voor 2.4GHz. (AP1260 serie) Zit er een blauwe stip op, dan is het voor de 5GHz. (AP1260 serie) Zit er een oranje stip op dan is het een dual band antenne die zowel 2.4 als 5GHz doet. (AP1600 serie) De AP2600 / 3600 series hebben ook dualband antennes, maar hebben 4 aansluitpoorten.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Excuses, het moest AIR-ANT2460NP-R zijn. Ik ga het eens proberen, kan ik hem gewoon op een willekeurige aansluting doen of moet het specifiek een van de 2 zijn (en welke van de 3 TNC connectors)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij niet. Gewoon ff testen. De AIR-ANT2460NP-R is een 2.4GHz antenne. Dus als je een dual band AP bestelt, moet je een extra 5Ghz antenne bestellen als je ook deze radio wil gebruiken. Stralingsdiagram etc. vind je in mijn eerdere linkje.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~