HDD resetten zonder windows

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 16:05
Hallo allemaal.
Ik probeer mijn hard disk te resetten omdat er verschillende versies windows op staan en nu start me computer niet meer verder dan de bios. (Corrupte versie windows).
Ik heb hiren's boot disk geprobeerd met een micro sd maar hij zegt dat bootmgr mist. Ieman tips??

Ps de windows versie is illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 21:25
Download een linux live CD en boot die vanaf CD of USB. Voor het downloaden heb je natuurlijk wel een andere PC voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

Rannasha

Does not compute.

daniel96 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:16:
Hallo allemaal.
Ik probeer mijn hard disk te resetten omdat er verschillende versies windows op staan en nu start me computer niet meer verder dan de bios. (Corrupte versie windows).
Ik heb hiren's boot disk geprobeerd met een micro sd maar hij zegt dat bootmgr mist. Ieman tips??

Ps de windows versie is illegaal
Windows kopen, schijfje in de speler doen, eventueel BIOS instellen zodat de DVD speler bovenaan in de boot priority staat en tijdens de installatie kiezen om de harde schijf te formatteren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Kan de linux ook op een Micro SD of moet dat op een USB'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zoek even op Yumi . Daarmee kun je verschillende distributies op een usb zetten. En dat kan van alles zijn. Bijvoorbeeld ook een micro sd kaart in een usb reader.

Anders pak je DBAN en wis je gewoon compleet je HD.
Daarna kun je gewoon met een Windows CD weer schoon alles installeren.

Of pak een Ubuntu CD en start daarmee op.

[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 14-10-2013 09:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Allereerst zou ik eens beginnen met het regelen van een legale Windows. Een illegale Windows gebruiken is onverstandig, want je hebt geen idee of er mee gerommeld is door de piraat. Wie weet hebben ze er wel een handige backdoor in gestopt en is je PC zo een onderdeel van een botnet. Of wie weet veroorzaken wijzigingen door de piraat wel de problemen die je ervaart.
Met een legale Windows weet je tenminste dat waarschijnlijk alleen de NSA er in kan.

Je kunt met je Windows CD/DVD prima de harddisk volledig wissen. Alleen zul je dan moeten opstarten van de CD/DVD in plaats van de harde schijf. Vaak kun je een keuzemenu oproepen door bij het opstarten op een bepaalde functietoets te drukken. Welke functietoets je moet hebben verschilt per moederbord, maar meestal is het er een van F9 t/m F12.
Of duik in je BIOS en zoek daar de Boot volgorde op en zet de CD/DVD en USB boven de harddisk in de prioriteitenlijst.

Als je geen CD/DVD speler hebt kun je ook vanaf USB stick starten. Er zijn manieren om een Windows DVD op een USB stick te zetten en er van te starten. Wellicht is een Linux LiveCD of een rescueCD (zoals Hirens) dan handiger, vaak hebben die kant en klare USB images die je met een tooltje er op de juiste wijze naar toe kunt flashen.

Voor het wissen van een harde schijf kun je ook eens kijken naar DBAN. Ik zie nu dat het boven mij ook al genoemd wordt. Dat is een tool om een harde schijf grondig te wissen zodat er geen data recovery meer mogelijk is of in ieder geval zeer moeilijk.
Maar het bied ook een simpele Zero Fill, waarmee de harde schijf volledig beschreven wordt met nullen en zo dus gewist wordt. Dat is precies wat jij wilt. Veel diagnose tools van harddiskfabrikanten kunnen dit trouwens ook, die zijn ook nog een optie dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 14-10-2013 09:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42

NSG

Je weet niks!

Je wilt dus geen poging wagen om je huidige installatie weer aan de praat te krijgen of eventueel belangrijke data eraf te halen alvorens je een schone installatie doet?

In dat geval simpelweg een Windows installatie DVD/USB-stick booten, na een paar stappen wordt er gevraagd waarop je Windows wilt installeren, hier kan je dan ook de huidige partities formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Oke. Maar moet het een USB zijn of is een microSD ook goed. Kan een microSD bijvoorbeeld DBAN gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 11:13
Als je de keuze hebt, USB-stickje nemen. MicroSD KAN ook wel, maar niet elk moederboord wilt hier aan meewerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Ik hoef trouwens niet mijn bestanden. Windows had het 1 dag gedaan en toen werd ie corrupt en moest ik een nieuwe versie installeren maar dat doet ie dus nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je er maar vanaf kunt opstarten moet het werken, de meeste UEFI's vinden het niet erg, hoewel je mogelijk problemen krijgt met je storage controller drivers maar wie niet waagt wie niet wint. Je moet toch naar de winkel om een Windows schijfje te halen (heb je gelijk een schijfje), en zo duur is een goede 8gig USB stick nou ook weer niet.

En bedenk eens waarom die corruptie ontstaat. Er zijn veel zeer slechte illegale versies in omloop (meningen los daarvan, ik ben van mening dat een goed OS zijn geld waard is, €80 voor werken zonder koppijn!), en/of je hardware kan ook gaar zijn.

Als je een gratis OS wilt, besteed dan wat meer tijd er aan en installeer MintOS, Scientific Linux, Fedora, Ubuntu, FreeBSD of een port van Android. Kost je wat meer tijd (wat is je uurtarief?) maar eerlijk is eerlijk, het kost niks. Gewoon downloaden, op USB key of schijfje zetten, en gaan. De installatie lijkt erg op die van Windows: je hebt de mogelijkheid om alle vormen van disk- en bootrecord management uit te voeren die je maar wilt.

[ Voor 50% gewijzigd door Umbrah op 14-10-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42

NSG

Je weet niks!

Ik weet trouwens niet op welke manier jij de installatiebestanden op de MicoSD kaart heb gezet, maar als je gebruik maakt van de Windows 7 USB/DVD Download tool dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Me uurloon is 4,30. Liever een gratis versie dus;). Ik wil trouwens wel gamen en heb gehoort dat je op linux niet kan gamen. Ik ga de DBAN op een usb zetten en alles verwijderen. Windows op de usb en installleren maar. Klinkt dat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een licentie valt nog wel ergens te regelen toch? Windows heeft geen gratis versie.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Ik kreeg trouwens bootmgr ontreekt met hiren's cd, wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou dat uur tarief al door het raam zwieren als je alles moet vragen. Die pc heeft toevallig geen Windows licentie sticker ergens er op plakken? Zoja download de legale versie gewoon via de Windows download site en brand die op cd of naar usb stick ;) dan installeren met de legale key en bob's your uncle alles in kruiken en kannen eventueel zet je er een gratische virus scanner op en je bent wat veiliger.

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 14-10-2013 10:40 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ultraman schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:32:
Met een legale Windows weet je tenminste dat waarschijnlijk alleen de NSA er in kan.
Maak je zo'n verstandige \ wijze post, laat dan (zeker als mod) die opmerking gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
maar wat kan ik doen tegen BootMGR ontbreekt, heeft dat te maken met mijn licentie van windows? of met mijn MICRO SD? Als ik nou mijn HDD formatteer. en er weer windows op gooi. doet ie t dan weer gewoon?

[ Voor 64% gewijzigd door daniel96 op 14-10-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Lachen, al die mensen die roepen dat je een legale Windows versie moet kopen, terwijl je games hebt.
Die zullen ook niet legaal zijn, zeker met een torrent gedownload waar een crack folder bijzit.

Heb je een legale Windows versie zit je nog steeds met andere illegale meuk.

[ Voor 16% gewijzigd door GoT op 14-10-2013 10:56 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Windows installeren kan met de DVD in de drive en een verse installatie volgen. Bij het partitioneren kun je de huidige gegevens wissen en de schijf helemaal leeg maken met een verse installatie. Heb je daar over vragen dan is het OT-forum niet de geschikte plaats. Begin eens met de officiële Microsoft-ondersteuning voor jouw legaal aangeschafde licentie.

Het moge duidelijk zijn dat illegale zaken op GoT niet welkom zijn. Het discussiëren over illegale licenties en hoe een illegale installatie kan worden uitgevoerd is dan ook niet iets wat we graag zien op GoT. Gelieve dit onthouden voor de volgende keer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.