Upgrade desktop

Pagina: 1
Acties:

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Momenteel heb ik het volgende:
Intel q6600
Asus P5B premium
2x2 gb ddr2 werkgeheugen
1tb harde schijf
XFX hd4770 512mb
450 watt voeding van ocz

Deze computer wordt nu toch wat traag.
Ik zou dit systeem dus met een budget van rond de 300 euro graag willen upgraden.
Zelf zat ik te denken aan een andere cpu, bijpassend moederbord en 8gb ddr3 geheugen.

Kan dit met mijn voeding en wat raden jullie mij aan?

[ Voor 6% gewijzigd door remoendoo op 13-10-2013 23:26 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat wil je doen, en waar is hij traag in? Dikke kans dat een SSD voor sommige taken een grotere upgrade is.

Ik vind 300 euro nogal weinig voor een volle bouw die daar een upgrade van is in de zelfde "performance kringen" (mid-tot-high end).

Staar je niet blind op DDR versienummertjes trouwens, DDR2 heeft een lagere latency. DDR3 heeft weer een lagere latency dan GDDR5, etc... trage CPU, traag moederbord, maar wel mooi DDR3 geheugen schiet je nog niks mee op.

Ik zal eens kijken naar een FM2 systeempje als je TOCH doorgaat qua dat budget, of, afhankelijk van wat er precies traag is, een SSD er in stoppen. Maar wees vooral duidelijk in wat je wilt, doet, en wat je zelf al gevonden hebt.

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik wist helemaal niet dat er GDDR5 bestond haha, dacht dat het zo'n beetje stilstond bij DDR3 dus vandaar dat ik dat erbij had gezet.

Het systeem dat ik nu heb is traag op gebied van Solidworks (en andere CAD/CAM programma's) maar ook met gewoon internetten in google Chrome en powerpoints openen is het systeem zeker niet snel te noemen..

Zelf zat ik te denken aan de componenten uit het best buy basis gamesysteem:
AMD FX-8320 Black Edition
ASRock 970 Pro3 R2.0
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Dit zou neerkomen op rond de 250 euro. Alleen dit is dan op een AM3-socket gebaseerd, wat is het voordeel van de door jou genoemde FM-2 socket?
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013

En over een SSD, wat voor type sata aansluiting zit daar op?
Want mijn moederbord is lichtelijk verouderd ondertussen haha, dus ik ben bang niet de volledige potentie uit zo'n ding te halen. (sata-300 --> sata-600)

Als ik iets meer dan 300 euro kwijt ben is dat geen probleem dus ik zou in combinatie met het bovenstaande AM3 setje nog een 120gb SSD kunnen nemen van +- 75 euro. :9~

[ Voor 12% gewijzigd door remoendoo op 14-10-2013 08:43 ]