Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies gevraagd kleine ruimte (receiver + speakers)

Pagina: 1
Acties:

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:25
Beste Tweakers,

Voor mijn relatief kleine kamer +- (3,5x3,5) ben ik opzoek naar een mooie receiver + speakersysteem waarmee ik hoofdzakelijk muziek luister vanaf mijn pc en tevens films kijk en games speel via de tv +ps3.

Aangezien de meeste muziek stereo is ben ik van plan om voor een 2.0 systeem te gaan, waarbij ik het liefst twee zuilenspeakers aanschaf en de subwoofer achterwege laat.

Mijn oog is, na een behoorlijke zoektocht, gevallen op de Jamo S608 welke (zeker na het lezen van het Jamo topic) een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

Wat betreft de receiver is mijn oog gevallen op de Onkyo tx-nr414 en de nr616 (deze heeft ongeveer 30 watt meer vermogen).

Tussen beide receivers zit een aanzienlijk prijsverschil. Met oog op de Jamo s608, is het gezien het vermogen een groot verschil wanneer ik voor de 616 ga i.p.v. de 414?

Ik wil de kracht van de speakers het liefst optimaal kunnen benutten zonder te veel omhoog te schieten in prijsklasse. Budget is ongeveer €350,00 max voor de receiver.

Alvast bedankt :).

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je voor stereo en vooral muziek gaat zou ik kiezen voor een stereo versterker. Een Onkyo A5vl of Marantz PM6005, beiden met digitale ingang, bijvoorbeeld. Op papier misschien minder vermogen dan een 616 lijkt te hebben, maar wel een 'echt' vermogen in twee kanalen met lage vervorming en geen overbodige kanalen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 13-10-2013 23:04 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je zou inderdaad voor een stereo versterker kunnen gaan. Maar met een receiver haal je wel meer flexibiliteit in huis. Je hebt alle mogelijke aansluitmogelijkheden en zou eventueel kunnen uitbreiden naar surround. Binnen je budget zou je ook voor een instapper kunnen kiezen van Denon. Als je iets meer budget zou kunnen vrijmaken, kan je ook een topmachine als de Marantz SR5007 in huis halen.

• Vane100
Met oog op de eventuele uitbreiding naar surround is de mogelijkheid in de receiver om dit te kunnen wel prettig.

• S1NN3D
  • Niet online
Dan zou ik je echt aanraden om de SR5007 te overwegen. Mooi apparaat met voldoende vermogen en mogelijkheden. Had oorspronkelijk een prijs van € 850 volgens mij. Aangezien dit model opgevolgd is door de SR5008 die echt maar minimaal anders is, kun je nu voor een bescheiden bedrag dit model in huis halen. Voor het geld ga je in mijn ogen geen betere receiver vinden.

• Vane100
Bedankt voor het advies :). De overweging Onkyo 616 t.o.v. de Marantz SR5007 is betreft de duurzaamheid en geluid redelijk helder. Uiteraard ga ik het systeem binnenkort even gaan beluisteren. Enig idee hoe en of Marantz + Jamo S608 een geschikte combinatie is.

Is het op deze manier trouwens mogelijk om mijn pc via receiver naar tv te koppelen d.m.v. hdmi? Zodat ik het beeld direct op mijn tv kan zien, zonder dat ik afzonderlijk een kabel tussen videokaart en tv moet leggen?

Nogmaals bedankt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Vane100 op 14-10-2013 13:58 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Vane100 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:32:
Is het op deze manier trouwens mogelijk om mijn pc via receiver naar tv te koppelen d.m.v. hdmi? Zodat ik het beeld direct op mijn tv kan zien, zonder dat ik afzonderlijk een kabel tussen videokaart en tv moet leggen?
Dat zou geen enkel probleem moeten zijn. HDMI kabel van je PC naar een input van de receiver en één HDMI kabel van de output van de receiver naar de TV.
Pagina: 1