Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Vandaag aangebracht........1 raam, kloteklus en of het helpt......ik betwijfel het
Zonder bronnen, na wat fora's rond te hebben gekeken, handig om zonnestraling buiten te houden maar isolerende werking leek bijna niet aanwezig.
Ja zo kijk ik er ook tegen aan, iets zegt me dat beide niet kan maar ik kan het mis hebben. Het opplakken is niet makkelijk maar heb het al eens gedaan voor ramen waar wat privacy moest komen, beetje trial en error.MieJuul schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:53:
En die zonnestraling wil ik nou juist in de koudere maanden zo veel mogekijk binnen krijgen.......
Ik zie er niks in, maar das puur gevoelsmatig
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Daar heb ik ook al eens naar gekeken omdat er bij mijn ramen ook behoorlijk wat kou af komt. Als een dun metaallaagje in dubbel glas helpt dan zou een speciale folie ook wel kunnen helpen maar ik betwijfel of dat veel is. Ik ga toch maar mijn gewoon dubbel glas vervangen door HR++, want die folie is ook niet echt goedkoop. Ook voorzetramen zijn redelijk kostbaar en kan later altijd nog.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Anoniem: 730091
Wij hebben folie die erg goed werkt ;Houd warmte binnen en je hebt geen last meer van condens,
Het is niet dat dunne doe-het- zelf spul maar steviger, ziet er goed uit
Voor ramen met enkel glas zoals in ons oude huis, waar het niet mooi zou zijn om dubbelglas ramen in te maken, is het een geweldige oplossing.
Voor ramen met enkel glas zoals in ons oude huis, waar het niet mooi zou zijn om dubbelglas ramen in te maken, is het een geweldige oplossing.
Dan ben ik best benieuwd hoe dat eruit ziet en waar verkrijgbaar.Anoniem: 730091 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:04:
Wij hebben folie die erg goed werkt ;Houd warmte binnen en je hebt geen last meer van condens,
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
Anoniem: 730091
Voor ramen met enkel glas zoals in ons oude huis, waar het niet mooi zou zijn om dubbelglas ramen in te maken, is het een uitkomst.
Voor ramen met enkel glas zoals in ons oude huis, waar het niet mooi zou zijn om dubbelglas ramen in te maken, is het een uitkomst.
Dan ben ik best benieuwd hoe dat eruit ziet en waar verkrijgbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door blissard op 29-01-2016 17:58 ]
Pagina: 1