Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met hdd en volwaardige SSD

Pagina: 1
Acties:

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 09:00
Dag heren tweakers,
Ik ben voor een kennis van mij op zoek naar een laptop waarin een 2,5inch hdd in zit, maar waar daarbij OOK een SSD er in kan(dus geen caching ssd) dat mag zowel S-ata als anderzijds, als het maar ingebouwd kan worden. Eventueel hdd-caddy, maar de voorkeur gaat uit naar een mobiele laptop met laag gewicht en klein van volume, 14inch of groter.

Uiteraard heb ik al even rondgekeken, ik vind dan voornamelijk de 17inch van asus met 2x2,5inch, dat is een optie maar wel al behoorlijk lomp.

Budget tot €1.100,- incl.

Graag had ik jullie hulp gehad :) Qua merken graag Asus/Toshiba/Lenovo en met 2 jaar garantie.

mvg en bvd,
Morress

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
Alle Thinkpads hebben volgens mij een msata slot die gebruikt kan worden voor een OS schijf.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Daarnaast kan je bij veel laptops de dvd-speler omwisselen voor een caddy + ssd.

Als 14" de voorkeur is, kijk dan eens naar de Acer V7-482PG (met Full HD scherm)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Lees het LAA beleid door en vul je startpost aan, daar komen we verder mee :)

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een laptop met ruimte naast de HDD voor een SSD. Is er misschien een overzicht van laptops die daaraan voldoen? Of kan ik het misschien ergens voor een specifieke laptop checken? Ik ben dus benieuwd naar de reactie's op dit topic.
NB: Als mijn vraag ergens anders thuis hoort of al ergens beantwoord is, dan hoor ik graag waar, ik heb het nog niet kunnen vinden en ben wel al even op zoek.

Verwijderd

Bijna alle laptops kunnen dat maar dan moet je meestal wel de dvd/blueray er uit halen.
In de plaats daarvan dan de hdd/ssd mbv een caddy.

• Morress
Bedankt voor de reacties tot nu toe allemaal.

Hij wil graag toch een 15,6 of 17inch van degelijke kwaliteit, DVD vervangen met SSD vond hi jgeen probleem dus ik zal een proper model voor hem uitzoeken, dit maakt de zoektocht makkelijker (Toshiba P50 serie wss).

Dank allen!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Als je iets lichts wil kan je ook voor de Sony Vaio S13/15 gaan. Alle bij met dvd drive die je kan vervangen voor een hdd caddy. Bovendien kan je caching ssd's regelmatig vervangen voor exemplaren met meer opslagcapaciteit.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
LAA beleid
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zolang je dit nog niet aangegeven hebt voldoet zo'n beetje elke 14"+ laptop aan jouw vraag.

• Morress
Gelijk heb je, aan het budget kan men iig al wel zien dat het een snel apparaat moet zijn, niet zozeer omdat het persé nodig was, maar meer omdat je dan lekker lang het apparaat kan gebruiken.

Die Sony zag er idd top uit! Mooi apparaat en geen verkeerde prijs.

Het is uiteindelijk deze geworden, met wss een 250gb Evo 840 van samsung, gezien die behoorlijk goedkoop is :) De oude hdd maken we wss of extern, of in een hdd-caddy

[ Voor 15% gewijzigd door Morress op 18-10-2013 21:02 ]

Pagina: 1